Help sparkie redden

Reserveer de 4e editie van 'Dronefotografie'

Jacco

New Member
Lid geworden
13 apr 2020
Berichten
23
Waarderingsscore
7
Punten
3
Leeftijd
55
Locatie
Amersfoort
Hai allemaal, ik ben een beetje wanhopig want ik heb een klein ongelukje gehad met mn spark. Beeld viel weg en nu hangt sparkie aardig hoog in een moeilijk te klimmen boom, ergens aardig bovenin. Met klimmen ga ik het niet redden, boom ziet er niet echt doorzichtelijk uit dus van onderaf is het moeilijk om precies te zeggen waar ie hangt. Ik woon in Amersfoort, is er iemand die me kan helpen met een andere drone om even precies te kijken waar hij hangt? Vannacht blijft het gelukkig droog dus sparkie red het wel een nachtje maar morgen moet ie wel thuiskomen als het kan...
Help plaatse want ik ben dol op dat dingetje..
Ik heb helaas geen werkende drone om zelf te kijken
 
@Jacco Wat een triest verhaal ik ben te ver weg om even naar je toe te rijden. Zit die nog steeds in de boom?
 
Ik heb hem gevonden met een andere drone, ik weet precies waar hij hangt nu, hele mooie foto's ervan haha.
vanaf de grond zie je hem niet door bladeren maar hij moet nog even hangen tot maandag want hij hangt te hoog voor een normale ladder, je komt er niet bij
 
Ik heb hem gevonden met een andere drone, ik weet precies waar hij hangt nu, hele mooie foto's ervan haha.
vanaf de grond zie je hem niet door bladeren maar hij moet nog even hangen tot maandag want hij hangt te hoog voor een normale ladder, je komt er niet bij
Intussen heeft het wel flink geregend. Dus ik zou de drone eerst goed laten drogen als ik jou was, nadat je hem (hopelijk) hebt kunnen bergen. En pas op met die ladder, je zult niet de eerste dronepiloot zijn die zijn nek breekt tijdens een bergingsoperatie...
 
Intussen heeft het wel flink geregend. Dus ik zou de drone eerst goed laten drogen als ik jou was, nadat je hem (hopelijk) hebt kunnen bergen. En pas op met die ladder, je zult niet de eerste dronepiloot zijn die zijn nek breekt tijdens een bergingsoperatie...
Inderdaad. Zodra je erbij kunt, direkt de batterij er uit. Daarna alles goed drogen.
 
Om je drone te redden, kan je misschien een hoogwerker inschakelen, maar weegt dit op tegen de kosten van een nieuwe spark ?


Verzonden met mijn iPad en de Dronepilots.nl app
 
Top. Gefeliciteerd.
 
Ik heb foto's van de redding en de vliegende spark genomen maar kan niet delen omdat ze te groot zijn zegt een pop-up hier, maar het ging goed en hij vliegt ok, cam en gimbal in orde, geen bijzonderheden, gelukkig
 
De accu natuurlijk wel helemaal leeg gelopen, ben aan het kijken of ik die nog aan de gang krijg
 
Accu laadt normaal op, dus de enige schade is een iets verbogen propguard, verder niks
 
Gefeliciteerd met Sparkie, de eekhoorn teller van mij is afgelopen week ontslagen uit het MC DJI.
 
@Jacco Goed nieuws. Ik ben wel benieuwd naar de beelden, je kan ze heel makkelijk verkleinen daar zijn heleboel tools voor ik maak vaak gebruik van >deze<
 
Al met al toch goed afgelopen met de Spark. Wel erg vernuftig met het touw over de boom.


Verzonden met mijn iPad en de Dronepilots.nl app
 
ik neem standaard altijd een kettingzaag mee, werkt ook goed !






(geintje)
 
ik neem standaard altijd een kettingzaag mee, werkt ook goed !






(geintje)
In je tas? Of gewoon altijd hangend onder je drone, zodat bomen eigenlijk nooit echt een probleem zijn als je vliegt.