Helemaal in de ban van Drone vliegen

Reserveer de 4e editie van 'Dronefotografie'

Tjalling

New Member
Lid geworden
28 nov 2021
Berichten
28
Waarderingsscore
7
Punten
3
Leeftijd
66
Locatie
Almere
Hoi,

Mijn naam is Tjalling en ik ben sinds +/- 2 maanden helemaal gek geworden van Drone vliegen. In deze 2 maanden heb ik mij eerst heel goed ingelezen (o.a. Drone Video's maken van Wiebe de Jager) en heel veel You Tube filmpjes gekeken.

Afgelopen week heb ik dan ook (heel blij!) mijn eerste Drone aangeschaft nl. een DJI Mini 2 en ik heb na eerst heel goed de handleiding te hebben doorgenomen mijn eerste kleine Drone vluchtjes gemaakt. Ondanks dat ik wel gewend ben om met een RC te werken kwam ik er al heel snel achter dat vliegen met een Drone en filmen te gelijk toch best wel een dingetje is.

Goed, ik ga vanaf nu heel veel oefenen en als mijn eerste filmpje een beetje redelijk gelukt is zal ik het op deze site plaatsen.

Ook vindt ik het een fijn idee dat ik via o.a. jullie hier het nodige kan leren.

Vriendelijke groet,

Tjalling
 
  • Leuk
Waarderingen: Jannie en wdejager
Welkom Tjalling,

Veel mooie en veilige vlieguren gewenst. Wij zijn altijd in voor mooie beelden.
 
  • Leuk
Waarderingen: PHTB en Tjalling
Welkom Tjalling, en veel plezier met je drone!
 
  • Leuk
Waarderingen: Tjalling
Welkom op het forum, Tjalling!
Hoi Wiebe,

Jou profiel kan ik inmiddels wel dromen, hahaha.

Maar zonder gekheid, ik heb wel heel veel geleerd van heel veel materiaal wat jij allemaal beschikbaar hebt gesteld.

Vriendelijke groet,

Tjalling de Wit
 
  • Leuk
Waarderingen: wdejager
Hallo Tjalling, welkom! Ik lig iets op je vòòr, zowel wat leeftijd (ik ben 69) als wat de aankoop van een Mini 2 (half jaar terug) aangaat.
Vliegen en filmen tegelijk, dat is mij in de eerst week(en) ook niet zo best gelukt, ik heb eerst vooral veel gevlogen. En veel nauwkeurige en veilige landingen gemaakt, ook niet onbelangrijk ;-) Wat mezelf betreft, speelt leeftijd zeker mee, ik ben wel eens vlotter geweest met verschillende dingen tegelijkertijd doen. Je hebt afgelopen weken waarschijnlijk beter weer gehad dan ik, het was hier zo mistig en nevelig dat ik mijn Mini lekker aan de grond heb gehouden, veel te veel vocht. Om te blijven vliegen, heb ik een Tello gekocht. Dikke pret en uitstekend om te oefenen! Binnen dus, kan ik iedere beginner aanraden. Veel plezier met vliegen!
 
  • Leuk
Waarderingen: Tjalling
Om te blijven vliegen, heb ik een Tello gekocht. Dikke pret en uitstekend om te oefenen! Binnen dus, kan ik iedere beginner aanraden. Veel plezier met vliegen!
Ja geweldig ding voor binnen, maar dan wel met de T1d controller toch neem ik aan?
 
Hallo Tjalling, welkom! Ik lig iets op je vòòr, zowel wat leeftijd (ik ben 69) als wat de aankoop van een Mini 2 (half jaar terug) aangaat.
Vliegen en filmen tegelijk, dat is mij in de eerst week(en) ook niet zo best gelukt, ik heb eerst vooral veel gevlogen. En veel nauwkeurige en veilige landingen gemaakt, ook niet onbelangrijk ;-) Wat mezelf betreft, speelt leeftijd zeker mee, ik ben wel eens vlotter geweest met verschillende dingen tegelijkertijd doen. Je hebt afgelopen weken waarschijnlijk beter weer gehad dan ik, het was hier zo mistig en nevelig dat ik mijn Mini lekker aan de grond heb gehouden, veel te veel vocht. Om te blijven vliegen, heb ik een Tello gekocht. Dikke pret en uitstekend om te oefenen! Binnen dus, kan ik iedere beginner aanraden. Veel plezier met vliegen!
Hoi Willy,

Bedankt voor je leuke berichtje. Ik heb idd. nog maar weinig kunnen vliegen met mijn Mini 2 vanwege het slechte weer maar de vluchten die ik wel heb kunnen maken waren heel leuk en leerzaam. In het verleden heb ik model vliegtuigen en model auto's gehad, dus werken met een radio controller ben ik wel redelijk gewend. Dus het vliegen met mijn Mini 2 ging mij redelijk snel en goed af. Ik heb b.v. verleden week maandag (enige dag met een beetje mooi weer) een vlucht over de Noorderplassen in Almere kunnen maken en daar een filmpje van gemaakt. Ik heb het filmpje op You Tupe gezet en mocht je nu geïnteresseerd zijn om het te bekijken, je kunt het vinden onder mijn naam " Tjalling de Wit ". Ik heb ook nog getracht om het filmpje op het forum te downloaden maar dat lukt nog niet helemaal. Ik ga later nog wel een keer kijken hoe ik het er wel op kan krijgen. Ondanks dat het weel een aardig filmpje is geworden ben ik zelf nogal kritisch over mijn eigen werk omdat hier en daar nog net iets te shockende beelden geeft. Dus met andere woorden, ik moet nog leren om de Drone vloeiender te laten vliegen.

Nu Willy, ik wens jou ook nog heel veel vliegplezier toe en nog een fijne avond gewenst.

Vriendelijke groet,

Tjalling
 

@Tjalling: op Yuotube onder je filmpje klikken op "delen", dat linkje kopiëren en hier weer inplakken. Dat heb ik gedaan door in de editor eerst op de drie puntjes te klikken, daarna op Media (tweede symbooltje van links).
 

@Tjalling: op Yuotube onder je filmpje klikken op "delen", dat linkje kopiëren en hier weer inplakken. Dat heb ik gedaan door in de editor eerst op de drie puntjes te klikken, daarna op Media (tweede symbooltje van links).
Hoi Aloys,

Hahaha, wat leuk en hartelijk dank dat je dit gedaan hebt, Bij mijn volgende filmpje ga ik dit zeker proberen.

Vriendelijke groet,

Tjalling
 
Hi,
Mijn naam is Ronald. En "al" 2 jaar actief bezig met drones.
Heb een 2tal cursussen gevolgd bij Drone Flight Academy.
Drone Pilot Basis en Drone Pilot Fotografie.
En vlieg met een Inspire 1, Mavic Air 2 en een Mini 2
Alle 3 hebben hun eigen karakteristieken :)
 
  • Leuk
Waarderingen: Tjalling en SnitserNL
Hoi Ronald,

Klinkt allemaal al heel ervaren. Ik ben nog maar net begonnen en wil ook nog wel een wat grotere Drone in de toekomst (in 2023) maar eerst maar nog wat ervaring op doen met mijn mini 2 en zo snel mogelijk A1/A3 halen.