Healthydrones

Jeroen van Craaikamp

Active Member
Lid geworden
12 sep 2016
Berichten
292
Waarderingsscore
85
Punten
28
Leeftijd
58
Locatie
Amstelveen
Als je meerdere DJI drones en/of batterijen hebt, dan wordt het tijd om te overwegen om een Healthydrones account aan te schaffen. Als je DJI logs in Litchi, Autopilot of DJIGO App in een android of apple telefoon hebt zitten, dan kan je deze logs met de Healthydrones App synchroniseren met de HealtyDrone Website. Op die website worden de logs uit elkaar gerafeld en worden er mooie en nuttige overzichten van gemaakt die veel dieper gaan dan hetgeen je in de DJI-GO app kunt zien. Zelfs de interne technische meldingen worden gelogged (zoals omschakelen naar ATTI, wegvallen van GPS/Video signaal etc) en kunnen via de HD website worden bekeken.

Om je een idee te geven wat er kan:


Er zijn meerdere smaken (Free, Lite, Gold en Pro) HD accounts die elk wat andere kunstjes kunnen. Full ROC firma's zullen de Pro versie weten te waarderen omdat je daarmee de wettelijke verplichte FAA flightlog reports mee kan genereren. Per HD Account kan je meerdere drones en meerdere batterijen in de tijd in de gaten houden. Zo zie je wanneer het tijd wordt om onderhoud aan drone en/of batterijen te gaan doen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Marlijn Franken
Inderdaad een prima website die een hele hoop zaken voor je monitort die je anders zelfstandig haast niet (of via het eindeloos uitwerken van flight logs tot lange Excel sheets) in de gaten kan houden.

Wel ben ik enigszins sceptisch m.b.t. een aantal features, en dan in het bijzonder ten aanzien van hoe HD e.e.a. uitrekent.

Zo voorspelt HD voor praktisch al mijn Inspire Pro (i.c.m. TB48 accu's) vluchten dat ik in theorie 18 minuten of langer kan vliegen, met uitschieters tot 22 minuten. Dit lijkt mij ietwat optimistisch, zeker aangezien dit in enkele gevallen vluchten voorstellen in ATTI modus, windkracht 4 (ca 8-9 m/s) en windstoten tot 13m/s. Voor mijn mapping vluchten kan ik voorstellen dat de efficiëntie ietwat hoger ligt aangezien ik op het opstijgen en landen na geen verticale opstuwing genereer, en het toestel zich verder relatief langzaam (op slecht 4.4m/s) voortbeweegt. Toch vergt dat m.i. meer ontlading dan wanneer het toestel alleen zou hoveren op ooghoogte, hetgeen de manier zou zijn waarop DJI de maximale accuduur bepaald.

Daarnaast hanteert HD een ietwat andere methode om het aantal charges dat je accu's hebben gehad te monitoren. Naar ik begrijp worden alleen charges geteld wanneer je daadwerkelijk hebt gevlogen. Ik ben benieuwd wat er gebeurd wanneer je een accu voor een vlucht oplaad, de vlucht vervolgens niet doorgaat, en je de accu vervolgens (zelfstandig of m.b.v. een speciale storage lader) terugbrengt naar storage modus. Dit lijkt mij ook van invloed op de cycli, en daarmee de levensduur.