Onder de naam "Mavic Hans" heb ik mij bij dit leuke forum aangemeld. Inmiddels 55 jaar, maar zeker al vanaf mijn 12de actief met van alles dat vliegt. Begonnen met het bouwen van vliegers met camera's voor luchtfoto's, modelvliegtuigen van balsahout en folie en nu sinds een maand de DJI Mavic pro als huidig vlaggeschip. Daarvoor de Phantom 1 met een zware Chinese gimbal van Hobbyking, de Gopro 3 black Edition, analoge FPV zender met informatie en Vuzix VR-bril. Deze vloog maar 6 minuten, per accu ...Toen de Phantom 2 met Zenmuse gimbal, weer de Gopro 3 black Edition en dezelfde FPV setup. Daarmee ruim 15-20 minuten kunnen vliegen, per accu.
Binnenkort (11 augustus) ga ik voor de ROC-L cursus in Hoofddorp.
Hopelijk valt het mee want hoewel ik al langere tijd met de quadcopters in de weer ben, heb ik niet heel veel vlieguren gemaakt. Deels door mijn werk en deels omdat ik in Haarlem en dus rond Schiphol zit. Ik vlieg regelmatig op het randje van de Schiphol CTR in Santpoort, maar ook bij Zandvoort buiten de CTR. Alleen in Zandvoort kan ik meestal niet rustig vliegen ivm met grote belangstelling van omstanders.
Hier een oud filmpje van Zandvoort, gemaakt met de (trillende, had nog niet de goede rubbers) Phantom 2 en Gopro:
Ik probeer meestal veilig binnen de wettelijke kaders te blijven, maar betreed soms toch een grijs gebied omdat de wetten inmiddels best wel erg beperkend zijn. En wie niet, werpe de eerste steen. Dank aan de Schiphol droners. Ik ben zelf 15 jaar in de grote luchtvaart werkzaam geweest als vliegtuigonderhoudsmonteur, dus ik heb wel een idee over veiligheid, maar men kan imo daarin op sommige punten weer te ver doorschieten. Het ganzen probleem rond onze luchthavens is veel groter dan de enkele sukkel met zijn droontje op 10 kilometer afstand. Maar dit is voer een andere topic.
Hans
Binnenkort (11 augustus) ga ik voor de ROC-L cursus in Hoofddorp.
Hopelijk valt het mee want hoewel ik al langere tijd met de quadcopters in de weer ben, heb ik niet heel veel vlieguren gemaakt. Deels door mijn werk en deels omdat ik in Haarlem en dus rond Schiphol zit. Ik vlieg regelmatig op het randje van de Schiphol CTR in Santpoort, maar ook bij Zandvoort buiten de CTR. Alleen in Zandvoort kan ik meestal niet rustig vliegen ivm met grote belangstelling van omstanders.
Hier een oud filmpje van Zandvoort, gemaakt met de (trillende, had nog niet de goede rubbers) Phantom 2 en Gopro:
Ik probeer meestal veilig binnen de wettelijke kaders te blijven, maar betreed soms toch een grijs gebied omdat de wetten inmiddels best wel erg beperkend zijn. En wie niet, werpe de eerste steen. Dank aan de Schiphol droners. Ik ben zelf 15 jaar in de grote luchtvaart werkzaam geweest als vliegtuigonderhoudsmonteur, dus ik heb wel een idee over veiligheid, maar men kan imo daarin op sommige punten weer te ver doorschieten. Het ganzen probleem rond onze luchthavens is veel groter dan de enkele sukkel met zijn droontje op 10 kilometer afstand. Maar dit is voer een andere topic.
Hans
Laatst bewerkt: