Handhaving overtredingen

Reserveer de 4e editie van 'Dronefotografie'

Carlo1968

New Member
Lid geworden
25 mrt 2018
Berichten
22
Waarderingsscore
8
Punten
3
Leeftijd
55
Locatie
BW
Sinds 2 weken in het bezit van een DJi Spark en de kenners weten dat het een ultra klein speledingetje lijkt maar voor wat betreft de regels natuurlijk niet onder doet voor de grote drones.

Ik kon de verleiding niet weerstaan om vanuit de achtertuin wat te experimenteren, buurman vond het ook helemaal leuk. Iemand in de buurt had er blijkbaar minder plezier van en melding gemaakt bij de politie die niet veel later aan de deur stond.

Het is bij een waarschuwing gebleven omdat het de eerste keer was en ik de dames binnenliet en alle heb laten zien.

Het is strafbaar, drone kun je kwijtraken en de politie kan de kwestie voorleggen aan de officier van justitie die er al naar gelang van de situatie een boete aan kan plakken.

Ben vanmiddag toch maar even buiten het dorp gaan vliegen en me bewust dat we de toekomstige regelgeving voor een belangrijk deel zélf in de hand hebben.

Allemaal geen nieuws maar ik wil dit toch delen om de beginners te waarschuwen, een drone is heel leuk speelgoed maar daar zijn regels aan verbonden die we moeten naleven, al is het maar om alle recreatieve vliegers in de lucht te houden.





Verzonden met mijn iPad en de Dronepilots.nl app
 
  • Leuk
Waarderingen: BRC en BobvdM
Sinds 2 weken in het bezit van een DJi Spark en de kenners weten dat het een ultra klein speledingetje lijkt maar voor wat betreft de regels natuurlijk niet onder doet voor de grote drones.

Ik kon de verleiding niet weerstaan om vanuit de achtertuin wat te experimenteren, buurman vond het ook helemaal leuk. Iemand in de buurt had er blijkbaar minder plezier van en melding gemaakt bij de politie die niet veel later aan de deur stond.

Het is bij een waarschuwing gebleven omdat het de eerste keer was en ik de dames binnenliet en alle heb laten zien.

Het is strafbaar, drone kun je kwijtraken en de politie kan de kwestie voorleggen aan de officier van justitie die er al naar gelang van de situatie een boete aan kan plakken.

Ben vanmiddag toch maar even buiten het dorp gaan vliegen en me bewust dat we de toekomstige regelgeving voor een belangrijk deel zélf in de hand hebben.

Allemaal geen nieuws maar ik wil dit toch delen om de beginners te waarschuwen, een drone is heel leuk speelgoed maar daar zijn regels aan verbonden die we moeten naleven, al is het maar om alle recreatieve vliegers in de lucht te houden.





Verzonden met mijn iPad en de Dronepilots.nl app
Het klopt inderdaad.
Veel mensen zien een drone als inbreuk op hun privacy en denken dat je op een hoogte van 30 meter in kan zoomen op hun bikini ofzo.
Regels zijn regels, privacy en veiligheid moeten eenmaal gewaarborgd blijven.
Vanuit een tuin opstijgen is eenmaal uit den boze.


Verzonden met mijn [device_name] en de Dronepilots.nl app
 
Toen ik mijn eerste Phantom kocht vond mijn eerste testvlucht ook plaats vanuit een grasveldje in een woonwijk. Pas later kwam het besef dat er wat regels zijn voor het gebruik van drones. En toen die Phantom een keer uit de lucht viel vanwege kompasproblemen (gelukkig in een open ruimte), toen begreep ik al helemaal waarom je niet mag vliegen boven bebouwing, mensen en wegen. En dan hebben we het nog niet eens over de privacy-aspecten gehad. Dus ja, ik ben het helemaal met je eens: sommige regels zijn er niet voor niets.
 
Was m'n wel een bak geweest als ze meteen je nieuwe done in beslag hadden genomen
Maar euh ja iets met privacy, wel goed dat je het even kenbaar maakt

Verzonden met mijn MI 5s en de Dronepilots.nl app
 
Regels zijn regels,

Inderdaad wat betreft de privacy dat is voor iedereen duidelijk.
Deze week heb ik contact opgenomen met de Rijksoverheid m.b.t. vliegen in een 30 en 60 km zone.
Blijkbaar zijn ze daar nog niet aan uit, want ik kreeg geen bevestiging.
Heb mijn telefoonnummer en mailadres achtergelaten en zullen mij t.z.t. contacteren als ze een duidelijk antwoord hebben.
Ik woon in een 30 km zone.
 
Waarom zou een 30 of 60km zone van invloed zijn of je daar nu wel of niet mag vliegen?

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A3003 met Tapatalk
 
Voor mij is dat belangrijk omdat ik in een 30 km zone woonachtig ben.

Wat het voor invloed heeft weet de wetgever zelf ook niet.
Ik hou me vast aan artikel 2E, en op dit moment kan niemand mij verbieden om daar te vliegen omdat niemand artikel 2E begrijpt.
 
Laatst bewerkt: