Hallo

kwabratseur

Active Member
Lid geworden
2 mrt 2021
Berichten
146
Waarderingsscore
85
Punten
28
Leeftijd
32
Locatie
Apeldoorn
Website
www.jvtende.com
Hallo iedereen,

Ik ben jeroen, 29 jarige werktuigbouwer uit Apeldoorn. Ik vlieg van alles en nog wat sinds ongeveer 14, ik ben begonnen met model helikopters en later de overstap gemaakt naar vliegtuigen. Een aantal jaar geleden toen drones in opmars waren heb ik mijn eerste drone gebouwd. Achteraf gezien had deze drone niet echt genoeg vermogen om comfortabel te kunnen vliegen, ik heb drones toen weer aan de kant gelegd tot ongeveer 4 jaar geleden.

Ik zag toen veel FPV video's voorbij komen en besloot het toch maar eens voor elkaar te krijgen, er werden sterkere motoren en ESC's aangeschaft en een FPV zend-ontvang setje, eindelijk kon ik voor het eerst goed FPV vliegen. Het voelde ook veel natuurlijker door de analogie met het in de cockpit zitten van een toestel, en het opdoen van die ervaring met games. Van alle hobbies die voorbij zijn gekomen blijft het vliegen altijd terug komen en leuk. Het bouwen van drones en werkend krijgen van alle elektronica is een van de redenen waarom ik dit doe, 'kant-en-klaar' zou voor mij alle lol eraf halen.

Voorheen heb ik eigenlijk altijd alleen gevlogen, met de nieuwe regelgeving is dit helaas voorbij. Om die reden heb ik ook besloten het A1/A3 certificaat te halen en ook in te schrijven bij de RDW. Ik vind de nieuwe regels niet heel duidelijk uitgelegd, zover ik het begrijp zal ik nagenoeg altijd onder A3 vallen omdat ik graag FPV vlieg, onafhankelijk van gewicht.

Desondanks toch vandaag m'n 120mm freestyle FPV drone bijgewerkt met een nieuw frame. (toevallig ook 120g AUW, dus zonder camera A1?).
Daarnaast vlieg ik regelmatig met een 5" FPV racedrone (~700g AUW), een Hyperion sniper 3D stunt vliegtuig (elektrisch) en een wat gemodificeerde VTOL. (zie foto, alleen de hyperion staat er niet op).

Groeten, Jeroen.
 

Bijlagen

  • vloot.jpeg
    vloot.jpeg
    184,3 KB · Weergaven: 10