H

Reserveer de 4e editie van 'Dronefotografie'
Hmmmm rare vraag


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Als je problemen hebt met tracering lijkt het ook gewoon of je iets te verbergen hebt :p
Voor mij geen probleem als men mijn route kan traceren, als dat dan helpt om meer bewustwording rond drones te vergemakkelijken en om de algemene indruk te verbeteren.
 
Heb helemaal niets te verbergen, maar had ergens gelezen als je langs vliegt dat iedereen een melding krijgt die de DJI app heeft en dat iedereen je locatie kan natrekken. En dat heb ik liever niet
 
Daar is al wat discussie rond geweest in het begin van de nieuwe EU regels dacht ik.
Maar 't is wat het is natuurlijk. Vliegtuigen hebben ook transponders die hun locatie uitzenden, en het gaat toch grotendeels ook over veiligheid enzo. Ik heb er zo geen bezwaar tegen. Het is niet alsof je je hele leven openbaar maakt, enkel je locatie vanwaar je aan het vliegen bent, en voorbijgangers zien je ook sowieso staan dus als die eens gaan klagen kunnen ze ook doorgeven waar je staat.
De simpelste oplossing is dan gewoon niet gaan vliegen en die Mavic niet kopen :)
 
Heb helemaal niets te verbergen, maar had ergens gelezen als je langs vliegt dat iedereen een melding krijgt die de DJI app heeft en dat iedereen je locatie kan natrekken. En dat heb ik liever niet
Ik kan je verzekeren dat die DJI app zoals jij die beschrijft niet bestaat. Maar het zou natuurlijk in principe wel kunnen. Want zowel jouw drone als jouw RC zenden een signaal uit en dat zou in principe getraceerd kunnen worden, zoals dat met illegale zenders ook wel gebeurt/gebeurde.
Maar ik heb nog niet gehoord dat dat in de stad ook gebeurt, of gebeurd is. Uiteraard wordt de lucht in de omgeving van vliegvelden wel continu in de gaten gehouden.
 
Laatst bewerkt:
Ik zie dat je oorspronkelijke vraag is verwijderd. Toch raad ik je aan om even dit verhaal door te lezen:


Verder kan ik je verzekeren dat er flink wordt geïnvesteerd in apparatuur voor dronedetectie. Ook bij sommige steden. Als voorbeeld geef ik je dit verhaal mee: ‘Droneradar’ in Enschede detecteerde nog niet veel illegale vluchten | Dronewatch
 
Ja klopt heb het verwijderd. Want ik dacht dat ik hier een antwoord zou krijgen, maar niemand kan serieus antwoorden. Maar bedankt wdejager