Grootste kerstboom (lange sluitertijd)

Stickybit

Active Member
Lid geworden
24 aug 2018
Berichten
188
Waarderingsscore
87
Punten
28
Leeftijd
52
Locatie
Nieuwegein
Website
www.returntohome.nl
Dag allemaal,

Vanavond eindelijk weer eens gevlogen. Ik had al een paar weken op mijn wensenlijst staan om de grootste kerstboom bij IJsselstein te fotograferen. Aangezien de zon nu onder gaat op het juiste tijdstip en je dus ook de lichten van de auto's kunt gebruiken voor een lange sluitertijd opname, moest het vandaag wel gebeuren! Het was nog droog, wel af en toe wat vlagerig qua wind maar mijn doel is bereikt! En nog legaal ook, binnen een half uur na zonsondergang opgenomen!

Zie hier voor het resultaat:
Long exposure shot grootste kerstboom – Return To Home
 
Mooie foto, maare, mocht je toen nog wel vliegen.

Marcel

15 minuten na zonsondergang. Ik ben rond zonsondergang opgestegen en misschien een paar minuten na die 15 minuten al geland. Het wordt erg snel donker rond deze tijd en een filter zorgt ook dat het wat eerder donker wordt op beeld :)
 
vreselijk die korte avonden :(
weinig tijd om te vliegen, gelukkig heb ik onregelmatige diensten en eigenlijk alle tijd om te vliegen, iedere dag.
Maar nu het weer ook nog eens wat beter zou zijn.

Ik kijk ook dagelijks naar de zonsop en ondergang op mijn site ( Het actuele weer - Weerstation Luyksgestel ) maar staat nog altijd op maar op 16.32 uur
Nog maar 2 dagen, dan gaan de dagen weer lengen, jippie

Marcel
 
  • Leuk
Waarderingen: Frank.Z
Mooi shot, goed gelukt! Misschien is het nog wel leuk (en interessant!) om je camera-instellingen te delen?
 
vreselijk die korte avonden :(
weinig tijd om te vliegen, gelukkig heb ik onregelmatige diensten en eigenlijk alle tijd om te vliegen, iedere dag.
Maar nu het weer ook nog eens wat beter zou zijn.

Ik kijk ook dagelijks naar de zonsop en ondergang op mijn site ( Het actuele weer - Weerstation Luyksgestel ) maar staat nog altijd op maar op 16.32 uur
Nog maar 2 dagen, dan gaan de dagen weer lengen, jippie

Marcel
En dan zijn er mensen die de zomertijd willen afschaffen. Bleeeehhh
 
Dag allemaal,

Vanavond eindelijk weer eens gevlogen. Ik had al een paar weken op mijn wensenlijst staan om de grootste kerstboom bij IJsselstein te fotograferen. Aangezien de zon nu onder gaat op het juiste tijdstip en je dus ook de lichten van de auto's kunt gebruiken voor een lange sluitertijd opname, moest het vandaag wel gebeuren! Het was nog droog, wel af en toe wat vlagerig qua wind maar mijn doel is bereikt! En nog legaal ook, binnen een half uur na zonsondergang opgenomen!

Zie hier voor het resultaat:
Long exposure shot grootste kerstboom – Return To Home


En nog legaal ook, binnen een half uur na zonsondergang opgenomen! Uuh is niet legaal, 15 minuten dat is legaal. Wel een mooie plaat die laatste!! ;-)
;-)
 
Laatst bewerkt: