Graag duidelijkheid over Accu P3P

Reserveer de 4e editie van 'Dronefotografie'

Rob Engelhart

New Member
Lid geworden
29 sep 2017
Berichten
17
Waarderingsscore
9
Punten
3
Leeftijd
60
Locatie
Apeldoorn
Hallo allemaal.

Sinds kort ben ik in het bezit van een P3P. Deze heb ik via MP gekocht met 2 accu's.

Via de software zie ik dat de ene 11x is opgeladen en de andere 33x.

Op een Youtube filmpje zag ik een man uitleggen dat als je de knop 5 seconden ingedrukt houdt je kan zien wat de levensduur van de accu is. Volgens dat filmpje is mijn eerste accu okay maar de tweede accu < 80%.
Dit zou betekenen dat ik (nu al?) aan een nieuwe accu toe ben. Tijdens het vliegen heb ik niets van ondernomen maar volgens het filmpje zou de accu in de drone na 25 seconden al leeg zijn.

1) Nu vraag ik me af wat een goede manier van opladen / ontladen is.
2)Hoe sla je de accu's op vol / half / leeg ?
3)En wat doe je als je er een tijd niet mee vliegt ?
4) Als je het bovenstaande verhaal hebt gelezen wat is het advies van de accu 2 ?

Het zijn nog al wat vragen, wellicht kan iemand mij uitleg geven of anders een NL linkje doorsturen.

Tnx
 
Hoi, balen zeg, maar heb je al gevlogen met die accu? 25 seconden lijkt me wel bizar weinig voor 33x opladen...

Wat antwoorden hoe ik er tegenaan kijk:

1: ik laad de accu’s altijd op na het vliegen, zodat ik altijd een volle accu heb als ik weer opstijg. Ze zijn soms 15% nog vol, andere keren 60%. Dit maakt niet uit omdat een LiPo geen geheugenwerking heeft.
Ontladen gewoon door te gebruiken...

2: ik sla ze vol op (klaar voor gebruik, zie boven). De accu’s ontladen zichzelf na 10 dagen van geen gebruik, tot (ik geloof 65%). Geadviseerd wordt om iedere maand de accuspanning te controleren: leeg <5% is zeer slecht en gevaarlijk.

3: zie vraag 2

4: ik vraag me echt af of 25 seconden realistisch is. Minder dan 80%, kan dit ook 10% kwaliteit/capaciteit zijn?? Je DJI Go app berekent zelf hoelang je nog ongeveer kan vliegen (boven in beeld, groen en rood balkje). Misschien kun je eens proberen wat er hier aangeven wordt...

Succes!
 
Het is niet mijn accu dat 25.seconden vol hield maar die man uit het Ytube filmpje :)

Maar mijn accu geeft dezelfde waardes alleen vliegt mijn drone er 20 minuten mee.
Ik vermoed een kapotte cel bij die man.
 
Ben ook eigenlijk wel benieuwd hoe lang een accu mee gaat. Bij hoeveel keer laden hij dus echt slecht gaat worden.