Goh, nog geen topic over Dronemasters van sbs6?

Reserveer de 4e editie van 'Dronefotografie'
Ik kijk programma's op commerciële zenders nooit live (zonde van de reclametijd). Ondertussen betreffende aflevering al wel teruggezien.

Voortzetting van eerste aflevering, zoals verwacht. Behalve "filmopdracht = drone zonder props in de hand houden als 'steady cam'...?" (WTF?) heb ik geen nieuwe of andere opmerkingen.

Het is wat het is, en ik blijf de overige afleveringen toch echt wel kijken.

(Oh, was er voetbal gisteren, joh? #MeNot)
 
Drone vliegen wordt in die aflevering gedegenereerd tot een speeltje, waar je wat leuke dingen mee kunt doen.
Een drone is voor de meesten hier toch ook (duur) speelgoed voor volwassen jongens?
 
Helemaal waar Sjakie, maar met dit grote verschil, dat wij er net iets anders mee omgaan.


Verzonden met mijn iPad en de Dronepilots.nl app
 
Het is best wel grappig gebracht , maar wat je echt mist in dit programma is over het "hoe en wat" betreffende het drone vliegen ( werking , veiligheid , moeilijkheidsgraad ( zonder hulpmiddelen) en ook een stukje historie hoe de drone tot zijn huidige vorm is ontwikkeld uit de modelvliegerij . En tos slot , het gebruik van een beetje "gezond verstand" ( wat ik niet kan zeggen van opdracht 1 , om biertjes te serveren op een terras door onervaren piloten , volkomen idioot)
 
  • Leuk
Waarderingen: BobvdM, BRC en peSHIr
Het is best wel grappig gebracht , maar wat je echt mist in dit programma is over het "hoe en wat" betreffende het drone vliegen ( werking , veiligheid , moeilijkheidsgraad ( zonder hulpmiddelen) en ook een stukje historie hoe de drone tot zijn huidige vorm is ontwikkeld uit de modelvliegerij . En tos slot , het gebruik van een beetje "gezond verstand" ( wat ik niet kan zeggen van opdracht 1 , om biertjes te serveren op een terras door onervaren piloten , volkomen idioot)
De makers stoppen in het programma wat de doelgroep van de zender leuk vindt, blijkbaar is dat wat we nu voorgeschoteld krijgen. De inhoud die jij (en ik ook trouwens) graag ziet past beter bij zenders als Discovery en National Geographics.
 
  • Leuk
Waarderingen: PHTB
De inhoud die jij (en ik ook trouwens) graag ziet past beter bij zenders als Discovery en National Geographics.

Daar ben ik het niet helemaal mee eens. Zoiets zou goed kunnen passen bij een niet-commerciële Nederlandse zender, denk ik.
 
Daar ben ik het niet helemaal mee eens. Zoiets zou goed kunnen passen bij een niet-commerciële Nederlandse zender, denk ik.
Ik bedoel dat een serieuzer, inhoudelijk programma beter past bij Discovery en NG, dan bij SBS6. Dat betekent niet dat het niet ergens anders ook zou kunnen passen. Een doelgroep die niet na 5 minuten denkt 'saaaai' vind je vast wel bij meer zenders.
Ik ben het dus wel met jou eens. ;)
 
  • Leuk
Waarderingen: peSHIr
Het is allemaal wel leuk om die drones te zien vliegen, maar een ding wordt vergeten.
Veiligheid is nummer 1, we mogen dit niet en dat niet, vaak erg overdreven.....
Mijn broek zakt dan af als er een biertje moeten worden afgeleverd op een terrasje waar mensen zitten ......:confused:

Commerciële troep......
 
  • Leuk
Waarderingen: BRC, Soneg en peSHIr
Inderdaad commerciële troep,ze weten van gekkigheid niet meer wat ze op tv moeten laten zien


Verzonden met mijn iPad en de Dronepilots.nl app
 
  • Leuk
Waarderingen: BRC
Ik denk dat je ook een 'spectaculair' programma kan maken met aandacht voor de veiligheid, dat doen ze bij die politieachtervolgingen op tv toch ook?
Je had bijvoorbeeld de 'BN-ers' eerst kunnen laten vliegen vliegen op een plaats waar het niet mag (maar wel enigszins veilig kan) en laat dan een politie-agent/handhaver vragen wat ze aan het doen zijn: 'heeft u vergunning/toestemming om hier te vliegen?'
Een andere manier zou zijn (net als bij mijn ROC-light cursus): laat een zien wat een Lipo accu kan doen als hij in de brand vliegt, wat propellors voor schade aan kunnen richten en hoe snel er iets (echt) fout kan gaan.
Er zijn genoeg leuke cq spectaculaire voorbeelden van te vinden op Youtube.

Maar ik kan eigenlijk niet eens goed oordelen over het programma, ik was al afgehaakt bij de eerste reclame onderbreking van aflevering 1. Eigenlijk al bij die biertjes op het terras...
 
  • Leuk
Waarderingen: peSHIr
Een andere manier zou zijn (net als bij mijn ROC-light cursus): laat een zien wat een Lipo accu kan doen als hij in de brand vliegt, wat propellors voor schade aan kunnen richten en hoe snel er iets (echt) fout kan gaan.
Dat gaat allemaal niet echt bijdragen aan een positieve beeldvorming van drones. Dan wordt je straks door omstanders weggestuurd omdat ze denken dat je drone elk moment in de brand kan vliegen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Soneg
Ik had BRC gehint als programma maker, maar die post is er klaarblijkelijk af gehaald.


Verzonden met mijn iPhone en de Dronepilots.nl app
 
  • Leuk
Waarderingen: BRC
Het wordt inderdaad niet beter, eerder minder. Toch blijf ik nu tot het eind kijken naar dit "BN'ers maken filmpjes met een drone in de hand als steady cam" programma. Er zit iedere aflevering 10 seconden met een tip in, maar da's niks meer dan waarschijnlijk in één keer in een paar minuten opgenomen regeltjes van Wiebe die dan in de verschillende afleveringen zijn geknipt als absoluut minimum. Zo jammer, dit..

Verzonden met mijn ONEPLUS A5000 en de Dronepilots.nl app
 
  • Leuk
Waarderingen: Soneg
Het blijft een armoedige vertoning, waarin zogenaamde BNers de hoofdrol spelen, de drone in het allerminst en tenslotte mag Wiebe ook nog iets prevelen. Snik, snik....
Komt nog bij , dat de laatste aflevering slechts 98.000 kijkers heeft getrokken, een reden om het programma van de buis te halen, lijkt me.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Soneg
En inderdaad: aflevering vier (van zes) verhuist van donderavond naar half twaalf zondagavond laat. Tja...

Verzonden met mijn ONEPLUS A5000 en de Dronepilots.nl app
 
Kortom ; het was weer een goedkope zomer zendtijd vulling , een lange DJI reclamespot .
 
Jongens, laten we er maar over ophouden, het is een waardeloos programma, dat niet voor ons gemaakt is en het zal ook nooit wat worden. Ik ga de komende 3 weken in Frankrijk met m’n Mavic Pro vliegen en niet meer aan Droneprutsers denken.
 
Kortom ; het was weer een goedkope zomer zendtijd vulling , een lange DJI reclamespot .
En DJI hangt er uiteraard lekker reclames aan op waarin ze (op Facebook in ieder geval, iemand ooit gehoord van iemand die Air bundel bij de Mediamarkt gekocht heeft?) laten zien dat ze niet eens kunnen spellen, met hun "verassing"..

Verzonden met mijn ONEPLUS A5000 en de Dronepilots.nl app
 
  • Leuk
Waarderingen: Travel and Drones
En nu kan het SBS6 zelf ook geen flikker meer schelen; aflevering van gisteravond blijkt gewoon dezelfde te zijn geweest als die van een week ervoor op zondag. #doei

Verzonden met mijn ONEPLUS A5000 en de Dronepilots.nl app
 
Gewoon je tijd beter besteden en niet meer kijken . Wij leren hier helemaal niets van.