Goedemorgen

Reserveer de 4e editie van 'Dronefotografie'

GerhardK

New Member
Lid geworden
6 feb 2021
Berichten
4
Waarderingsscore
1
Punten
3
Leeftijd
73
Locatie
Holten
Hoewel ik al lange tijd de wens heb om met een drone mooie film opnamen te maken ga ik binnenkort (als de winkels weer open mogen) de DJI Mavic 2 Pro aanschaffen. Ik heb inmiddels het certificaat A1/A3 behaal en ben nu bezig met A2. Hiervoor zal ik dus eerst vliegervaring moeten opbouwen. Nuttige tips voor een beginnend drone piloot zijn welkom.
 
Het gaat mij ook om de Haselblad camera.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: DJIWhite Mavic pro
Dank voor deze informatie, veel van geleerd !
Wachten op de DJI Mavic 3 ???
 
Dank voor deze informatie, veel van geleerd !
Wachten op de DJI Mavic 3 ???
mja, je kunt altijd wel wachten...
Het is op een gegeven moment ook zo dat je met het blote oog het verschil vrijwel niet meer ziet.
2.7k, 4k, 6k........

TV's met 8k, gaat nergens meer over..
 
Alvorens een dure drone aan te schaffen raad ik je aan heel veel vlieguren te maken onder verschillende omstandigheden met je bestaande drone. Filmopnames maken en zeker als je een onderwerp zou willen kunnen volgen vereist veel training. Je moet je drone "blindelings" kunnen bedienen om je te kunnen contentreren op je shots en kadrering.
Het loont pas een betere drone aan te schaffen als je echt tenminste een uur of 100 aan vliegervaring hebt.
Een windvlaag kan je drone meenemen, radio contact kan verloren gaan. vogels kunnen schrikken van je drone en deze aanvallen. Op al dit soort zaken moet je berekend zijn. daarnaast moet je de ervaring hebben om bijvoorbeeld met een drone "op je af vliegend" te kunnen sturen, de hoogte in de gaten houden en tegelijk de tilt van je camera te bedienen waardoor je horizonlijn niet te veel verplaatst als je wel met je drone omhoog of juist omlaag gaat.
Groet HB