Gimbal yaw

Den Agterhooker

Active Member
Lid geworden
21 jul 2023
Waarderingsscore
26
Punten
28
Leeftijd
78
Hallo,
Het valt mij op dat de gimbal van mijn Mavic 3 classic tijdens het pitchen veel verder omhoog- en naar beneden gaat dan van links naar rechts bij de Yaw. Kun je ergens in een menu de Yaw beweging groter of kleiner maken?
Groeten uut de Achterhoek

Ik heb je vraag 1-op-1 in ChatGPT gekopieerd, met het volgende antwoord.

Ja, je kunt de maximale yaw-beweging van de gimbal van je Mavic 3 Classic aanpassen via de DJI Fly-app. Dit wordt geregeld onder de Gimbal instellingen.

Instellingen aanpassen in DJI Fly:
  1. Open de DJI Fly-app en verbind met je drone.
  2. Ga naar de Camera-instellingen (tik op de drie puntjes rechtsboven).
  3. Navigeer naar het tabblad Gimbal.
  4. Zoek naar Gimbal Yaw Smoothing en Yaw Speed.
  5. Yaw Speed bepaalt hoe snel de gimbal naar links en rechts beweegt.
  6. Yaw Smoothing zorgt voor een vloeiendere beweging.
  7. Pas deze waarden aan en test de respons.

Sjakie,.....bedankt voor het (ChatGPT) antwoord. De door ChatGPT genoemde werkwijze had ik al doorlopen. Ik bedoelde eigenlijk of ik de gimbalbeweging (de hoek van links naar rechts) groter of kleiner kan maken.
Groeten uut de Achterhoek

Je kunt in ChatGPT na een initiele vraag doorvragen. Het antwoord op je tweede vraag is:

Helaas kun je de maximale gimbal yaw-hoek (de beweging van links naar rechts) niet groter instellen op de Mavic 3 Classic. Dit komt doordat de gimbal fysiek beperkt is in de yaw-richting. DJI heeft ervoor gekozen om de gimbal vooral veel pitch-beweging (omhoog/omlaag) te geven, terwijl de yaw-beweging minimaal is.

Je kunt in ChatGPT na een initiele vraag doorvragen. Het antwoord op je tweede vraag is:

Helaas kun je de maximale gimbal yaw-hoek (de beweging van links naar rechts) niet groter instellen op de Mavic 3 Classic. Dit komt doordat de gimbal fysiek beperkt is in de yaw-richting. DJI heeft ervoor gekozen om de gimbal vooral veel pitch-beweging (omhoog/omlaag) te geven, terwijl de yaw-beweging minimaal is.
Wow,.....als dat maar niet betekent dat dit forum overbodig wordt. Maar ik heb ChatGPT geïnstalleerd.
Bedankt.

Wow,.....als dat maar niet betekent dat dit forum overbodig wordt. Maar ik heb ChatGPT geïnstalleerd.
Bedankt.
Je ziet dus ook de potentie van AI. Ik gebruik ChatGPT steeds vaker i.p.v. Google. Een Google search levert verwijzingen naar webpagina's waarbij je zelf nog verder moet zoeken. Met ChatGPT krijg je het antwoord op je vraag.

Voorlopig zit ChatGPT er nog wel eens naast en zal een forum niet overbodig zijn. Daarnaast hebben piloten gebruikservaringen om te delen, die een AI niet heeft.

• Leuk
Waarderingen: Den Agterhooker
Je ziet dus ook de potentie van AI. Ik gebruik ChatGPT steeds vaker i.p.v. Google. Een Google search levert verwijzingen naar webpagina's waarbij je zelf nog verder moet zoeken. Met ChatGPT krijg je het antwoord op je vraag.

Voorlopig zit ChatGPT er nog wel eens naast en zal een forum niet overbodig zijn. Daarnaast hebben piloten gebruikservaringen om te delen, die een AI niet heeft.
Was grapje. Dit forum is veel te leuk.