Gimbal motor overloaded

Reserveer de 4e editie van 'Dronefotografie'

Riet

Member
Lid geworden
3 feb 2018
Berichten
66
Waarderingsscore
1
Punten
8
Leeftijd
43
Locatie
Barendrecht
Hallo droner's,

Iemand ervaring met de melding : Gimbal motor overloaded?

Hij maakt wel foto's, zoomt niet in of uit, draait na opstarten naar rechts en is niet meer te sturen met de RC. Kan geen net de hand wel naar links duwen maar dan geeft hij de melding : gimbal obstructed en draait hij weer naar rechts.

Heb alle calibratie's uitgevoerd, maar hij blijft de melding geven.

De drone is van tafel gevallen en sindsdien is dit probleem aanwezig......

Iemand tips of ideeën?

Alvast bedankt.

Screenshot_20180813-180524.jpegScreenshot_20180813-180512.jpegScreenshot_20180813-180329.jpegScreenshot_20180813-180134.jpeg

Verzonden met mijn SM-G950F en de Dronepilots.nl app
 
Helaas eigen schuld dus, word je niet vrolijk van.

Lijkt toch erg op een beschadiging/mechanische blokkade in de gimbal. Vandaar dat de remote vraagt of hij nog wel soepel draait. Geen idee of je zelf handig bent en veel geduld hebt, dan zou ik het er op wagen om hem te demonteren en kijken of er een zichtbare beschadiging is. Of wellicht ken je een handige Harry. Enige tijd geleden ook een gimbal gerepareerd, er bleek een minuscuul stukje plastic afgebroken te zijn dat keurig in een scharnierpunt was terechtgekomen,(Eén van de weinige keren dat ik mijn leesbril moest gebruiken haha). Denk er niet te licht over als je zelf aan de slag gaat, neem er zeker de tijd voor.
Opsturen kan natuurlijk ook, maar ben bang dat dat in de papieren gaat lopen.


Verzonden met mijn iPhone en de Dronepilots.nl app
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik ben er ook bang voor dat daarin iets kapot is. En om gelijk antwoord te geven op je vraag / reactie : ik ben wel redelijk handig, maar ik ga het er toch niet op wagen. Dan maar wat geld kwijt.

Verzonden met mijn SM-G950F en de Dronepilots.nl app
 
Ene Hans in Ede kan hier misschien iets aan doen . Telefoon 0611079800
Is bekend met dit soort problemen en lost ze eventueel tegen betaling op.


Verzonden met mijn iPhone en de Dronepilots.nl app
 
@PHTB, Bedankt voor de tip. Zal hem in mijn achterhoofd houden. Heb een kennis benaderd die vroeger modelbouw gedaan heeft. Even afwachten wat zijn bevindingen zijn. Anders is Hans zeker een optie

Verzonden met mijn SM-G950F en de Dronepilots.nl app
 
Ene Hans in Ede kan hier misschien iets aan doen . Telefoon xxxxx
Is bekend met dit soort problemen en lost ze eventueel tegen betaling op.

Verzonden met mijn iPhone en de Dronepilots.nl app

Ehm, lijkt me niet aan te raden om 06 nummers zo maar op internet te zetten. Zeker niet van anderen. Als iemand dat bij mij zou doen dan zou ik zeer boos zijn.
Misschien even weg halen uit de post?
 
Je bedoeling is misschien goed te noemen, maar ik ken die ene Hans erg goed en zijn 06 nummer kan je ook vinden op Marktplaats. Je attendeert iemand op een persoon, die hem kan helpen zijn probleem op te lossen.
Ergo jouw argwaan is nergens op gefundeerd.
Misschien was het beter geweest mij in een PB te benaderen over deze kwestie.
 
PS. Hij biedt zijn diensten aan om Mavic pro problemen op te lossen.
Te vinden op Marktplaats met vermelding tel. 06...........


Verzonden met mijn iPhone en de Dronepilots.nl app
 
goedemorgen allemaal,

gisteren had ik ook een "gimbal motor overloaded". Ik heb de gimbal getest en voelde zelf ook "tegenwerking". Na wat compressed air, lijkt hij weer prima te functioneren. Maar.. mocht dit probleem terugkomen, wat zijn jullie ervaringen met de reparatie bij deze Hans in Ede en wat zijn ongeveer de kosten geweest van deze reparatie?