Gimbal calibration error code 40011

Reserveer de 4e editie van 'Dronefotografie'

Henkwijga

Member
Lid geworden
3 mrt 2020
Berichten
78
Waarderingsscore
24
Punten
8
Leeftijd
72
Locatie
Netherlands, Huizen
Uit het niets verscheen in de DJ fly app de Gimbal calibration error code 40011 die mijn Mini 2 zou hebben.
Er was niets aan de hand met de gimbal, maar toch opgestuurd naar DJI repair, want ook de telefonische helpdesk van DJ I care kwam er niet uit.
Ik heb een tweejarig careplan, en zou het wel zonde gevonden hebben als er één van de repairs van af ging.
Maar ik kreeg vandaag bericht dat het garantie is.
 

Bijlagen

  • Screenshot_20210205-131138_Chrome.jpg
    Screenshot_20210205-131138_Chrome.jpg
    388,5 KB · Weergaven: 44
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Crimino
De "Gimbal Axis Arm Module" is vervangen. Dat is het boardje dat de besturing regelt van de gimbal.
Kosten € 29,00. Arbeidsloon € 50,00. Maar geen kosten, gewoon garantie.
 
Uit het niets verscheen de Gimbal calibration error code 40011.
Er was niets aan de hand met de gimbal, maar toch opgestuurd naar DJI repair, want ook de telefonische helpdesk van DJ I care kwam er niet uit.
Ik heb een tweejarig careplan, en zou het wel zonde gevonden hebben als er één van de repairs van af ging.
Maar ik kreeg vandaag bericht dat het garantie is.
Over welke drone praten we hier?????
 
Error code 40011 is bij mij ook plotseling verschenen. Ik vlieg er al zeker 4 weken mee. Alles werkt naar behoren maar die foutmelding blijft. Nooit een crash gehad , ik vraag me af wat de oorzaak is. Mavic mini 2
 
De oorzaak is het board. Geeft een onterechte foutmelding.(dat was bij mij het geval en ik kreeg onder garantie een nieuwe opgestuurd.)
Maak niet zelf een label, je krijgt er een.
 
Bedankt Henkwijga, ik ben er al mee naar de verkoper geweest. Helaas de inruilperiode was juist voorbij. Garantie heb ik nog natuurlijk. Men zei me dat het bij een volgende update misschien weg zou zijn. Dit heb ik nog wel ergens gelezen op een Amerikaanse site en het antwoord zou van DJI zelf zijn. Mijn vraag is tenslotte : kan het kwaad om zo verder te vliegen omdat het een 'onterechte' foutmelding is?
 
Ik vond het onnodig riskant om door te vliegen, als er echt iets is zie je het misschien over het hoofd. Een hardware fout verdwijnt niet met een update.
 
Ok, ik wacht nog tot de volgende update, is er dan geen beterschap dan ga ik verder. Ik vind het wel eigenaardig dat het bij de mini 1 wel op te lossen valt door terug te gaan naar een vroegere versie met dezelfde error. Momenteel vliegt mijn drone praktisch elke dag en kan hem slecht lang missen. Bedankt voor de reacties.
 
Als je alles goed hebt gelezen dan staat dat in het openingstopic. Onnodige vraag.
Dat was nog niet bekend toen de vraag gesteld werd. Zie bericht #5. ;)
De TS heeft toen het eerste bericht bewerkt.
 
Dit staat in bericht1: Uit het niets verscheen in de DJ fly app de Gimbal calibration error code 40011 die mijn Mini 2 zou hebben.
Zeker. Maar na de vraag heeft de topic starter bericht 1 bewerkt/aangepast. (zie bericht 1 rechtsonder: "Laatst bewerkt")

In eerste instantie stond het niet in bericht #1
1630681889173.png
 
Error code 40011 is bij mij ook plotseling verschenen. Ik vlieg er al zeker 4 weken mee. Alles werkt naar behoren maar die foutmelding blijft. Nooit een crash gehad , ik vraag me af wat de oorzaak is. Mavic mini 2
Ondertussen meer dan 4 maanden verder, de error code 40011 met de mini 2 is nog steeds aanwezig. Ik heb me er al mee verzoend. Geen enkel probleem opgemerkt en toch vele uren in de lucht geweest.
 
  • Leuk
Waarderingen: SnitserNL