Gemeente Molenwaard plaatst drone-verbodsborden bij Kinderdijk

wdejager

Administrator
Forumleiding
Lid geworden
4 jul 2016
Berichten
5.331
Waarderingsscore
2.953
Punten
113
Leeftijd
47
Locatie
Renkum
Website
www.dronewatch.nl

Middels bordjes met daarop de tekst ‘no drone’ wil de gemeente Molenwaard de overlast terugdringen die veroorzaakt wordt door drones die rond de molens bij Kinderdijk vliegen. Ook worden touroperators en gidsen op de hoogte gebracht van het verbod. Bewoners van de molens zijn blij met het initiatief, maar vrezen dat het weinig uithaalt.

Lees verder
 
Omdat het bordje eigenlijk tegen de regels is, zal dit alleen maar meer discussie geven.

Tips/adviezen rondom "hoe zonder overlast drone vliegen" was veel vriendelijker geweest. Dan kan je daar iemand op aanspreken ipv "NO DRONES".
 
Tips/adviezen rondom "hoe zonder overlast drone vliegen" was veel vriendelijker geweest. Dan kan je daar iemand op aanspreken ipv "NO DRONES".
Je kunt altijd iedereen overal op aanspreken. Of diegene er dan wat mee doet is aan hem. Het plaatsen van een zelf geknutseld bord verandert daar niets aan.
 
Ik houd het op een stukje bewustwording en vind dat wel een goede zaak.
 
De droners de bij mensen vrijwel naar binnen loeren mogen wat mij betreft ook opdonderen, daar is dit verhaal ook mee begonnen.
Als ik een drone voor mijn raam zie word ik ook niet echt vrolijk.
Het loopt daar gewoon uit de hand, dus kan ik me dat heel goed voorstellen dat men zoveel mogelijk actie onderneemt.
In dit geval sta ik achter de bewoners van dat gebied. Als ik daar zou wonen zou ik mij ook niet op mijn gemak voelen.
Leefbaarheid vind ik hier voorop staan.
 
De droners de bij mensen vrijwel naar binnen loeren mogen wat mij betreft ook opdonderen, daar is dit verhaal ook mee begonnen.
Als ik een drone voor mijn raam zie word ik ook niet echt vrolijk.
Het loopt daar gewoon uit de hand, dus kan ik me dat heel goed voorstellen dat men zoveel mogelijk actie onderneemt.
In dit geval sta ik achter de bewoners van dat gebied. Als ik daar zou wonen zou ik mij ook niet op mijn gemak voelen.
Leefbaarheid vind ik hier voorop staan.
Met zo'n uitleg doe je aan bewustwording, met zo'n bord niet. Ik kan me ook wel iets voorstellen bij de frustratie van de bewoners, maar bewustwording creëren is iets anders dan een 'mag niet'-bord neer zetten.
 
Volgens mij werkt dit contra productief. Misschien was het beter om een bord neer te zetten, met het vriendelijk verzoek je als dronevlieger aan de regels te houden. En dan daaronder nog even de bekende regels in het kort aangeven. Dit wekt alleen maar agressie op en geen begrip.
 
  • Leuk
Waarderingen: Stickybit, BRC en Sjakie
Het gaat natuurlijk voornamelijk om touristen, die weten vaak helemaal niet wat mag. Als je bijvoorbeeld ziet wat er op YouTube staat aan dronefilmpjes van 'my holiday in Amsterdam'...
Als ik ergens als tourist ben zou het mij wel afschrikken overigens, in het buitenland wil je toch minder snel discussie met oom agent, gelijk of niet ;-)

Maar inderdaad een bord met het verzoek om de regels en privacy te respecteren zou op mij ook wat netter overkomen.
 
Jammer dat door het plaatsen van een tweede topic, met hetzelfde onderwerp, nu twee discussies langs elkaar heen lopen.
 
  • Leuk
Waarderingen: BRC