Geluid van de drones

Reserveer de 4e editie van 'Dronefotografie'

VikingRider 01

Active Member
Lid geworden
9 sep 2016
Berichten
343
Waarderingsscore
116
Punten
43
Leeftijd
73
ik vlieg met Phantom 3 Advanced en ben er zeer tevreden mee. Maar het geluid van de rotors is nogal stevig te noemen. Zijn er aanpassingen mogelijk om te geluid te reduceren?
De acceptatie van drones heeft volgens mij ook te maken met het geproduceerde geluid.
 
Het profiel, maar vooral de grootte van de props heeft inderdaad flink wat invloed op de geluidsproductie. Een drone als de Q500 van Yuneec heeft bijzonder grote propellers en deze draaien daardoor relatief langzaam. Het resultaat is een veel lagere frequentie van het gezoem, wat minder hinderlijk aandoet. Helaas is het niet zomaar mogelijk om de props van je P3A te vervangen door heel andere typen, aangezien motoren, props en ESCs volledig op elkaar afgestemd zijn. Helaas zullen multirotors altijd wel een hinderlijk geluid maken, doordat de props nu eenmaal hard moeten draaien om het toestel in de lucht te houden. Fixed-wing drones zijn al veel stiller, maar ja, dat is natuurlijk weer een heel ander verhaal.
 
Bedankt mensen, ik kijk er zeer naar uit. Ook op het DJI forum wordt er weinig over gesproken.