Mini 2 Geen verschil in vliegen tussen C-modes en N-modus

Reserveer de 4e editie van 'Dronefotografie'

Tjalling

New Member
Lid geworden
28 nov 2021
Berichten
28
Waarderingsscore
7
Punten
3
Leeftijd
66
Locatie
Almere
Beste Leden,

Kan een van jullie mij misschien ook uitleggen wat de reden kan zijn dat mijn vrij nieuwe DJI Mini 2 (n.l. 2 weken oud) in C-modus exact hetzelfde vliegpatroon heeft dan in de N-modus.

Ik heb nu toch al meerdere vluchten achter de rug en het is mij opgevallen dat de Mini 2 in de C-modus gewoon 35km/p.uur (dus een N-modus snelheid) vliegt terwijl dat volgens de handleiding iets van 18km/p.uur zou moeten zijn. Ook valt op dat stijgen en landen in de C-modus net zo snel gaat als in de N-modus.
Voor de S-modus moet ik eerlijk gezegd het antwoord nog schuldig blijven om de simpele reden dat ik deze nog niet uitgeprobeerd heb.
Op de display van mijn telefoon komt wel gewoon tijdens het vliegen C en/of N-modus te staan.

Nu is mijn vraag kan ik dit misschien zelf software matig aanpassen of moet de de Drone daarvoor terug naar de verkoper.

Vriendelijke groet,

Tjalling
 
Voor zover ik begrepen heb gebeurt het opstijgen altijd in N modus ook al staat de controler ingesteld op C (ook op het scherm). Dus best de controller instellen op N, opstijgen en dan wisselen naar C.
Nu, ik vind persoonlijk ook dat er niet heel veel verschil is tussen de 2.
 
Voor zover ik begrepen heb gebeurt het opstijgen altijd in N modus ook al staat de controler ingesteld op C (ook op het scherm). Dus best de controller instellen op N, opstijgen en dan wisselen naar C.
Nu, ik vind persoonlijk ook dat er niet heel veel verschil is tussen de 2.
Oke, hartelijk dank.
Ik zal dit gaan proberen bij mijn eerst komende vlucht. Ik vindt dat hij voor sommige opnames soms dan te snel vliegt en daar zou dan toch de C-modus voor bedoeld zijn.

Vriendelijke groet,

Tjalling
 
Ja inderdaad, dit is een opmerking dat ik op andere fora ook gelezen heb en vind ik persoonlijk ook. Op de mini 1 heb je blijkbaar de functie tripodmode in plaats van Cinematic en dit zou blijkbaar beter werken.
 
Ja inderdaad, dit is een opmerking dat ik op andere fora ook gelezen heb en vind ik persoonlijk ook. Op de mini 1 heb je blijkbaar de functie tripodmode in plaats van Cinematic en dit zou blijkbaar beter werken.
Ik ga in ieder geval proberen wat jij mij net verteld hebt en als dit nu niet werkt neem ik contact op met DJI en vraag hun om uitleg.
 
Vergeet ook niet dat je in de 'Advanced Gimbal Settings' ook voor elke modus apart de snelheid en smoothness van de bewegingen in kunt stellen, dus van zowel de pitch (op en neer draaien van de gimbal) als de yaw (links en rechtsom draaien van de drone).
 
  • Leuk
Waarderingen: Tjalling
Vergeet ook niet dat je in de 'Advanced Gimbal Settings' ook voor elke modus apart de snelheid en smoothness van de bewegingen in kunt stellen, dus van zowel de pitch (op en neer draaien van de gimbal) als de yaw (links en rechtsom draaien van de drone).
Bedankt, ik heb het gelijk allemaal wat naar beneden bijgesteld. Kijken wat er gebeurd bij mijn volgende vlucht.
 
Bedankt, ik heb het gelijk allemaal wat naar beneden bijgesteld. Kijken wat er gebeurd bij mijn volgende vlucht.
Kortgeleden nog deze video gezien:

Iain legt prima uit wat e.e.a. inhoudt. Zo is ook de 'Smoothness'-instelling een hele handige. Hoe hoger de waarde, hoe geleidelijker/soepeler de beweging (dus minder schokkerig).
 
  • Leuk
Waarderingen: pebzwl en Tjalling