Geen range test in Nederland??? Moderator stopt discussie???

Fotografeer Nederland met je drone en maak kans op mooie prijzen!
K

Kolhorn

Guest
Hebben we een discussie over een door mij uitgevoerde range test boven zee, stop pietje de eikel (W. de Jager) de discussie?!??
Is hier geen vrijheid van meningsuiting??? Wat is dit voor nazi gedrag?

Dan is het hierna ook direct einde Drone Pilots. Het is werkelijk te belacheluuuuuk voor woorden!

W. de Jager heet die knakker. Jongen ga iets nuttigs doen in plaats van drone mensen lastig te vallen.
Een rangetest boven de Noordzee en Pietje de Jager vindt het gevaarlijk ofzo????
Bemoei je lekker met je eigen shit bro.

• Grrr
Waarderingen: JH54
Ik zie 'pietje' staan dus voel me ook wel aangesproken.
Het lijkt me alleen niet verstandig om je zo publiekelijk te uiten over je wetsovertredingen. Dergelijke acties worden binnen de hobby niet gewaardeerd, hierdoor worden regels en controle alleen maar strenger en strakker.

Ik hoop dat je, naast dat je denkt dat het zo is, nooit iemand in gevaar brengt. En dat je je 53 jaren levenservaring kan gebruiken voor iets goeds.

Really? Hahaha Uhmm, dan moet je iets beter lezen meneer Snot.

Het topic is op slot gegaan omdat de forum regels overtreden worden:

U stemt ermee in de Service niet te gebruiken om inhoud te plaatsen die lasterlijk, beledigend, hatelijk, bedreigend, spam of spamachtig is, die waarschijnlijk beledigend is, inhoud voor volwassenen of aanstootgevende inhoud bevat, persoonlijke informatie van anderen bevat, risico's bevat op inbreuk van het auteursrecht, onwettige activiteiten aanmoedigt of anderszins wetten overtreedt. U bent volledig verantwoordelijk voor de inhoud van en eventuele schade die voortvloeit uit die inhoud of uw gedrag.

En tja, 6km van jou af vliegen is de wet overtreden aangezien VLOS op die afstand niet mogelijk is, op 6km afstand kan je je drone niet meer zien.

Don’t shoot the messenger…

Ik denk eerlijk gezegd dat jouw eerste bericht in dit topic niet helemaal binnen de regels valt wat betreft dit stukje:
U stemt ermee in de Service niet te gebruiken om inhoud te plaatsen die lasterlijk, beledigend, hatelijk, bedreigend, spam of spamachtig is, die waarschijnlijk beledigend is, inhoud voor volwassenen of aanstootgevende inhoud bevat

Probeer het netjes te houden, hoe frustrerend het soms ook kan zijn.

EDIT: @Kolhorn je kan overigens je bericht nog aanpassen om het wat vriendelijker te maken, maar die keuze is natuurlijk geheel aan jou :)

Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: bat-ham
Hebben we een discussie over een door mij uitgevoerde range test boven zee, stop pietje de eikel (W. de Jager) de discussie?!??
Is hier geen vrijheid van meningsuiting??? Wat is dit voor nazi gedrag?

Dan is het hierna ook direct einde Drone Pilots. Het is werkelijk te belacheluuuuuk voor woorden!

W. de Jager heet die knakker. Jongen ga iets nuttigs doen in plaats van drone mensen lastig te vallen.
Een rangetest boven de Noordzee en Pietje de Jager vindt het gevaarlijk ofzo????
Bemoei je lekker met je eigen shit bro.
Het is heel eenvoudig. Op dit forum is het niet de bedoeling om praktijken te bespreken die overduidelijk in strijd zijn met de regelgeving. Als je daar niet mee akkoord gaat, dan worden je bijdragen niet op prijs gesteld. Los daarvan wordt beledigend taalgebruik niet getolereerd. De keuze is aan jou.

Het topic is op slot gegaan omdat de forum regels overtreden worden:

En tja, 6km van jou af vliegen is de wet overtreden aangezien VLOS op die afstand niet mogelijk is, op 6km afstand kan je je drone niet meer zien.

Don’t shoot the messenger…
Sommige onder ons morgen evlos vliegen houd daar dan wel rekening mee.

Als er om de 375 meter een bootje met een getrainde waarnemer naar de drone keek, die in direct contact stond met de piloot, dan heb ik niks gezegd.

Als er om de 375 meter een bootje met een getrainde waarnemer naar de drone keek, die in direct contact stond met de piloot, dan heb ik niks gezegd.
Het is 2km radius

Laatst bewerkt:
Mocht iemand zich afvragen hoe ik op die 375 meter kom, is een mooier getal dan 381 meter=1250ft

Mooi leesvoer:
How Far Can I Legally Fly My Drone and Maintain VLOS? - Ask Steve - Public Safety Flight

Ik geloof helemaal niks van die plaatjes/praatjes waar 500 meter in aangeven wordt voor EVLOS, tenzij je een drone hebt van formaat.
Als je toch wilt citeren, kijk dan op sites die te maken hebben met Europese wetgeving, voor heel veel lezers wel zo handig.

Er waren professionele, gediplomeerde waarnemers in luxe motorboten op zee, om de 250 meter gepositioneerd, aanwezig
om de afstand test vlucht van de DJI Mavic 3 Pro te begeleiden. Middels geavanceerde portofoons onderhielden zij en wij contact.

De Mavic zelf was voorzien van reflecterend, knipperend materiaal voor de meest mogelijke zichtbaarheid.
We konden het eenvoudigweg niet risceren om een zeemeeuw schrik aan te jagen of erger, een collisie te veroorzaken.

De VLOS was waterdicht, zelfs op de Noordzee.

Uit voorzorg waren er eveneens EHBO bootjes om de 500 meter gestationeerd. Safety first.

Als je gaat vliegen met een drone, doe dit dan wel uitermate serieus. Ik kan dit niet genoeg benadrukken mensen.

• Grrr
  • Leuk
Waarderingen: MaartenV1 en JH54
Als je toch wilt citeren, kijk dan op sites die te maken hebben met Europese wetgeving, voor heel veel lezers wel zo handig.
Jammer dat je het artikel niet (goed) gelezen hebt, de kern van het artikel is tot welke afstand een drone nog te zien is.
In het geval van dit artikel een DJI Mavic (H83mm x B83mm x L198mm) en Phantom 3 (H180mm x B290mm x L290mm), niet de kleinste drones.
Tenzij ze in Amerika hele andere ogen hebben dan in Europa, dan kunnen we wel stellen dat de maximale afstand waarbij een drone nog te zien is met de blote ogen, volgens dit artikel, vrij universeel is wereldwijd en dat is de strekking van het artikel: max 1250ft
Het is 2km radius
Kan jij je drone op 1 km afstand nog zien? Dan heb jij echt hele goede ogen, ik ben jaloers. Mensen kunnen met hun blote ogen diameters tot ongeveer 1 boogminuut (ongeveer 0.017° of 0.0003 radialen) waarnemen. Dit komt overeen met 0.3 m op een afstand van 1 km. Dan zou je met de afmetingen van een Mavic 3 (283.0 x 107.7 x 347.5 mm) deze nog net kunnen zien als je heel goed kijkt (en tussendoor niet stiekem op je schermpje kijken, want dan ben je hem kwijt, maar daar heb je natuurlijk een waarnemer (met verrekijker) voor ;) )

Jammer dat je het artikel niet (goed) gelezen hebt, de kern van het artikel is tot welke afstand een drone nog te zien is.
In het geval van dit artikel een DJI Mavic (H83mm x B83mm x L198mm) en Phantom 3 (H180mm x B290mm x L290mm), niet de kleinste drones.
Tenzij ze in Amerika hele andere ogen hebben dan in Europa, dan kunnen we wel stellen dat de maximale afstand waarbij een drone nog te zien is met de blote ogen, volgens dit artikel, vrij universeel is wereldwijd en dat is de strekking van het artikel: max 1250ft

Kan jij je drone op 1 km afstand nog zien? Dan heb jij echt hele goede ogen, ik ben jaloers. Mensen kunnen met hun blote ogen diameters tot ongeveer 1 boogminuut (ongeveer 0.017° of 0.0003 radialen) waarnemen. Dit komt overeen met 0.3 m op een afstand van 1 km. Dan zou je met de afmetingen van een Mavic 3 (283.0 x 107.7 x 347.5 mm) deze nog net kunnen zien als je heel goed kijkt (en tussendoor niet stiekem op je schermpje kijken, want dan ben je hem kwijt, maar daar heb je natuurlijk een waarnemer (met verrekijker) voor ;) )
Ik lees goed hoor, maar je dropt zoveel hier, dat ik door de bomen het bos niet meer zie. VLOS is 2k radius. En dat is dus met waarnemer, en nee, jij weet als gediplomeerd piloot dat deze geen verrekijker mag hebben.