Mini 2 Geen connectie mini 2

Reserveer de 4e editie van 'Dronefotografie'

Dave1976

New Member
Lid geworden
22 nov 2020
Berichten
13
Waarderingsscore
0
Punten
1
Leeftijd
48
Locatie
Hoorn
Allen,

Ineens geen connectie meer met de mini 2. Div telefoon geprobeerd.. wat ik ook probeer. Iemand een idee
 
Dat heb ik ook al gedaan. ook toen geen suc6. en de dag erna deed hij het ineens weer. zeer onbetrouwbaar. ook de range( ik weet dat je hem in zicht moet houden) is ook niet echt super. met ocusync2 zou je best ver moeten komen maar bij 400 meter in de woonwijk dan is het signaal weg.
 
Ik heb geen Mini 2, maar in de woonwijk moet je er toch rekening mee houden dat er vele verstorende factoren kunnen zijn. En dat je dan na 400 meter je connectie wel eens kwijt kunt raken zou mij niet verbazen.
 
Allen,

Ineens geen connectie meer met de mini 2. Div telefoon geprobeerd.. wat ik ook probeer. Iemand een idee
Je kunt helemaal geen verbinding maken met je telefoon?
En nog wel met de controller de drone besturen?
Dat had ik pas geleden namelijk ook
 
  • Leuk
Waarderingen: Travel and Drones
klopt. gelukkig wel. kon hem nog goed zien. en terug vliegen op zicht.
 
Je kunt helemaal geen verbinding maken met je telefoon?
En nog wel met de controller de drone besturen?
Dat had ik pas geleden namelijk ook
klopt. gelukkig wel. kon hem nog goed zien. en terug vliegen op zicht.
Oké. Ja, dat is een heel ander probleem. Dan was de connectie met de controller er nog wel, maar die tussen telefoon en controller niet. Je had in dit geval desnoods nog de RTH kunnen inschakelen, al was de drone (als het goed is) ook uit zichzelf teruggekeerd als de connectie met de controller verbroken was geweest (automatische RTH).
 
  • Leuk
Waarderingen: Travel and Drones
klopt. gelukkig wel. kon hem nog goed zien. en terug vliegen op zicht.
Ik ben toen naar een plek gegaan waar ik wifi had, alles opnieuw gestart en toen was de verbinding er weer.
Geen idee wat de reden was
 
Misschien storing door een binnenkomend signaal, ik zet mijn mobiel op vliegtuigstand (galaxy s10e) verder nooit geen problemen gehad. (Dji Ma2)

Verzonden met mijn SM-G970F en de Dronepilots.nl app
 
ook een goed idee. weer niet of de updat 1.2.2 verbetering zal brengen. voor android kan ik hem nog niet downloaden zie ik.
 
Een paar ideeën waar ik nog op kom en die eventueel kunnen helpen:
  1. Werkt de connectie tussen je telefoon en de afstandbediening goed (en is alles vol)?
  2. Staan op je telefoon WiFi en Bluetooth uit?
  3. Staat de frequentie selectie op "auto"
  4. Hoe "vol" is de frequentieband? (in de app -> connect -> camera view -> Transmission)
  5. Zijn er veel wifi netwerken in jou omgeving? (te bekijken middels bijvoorbeeld WiFiman)
  6. Wat gebeurd er als je naar de "polder" gaat? (ver weg van iedere beschaving ;))
 
@ the program. bedankt voor de tips. ga het e.e.a testen als het buiten droog is.
 
@ the program. bedankt voor de tips. ga het e.e.a testen als het buiten droog is.
Je kunt overigens al deze dingen testen zonder dat de motoren van je mini 2 draaien.
Bespaart accu en is nog veiliger voor je drone ook
 
Een paar ideeën waar ik nog op kom en die eventueel kunnen helpen:
  1. Werkt de connectie tussen je telefoon en de afstandbediening goed (en is alles vol)?
  2. Staan op je telefoon WiFi en Bluetooth uit?
  3. Staat de frequentie selectie op "auto"
  4. Hoe "vol" is de frequentieband? (in de app -> connect -> camera view -> Transmission)
  5. Zijn er veel wifi netwerken in jou omgeving? (te bekijken middels bijvoorbeeld WiFiman)
  6. Wat gebeurd er als je naar de "polder" gaat? (ver weg van iedere beschaving ;))
Kan de bluetooth en wifi op je telefoon ook al voor storing zorgen als deze aan staan?
 
Kan de bluetooth en wifi op je telefoon ook al voor storing zorgen als deze aan staan?
Weet ik niet zeker, in theorie is het mogelijk. Echter als je goed kijkt naar de instructies van DJI dan zie je dat er momenten zijn waarop ze wifi aanzetten.

Een voorbeeld hiervan is dit filmpje
hier zetten ze aan het begin eerst WiFi en Bluetooth aan.

Het zal waarschijnlijk geen groot probleem zijn (WiFi en Bluetooth aan laten). Maar op deze manier kan je wel uitsluiten dat dit de oorzaak van het probleem is.
 
  • Leuk
Waarderingen: DroneClubNL
Zover ik weet was er ook geen hoge Kp index, dus geen magnetische interference vanuit de ruimte.