Gebruik videomateriaal drone - door derden recreatief geschoten

Reserveer de 4e editie van 'Dronefotografie'
Leont , neen hoor vanaf er een camara op staat moet je minimaal een A1 en neen eentje van het buitenland is niet geldig want je kunt het niet registeren.
een drone van 250 gram zul je niet zo snel binnen zicht en stabiel vliegen denk ik . vlos is de eerste eis ..

en neen … het is niet zo dat de drones voor specific volgend jaar komen. Volgend jaar zullen waarschijnlijk de eerste drones met c keurmerk komen , die waarover sprake in de overzichten . Tot eind volgend jaar vliegen we allemaal met drones in een overgansregeling naar gewicht . Dat heeft niets met de categorie specific van doen

materiaal van derden verkopen of zelfs maar publiceren mag niet tenzij met toelating . Je mag zelfs nog geen muziek gebruiken zonder toelating … natuurlijk met een paar views zal het niet opvallen natuurlijk …
 
Met een Drone lichter dan 250 gram hoef je alleen een registratienummer rdw
En bijna geen beperkingen.Ik zou toch minimaal A1 examen doen. Via Luxemburg gratis online Engels, in Nederland heb ik goede ervaring met droneclass online Nederlands, ook kun je daar advies erbij vragen Als bedrijf moet je wel denken aan wa verzekering en AVg. Denk wel eraan dat je bepaalde gebieden helemaal niet mag vliegen. Specific categorie komen pas volgend jaar toestellen voor.
Wat Leont hier schrijft is volgens mij volledig correct (geleerd in Luxemburg :) ).
En een A1/A3-certificaat uit Luxemburg is gewoon een Europees certificaat, net als het Nederlandse. Ik heb er nu zelfs twee, want ik heb mijn Luxemburgs certificaat bij de RDW omgeruild voor een Nederlandse.

Alleen dat A1-certificaat, bestaat dat wel? Is volgens mij altijd een A1/A3-certificaat.
Overigens ervaar ik mijn DJI Mini-2 als zeer stabiel, binnen zicht is wat lastiger met zo'n kleintje!
 
Laatst bewerkt:
ik weet wel dat je een certificaat in het buitenland kunt halen. Ik heb ook eerst een Iers gehaald … Alleen , ik heb de vraag in België gesteld aan de overheid . Want bv ook een a2 is makkelijker te halen in Nederland dan in België , waar het een schriftelijk examen in Brussel betreft. Het antwoord . Als Belgische ingezetene is alleen een certificaat geldig afgegeven door je eigen overheid. Wat vervolgens wel zo is dat je dan dat certificaat in het buitenland mag gebruiken, wel te verstaan binnen de regels van dat land , die lichtjes kunnen verschillen .

natuurlijk bedoel ik A1/A3. Binnen zicht vliegen is geen optie maar een eis . Als er wat gebeurd lezen ze heel je drone uit .

ik heb een A1/A3 a2 en specific . Er wordt een hoop op internet geschreven wat niet klopt . Zolang er niks gebeurd en niemand klaagt is iedereen happy natuurlijk . Een verzekering, als je die al hebt dekt niks dat niet binnen de regels is . Ook bijlange na iedere familiale polis dekt geen drone, dus navragen. . Als het op iemands hoofd valt kan dat toch in de papieren lopen hoor en dan heb je weinig aan ik dacht dat…..
 
Laatst bewerkt: