GearBest affiliatie

Reserveer de 4e editie van 'Dronefotografie'

Eric-Jan

Moderator
Forumleiding
Lid geworden
11 sep 2016
Berichten
1.383
Waarderingsscore
627
Punten
113
Leeftijd
57
Locatie
Haarlem
Website
ericje.blogspot.nl
Ik wilde eigenlijk Wiebe berichten, maar dat mocht niet. Ik heb een vraag die ik in ieder geval het moderatieteam in wil schieten:

Ik ben door GearBest benaderd of ik e.e.a., met name RC gerelateerd, wilde reviewen. Na een beetje wikken en wegen heb ik ja gezegd. Ik heb daar een nieuwe blog voor aangemaakt en daar deel ik mijn ervaringen met eview artikelen (en mijn overige RC ervaringen). Omdat ik daarmee "affiliate" van GearBest ben geworden, krijg ik ook speciale kortingscodes toegestuurd, waarmee op de toch al lage Chinese prijzen nòg eens een korting van 10 tot 30 procent komt. Omdat dat er vrij veel zijn (10 a 20 per dag, uit het hele assortiment), heb ik ook nog een Facebook pagina aangemaakt om die codes te delen.

Nou zou ik ook graag de drone gerelateerde kortingen willen delen in een apart draadje op Dronepilots.nl.
Voorbeeldje:
BFight 210, 210mm FPV racing / Freestyle Quad, met code BFight2107 van €135.= voor €85,=

Die link is dan een affiliate link, die dus naar mij te herleiden is. Komt er omzet voort uit een klik op die link, dan krijg ik een paar procent commissie, die pas uitbetaalt wanneer de €100 gepasseerd is (...), dus daar hoef ik het niet echt voor te doen. Maar vooral levert het me meer budget om review artikelen mee aan te vragen. Mijn beloning is dus voornamelijk "in natura".

Mijn vraag is uiteraard: hoe staat Dronepilots.nl daar tegenover? Aan de ene kant is het natuurlijk een commercieel verhaal - het gaat GearBest uiteindelijk natuurlijk om omzet vergroting. Vandaar dat ik het ook eerst even wil voorleggen. Maar het biedt ook voordeel voor de leden van dit forum. Zonder die codes betaal je de reguliere Chinese prijs en als reguliere klant krijg je die codes niet.
Het is dus een soort win-win-win situatie

Dus: één draadje? Of toch maar niet doen?
 
Hoi Eric-Jan,

Ik heb inderdaad op een gegeven moment de mogelijkheid om mij pb's te sturen uitgezet, want ik kreeg continu vragen die eigenlijk als forum topics bedoeld waren toegestuurd, vandaar. Ik sta er kritisch tegenover, om hier affiliate links te gaan delen. Mede ivm de forumregels (berichten van commerciële aard cq. reclame zijn niet toegestaan), en dan zou het vreemd zijn om wel ruimte te scheppen voor affiliate links. Maar kunnen we niet iets anders verzinnen? Als jij inhoudelijk interessante reviews schrijft, die relevant zijn voor droneliefhebbers, zou Dronewatch dan geen goed podium zijn (en dan in de vorm van advertorials, zodat het wel duidelijk is dat het om commercieel getinte berichten gaat)? Wellicht niet iets om hier verder openbaar te bespreken, maar je weet me denk ik wel te vinden.

Groetjes Wiebe
 
Duidelijk!
Ook voor anderen die in de toekomst misschien met hetzelfde idee / dezelfde vraag rondlopen.

Ik zal via het Dronewatch contactformulier wel even 1:1 contact opnemen (wij hebben tot nu toe alleen nog via Dronepilots.nl chat gecommuniceerd), dan kan de discussie verder hier afgesloten worden.

Cheers,
E-J
 
Ik wilde eigenlijk Wiebe berichten, maar dat mocht niet. Ik heb een vraag die ik in ieder geval het moderatieteam in wil schieten:

Ik ben door GearBest benaderd of ik e.e.a., met name RC gerelateerd, wilde reviewen. Na een beetje wikken en wegen heb ik ja gezegd. Ik heb daar een nieuwe blog voor aangemaakt en daar deel ik mijn ervaringen met eview artikelen (en mijn overige RC ervaringen). Omdat ik daarmee "affiliate" van GearBest ben geworden, krijg ik ook speciale kortingscodes toegestuurd, waarmee op de toch al lage Chinese prijzen nòg eens een korting van 10 tot 30 procent komt. Omdat dat er vrij veel zijn (10 a 20 per dag, uit het hele assortiment), heb ik ook nog een Facebook pagina aangemaakt om die codes te delen.

Nou zou ik ook graag de drone gerelateerde kortingen willen delen in een apart draadje op Dronepilots.nl.
Voorbeeldje:
BFight 210, 210mm FPV racing / Freestyle Quad, met code BFight2107 van €135.= voor €85,=

Die link is dan een affiliate link, die dus naar mij te herleiden is. Komt er omzet voort uit een klik op die link, dan krijg ik een paar procent commissie, die pas uitbetaalt wanneer de €100 gepasseerd is (...), dus daar hoef ik het niet echt voor te doen. Maar vooral levert het me meer budget om review artikelen mee aan te vragen. Mijn beloning is dus voornamelijk "in natura".

Mijn vraag is uiteraard: hoe staat Dronepilots.nl daar tegenover? Aan de ene kant is het natuurlijk een commercieel verhaal - het gaat GearBest uiteindelijk natuurlijk om omzet vergroting. Vandaar dat ik het ook eerst even wil voorleggen. Maar het biedt ook voordeel voor de leden van dit forum. Zonder die codes betaal je de reguliere Chinese prijs en als reguliere klant krijg je die codes niet.
Het is dus een soort win-win-win situatie

Dus: één draadje? Of toch maar niet doen?
Wat is de naam van jou YouTube kanaal?
 
Dat is gewoon mijn naam, maar daar vind je alleen wat filmpjes over mijn vliegopleiding en wat ander onsamenhangend spul.
Eric-Jan Oud

Ik ben meer van het schrijven dan van het filmen. Iets met podiumangst

Ik denk dat ik het doel van mijn vraag (mag dat wel, commerciële uitingen?) een beetje voorbij schiet als ik hier en nu reclame ga maken voor mijn blog en Facebook pagina, dus die stuur ik je in een PM wel even door.



In theorie komt de praktijk overeen met de theorie