FRSKY R9M koppelen

Reserveer de 4e editie van 'Dronefotografie'

marcovp

New Member
Lid geworden
4 jan 2021
Berichten
29
Waarderingsscore
4
Punten
3
Leeftijd
45
Locatie
Rotterdam
Ik heb net een nieuwe drone binnen, de Flywoo Explorer LR4. Deze is voorzien van een Frsky R9M ontvanger in de FCC uitvoering. De module in mijn Radiomaster TX16s is een EU versie. Uit de beschrijving op Banggood heb ik begrepen dat ik de ontvanger zonder te solderen zou moeten kunnen flashen naar de EU versie. Dat zou betekenen dat ik hem wel zou moeten kunnen binden aan de zender om vervolgens via OTA (dat moet de ontvanger ondersteunen) te flashen naar de EU versie.

Is er hier iemand die daar ervaring mee heeft of gaat wat ik denk te kunnen doen sowieso niet lukken? Solderen vind ik normaal geen probleem, als het tenminste waterleidingen zijn. Die kleine priegeldraadjes zijn niet aan mij besteed vrees ik :)
 
Soms helpt wat langer zoeken ook. Ik heb onderstaande link gevonden. Dat ga ik maar eens proberen.

Edit: Onderstaande werkt alleen als Smartport beschikbaar is. En dat is hier niet het geval.

 
Laatst bewerkt:
Soms helpt wat langer zoeken ook. Ik heb onderstaande link gevonden. Dat ga ik maar eens proberen.

Edit: Onderstaande werkt alleen als Smartport beschikbaar is. En dat is hier niet het geval.

Hoi Marco,

Is het al gelukt je R9M te flashen? met een taranis zender zou het redelijk makkelijk moeten zijn.
Mijn FC ondersteund wel smartport, en ik kan het ook met m'n taranis X9D+. Ik woon alleen in Apeldoorn, dus "ff" flashen is wel lastig.

Ik heb toevallig ook net een Flywoo explorer LR 4" besteld, hoop hem binnenkort te krijgen. Ben erg benieuwd hoe dit vliegt vergeleken met een 5".
 
Ik heb het opgegeven wat betreft de R9M. Hoe meer ik erover ging lezen, hoe meer gedoe ik tegenkwam. Ik heb dus gedaan wat ik meteen al had moeten doen, TBS Crossfire. Dat geeft toch net wat meer gemak. Jammer dat ik het niet meteen bij bestellen al had gedaan.

Waar heb je hem besteld? Ik ben benieuwd naar de versie die je hebt. Ik heb een versie 2 frame maar wel met de "oude" GPS en VTX. Ik vind hem heel fijn vliegen, maar heb niet heel veel ervaring dus dat zegt niet veel.
 
Ik heb het opgegeven wat betreft de R9M. Hoe meer ik erover ging lezen, hoe meer gedoe ik tegenkwam. Ik heb dus gedaan wat ik meteen al had moeten doen, TBS Crossfire. Dat geeft toch net wat meer gemak. Jammer dat ik het niet meteen bij bestellen al had gedaan.

Waar heb je hem besteld? Ik ben benieuwd naar de versie die je hebt. Ik heb een versie 2 frame maar wel met de "oude" GPS en VTX. Ik vind hem heel fijn vliegen, maar heb niet heel veel ervaring dus dat zegt niet veel.
ik geef toe dat het FRsky zeker niet gebruikers vriendelijk is.. het is dat ik er ooit mee ben begonnen en er nu wel bekend mee ben.. maar iedere rx/tx die je binnen krijgt van FRsky mag je flashen naar de goeie firmware... heb door de tijd ook vaak overwogen om over te stappen, maar zit nu zo in FRsky dat ik er lekker bij blijf :)..

al vind ik de Radiomaster TX16s wel erg gaaf, die heeft toch 3 protocollen ingebouwd? met mogelijkheid tot externe modules natuurlijk.

heb inderdaad veel gelezen over rare configuraties die worden geleverd (v1-v2 spul gemengd). Ik heb een V1 via banggood besteld, volgens mij komt hij vandaag binnen :):):). Hoe lang duurt het voor jou om een GPS-fix te krijgen? heb gehoord dat het wel even kan duren.. en volgens mij moet je de GPS failsafe ook in BF configureren, werkt niet "out of the box"?

Alleen nog even kijken naar accu's, waar vlieg jij mee?

Ik zit te denken zelf een 18650 Li-ion 4S pack te maken, voor de 30 minuten vliegtijd.
Verder zijn bijna al m'n accu's XT-60, dus moet even een converter maken naar XT-30.
Dan eens proberen met 1000-1500 mAh 4S lipo's, al denk ik dat die aan de zware kant zijn.
Ik heb ook wel een paar XT-30 3S lipo's rond de 400-800 mAh, die lijken me dan net weer te licht. We gaan het zien :)
 
Ik ben niet zo heel handig met solderen enzo dus als het wat makkelijker kan dan doe ik dat graag en dan heeft TBS kennelijk de beste kaarten.

Misschien beter een apart topic aanmaken over de Flywoo Explorer?
 
  • Leuk
Waarderingen: Tipe
Geen slecht idee, ik heb wel een aantal tips voor configuratie. En heb nu ook de eerste vluchten achter de rug, dus kan ook wat zeggen over de accu's.