Fout code 40011

hansjjsmith

New Member
Lid geworden
1 mei 2021
Berichten
2
Waarderingsscore
0
Punten
1
Leeftijd
61
Locatie
Berkel en Ridderkerk
Sinds kort heb ik een mavic air 2S. Ik kreeg na 1 vlucht een foutcode 10044 > Gimbel Calibration. Via allerlei opties ben ik tot niets gekomen. Het schijnt een veelvoorkomend probleem te zijn. Ik vrees dat enige optie het terugsturen wordt naar Coolblue. Of andere optie is naar DJI in Barendrecht. Als iemand suggesties heeft, hoor ik die graag.
 

Oom-Pilot

New Member
Lid geworden
9 mrt 2021
Berichten
20
Waarderingsscore
6
Punten
3
Leeftijd
60
Locatie
Vries
Heb je de laatste firmware geinstalleerd?
 

hansjjsmith

New Member
Lid geworden
1 mei 2021
Berichten
2
Waarderingsscore
0
Punten
1
Leeftijd
61
Locatie
Berkel en Ridderkerk
Ja dat heb ik gedaan. Er zijn 2 versies van en die heb ik ook op de drone staan. DJI geeft het zelfde antwoord als dat zij ook aan anderen hebben gegeven. zie onderstaand. Ik heb nu inmiddels een nieuwe kunnen afhalen bij CoolBlue. Maar of dit het probleem oplost weet ik nog niet. Dat ga ik van de week uitproberen.
DJI Customer Support (Support)
2021年4月30日 GMT+83:00
Dear Hans,

Good day!

Thank you for contacting DJI Technical Support.

We do apologize for the inconvenience that this has caused you.

Regarding your concern, we cannot tell to why that you have encountered that error message when trying to use the new drone you have. However, please do follow first the steps below and see if the issue will be resolve.

1. Go to the gimbal calibration page and calibrate the gimbal. If unsuccessful, please proceed to Step 2.
2. Calibrate the IMU and try again. If this does not resolve the issue, please proceed to Step 3.
3. Restart the drone and check whether the issue has been resolved.
If the issue persists after the above methods have been tried, please instruct the user to refresh the firmware. Otherwise, instruct the user to send their product back for inspection.

If you do have any further questions or concern, please feel free to contact us.

Thank you for choosing DJI and have a nice day.

Best Regards,

Hetrix
DJI Technical Support
Website: Support - DJI
YouTube: http://s.dji.com/DJI-Tutorials