Fort Wierickerschans - tussen de grauwsluiers door

Reserveer de 4e editie van 'Dronefotografie'

Dieseltijger

Active Member
Lid geworden
3 aug 2021
Berichten
139
Waarderingsscore
106
Punten
43
Leeftijd
63
Locatie
ZOETERMEER
Na een heel weekend miezer en damp was er vanmiddag een gaatje in het wolkendek. Even de oefening er in houden! Fort Wierickerschans nabij Bodegraven. Tsja...welke foto is beter?

Fort Wierickerschans-hoog.jpgfort wierickerschans-laag.jpg
 
Eigenlijk kan de sensor het redelijk af met 1 belichting. De vorige was een HDR foto op basis van 3 shots. Deze op basis van 1 shot. Ik vind deze minder over the topfort wierickerschans-laag-compact.jpg
 
Ik vind deze minder over the top
Het zal een kwestie van smaak zijn, maar deze vind ik ook mooier. Ik zou nog een kleine aanpassing aan de brightness levels doen, het ziet er nog wat vlak uit, en dan is het klaar.
De HDR foto ziet er uit als iemand dit dat ook geprobeerd heeft en wat uitgeschoten is.
 
Deze foto is gemaakt op basis van een Raw bestand, waarbij er sprake is van 1,5 stop onderbelichting. Je ziet als je inzoomt op de gebouwen behoorlijk wat ruis. Dat lijkt eveneens het geval te zijn bij de Hdr opname.

Ik ga van de week de afzonderlijke opnames goed bekijken. We lopen hier tegen grenzen van de sensor aan.
 
Mijn voorkeur gaat ook uit naar nr 2. Het perspectief is wat spannender.

Het is een mooie plek, bij weinig mensen bekend volgens mij. Een tijdje geleden heb ik deze 360º foto van dat fort gemaakt, als onderdeel van een serie 360º luchtfoto's van de Oude Hollandse Waterlinie.