flysky fs-i6 connect niet met pc

Reserveer de 4e editie van 'Dronefotografie'

sef

New Member
Lid geworden
27 sep 2022
Berichten
2
Waarderingsscore
1
Punten
1
Leeftijd
23
Locatie
ermelo
ik heb pas een flysky fs-i6 gekocht om te gebruiken voor een simulator, en later voor een drone. maar hij connect niet met mijn laptop. ik heb een sm100 kabel erbij gekocht, alleen hij werkt nog steeds niet. als ik de kabel in mijn laptop doe dan gaat er een rood lampje knipperen op de usb, maar verder gebeurt er niks.
wie kan mij helpen?
 
Als je dezelfde setup hebt als ik (dat denk ik, maar ik ken het kabelnummer niet uit mijn hoofd), dan wordt ie al PPM controller herkend, in ieder geval door Windows 10. Maar PPM conroller is geen joystick, wat de meeste sims wel verwachten.
Ik weet zo snel even niet hoe je een PP conroller als joystick kunt laten werken, maar op korte termijn zou je de gratis versie van ClearView kunnen downloaden, want die "vreet" wel een PPM controller. Wel even calibreren, anders krijg je gekke resultaten, maar op die manier kun je in ieder geval testen of je controller/kabel combinatie iets werkbaars oplevert.
Ik had vroeger ook een FPV sim die werkte met deze setup, dus er zijn mogelijkheden. Stug volhouden en dóórspitten... Succes!
 
Heb het probleem al gevonden, de usb ging niet helemaal in mijn laptop. Heb er een plastic randje voor moeten afsnijden. Alsnog bedankt voor je reactie.
 
  • Leuk
Waarderingen: Eric-Jan