Flikkerend beeld DJI Mini 2

Reserveer de 4e editie van 'Dronefotografie'

Jay_Jay

New Member
Lid geworden
16 nov 2021
Berichten
5
Waarderingsscore
7
Punten
3
Leeftijd
29
Locatie
Leeuwarden
Hi allemaal,

Ik ben JayJay en relatief nieuw in de RC Drone wereld. Afgelopen week heb ik een DJI Mini 2 gekocht.

Tijdens het vliegen en in het post editen zie ik een soort een ruis in de beelden. Een voorbeeld hiervan is te zien op dit YouTube filmpje op 00:47 en 02:10:
. Het is vooral te zien wanneer je het afspeelt in 4k.

Er zit een SanDisk microSD Extreme Plus 64GB (170mb/s) geheugenkaart in.

Hoe kan ik dit probleem oplossen of verhelpen?

Thanks!
 
Dit soort ruis heb ik zelf nog niet ervaren. Zit dit soort ruis ook in uw originele footage? Dus voor het editen.
 
Het is inderdaad duidelijk te zien.

Bij het moment op 00:47 vroeg ik me even af of iets op het schip zou kunnen interfereren, zoals bv. de scheepsradar. Maar het andere moment rond 02:15 wijst daar dan weer niet op, want daar vlieg je zo te zien in een gebied zonder verstoring.

Lastige zaken dit, want het is vaak een kwestie van wegstrepen van mogelijkheden om zo bij de oorzaak te komen. Heb je het al eens met een ander kaartje getest?
 
Wat je ziet wordt veroorzaakt door je propellers. als je hetgeen bedoeld wat je aan de zijkanten ziet.
 
Wat je ziet wordt veroorzaakt door je propellers. als je hetgeen bedoeld wat je aan de zijkanten ziet.
Als dit zo is lijkt mij dit niet normaal want zelf heb ik dit nooit ervaren met mijn mini2 die ik al 1jaar in gebruik heb. Op het moment op 00:47 zie je het inderdaad zeer goed over het volledige scherm. @jayjay misschien even Dji zelf mailen? Ze reageren doorgaans zeer snel op mails.
 
@rcee Ik heb even een schermafdruk van een frame gemaakt.