FlightPlan Bebop 2

Reserveer de 4e editie van 'Dronefotografie'
Is uw GPS ontvanger in uw Bebob niet stuk of los ?

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A3003 met Tapatalk
Nee, want met gewoon vliegen, keert hij keurig naar home terug. Ook als de verbinding even wegvalt of ik laat de besturing los, dan blijft hij mooi op positie, ook met flinke wind.

Verzonden met mijn SM-T520 en de Dronepilots.nl app
 
Laatst bewerkt:
Zat nog even te denken. Als jullie Flightplan uitvoeren is dat dan altijd alleen met de tablet/gsm of in combinatie met de Skycontroller?

Verzonden met mijn SM-T520 en de Dronepilots.nl app
 
Maakt niet uit beiden moeten werken . En na play mag je die eigenlijk opbergen

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A3003 met Tapatalk
 
Mmm. . vreemd.
Ik heb tot nu toe geprobeerd met mijn Tablet. Zal e.v. keer eens met mijn GSM proberen.
Mijn tablet staat nl. niet in de lijst op de site van Parrot, hoewel het geen heel oud type is.
Samsung SM-T520
 
  • Leuk
Waarderingen: Jim.Chapy
Vandaag met mijn gsm - Samsung Galaxy S3 - geprobeerd. Tot mijn stomme verbazing vloog de drone gelijk het voorgeprogrammeerde rondje
Wow, wat een fijn gevoel.
Toch vreemd, dat het met de tablet niet wil ( Samsung SM-T520). Iemand hier ervaring mee?

Verzonden met mijn SM-T520 en de Dronepilots.nl app
 
Ik heb vanavond ook het e.e.a geprobeerd. Maar die melding kreeg ik ook niet. Ook geen idee wat je dan moet doen. Nieuwste firmware, met of zonder skycontroller? Ik noem maar wat. Hoop dat het lukt.
Wel heb ik eindelijk de test gedaan met autonoom vliegen zonder controller. Het klopt idd dat je de controller gewoon uit kunt zetten. 2 jaar terug kon dat zeker nog niet. Eigen ervaring.
 
  • Leuk
Waarderingen: Jim.Chapy
Met mijn andere tablet en de gsm werkt het prima. Zal wel aan type tablet liggen.
Probleem is dus eigenlijk geen probleem, als ik maar de andere tablet gebruik ;)
 
Laatst bewerkt:
Vervolg en afsluiting van dit item: Mijn skycontoller 2 (SC) had mankementen.
Ik heb daarvoor een nieuwe ontvangen en nu is het probleem opgelost.

Kreeg de volgende tip:
Eerst SC aanzetten (al of niet met aangekoppelde telefoon/tablet), daarna drone, wachten op verbinding met drone.(groene lampje blijft aan op SC)
NB. Wifi op telefoon/tablet uit zetten.

Wifi alleen gebruiken,als je zonder SC vliegt.

Een en ander werkt nu perfect.
 
Laatst bewerkt:
Vervolg en afsluiting van dit item: Mijn skycontoller 2 (SC) had mankementen.
Ik heb daarvoor een nieuwe ontvangen en nu is het probleem opgelost.

Kreeg de volgende tip:
Eerst SC aanzetten (al of niet met aangekoppelde telefoon/tablet), daarna drone, wachten op verbinding met drone.(groene lampje blijft aan op SC)
NB. Wifi op telefoon/tablet uit zetten.

Wifi alleen gebruiken,als je zonder SC vliegt.

Een en ander werkt nu perfect.
hi ik ben nieuw hier
heb mij vorige maand een bebop plus skycontroller gekocht werkt prima
maar kan aub mij iemand uitleggen hoe ik een tablet aansluit op die skycontroller
alvast bedankt
 
Heb je er geen kabeltje bij?

Gewoon USB kabeltje in Skycontroller (SC) en in tablet.
Wifi op de tablet uitzetten is mijn advies
Als het goed is wordt dan op de tablet, na het aanzetten van de SC, automatisch de FreeFlight app opgestart. Zo niet dan zelf even doen. Dit kun je eventueel in de instellingen van de app aanpassen.

upload_2017-10-16_13-42-22.png
 
Laatst bewerkt:
Heel late aanvulling, maar wellicht heeft iemand hier nog iets aan:
Was gewoon een oude Android versie dus. Flight plan werkt niet onder versie 5.0
 
Welliswaar een jaar later, maar ik heb met mijn Disco momenteel hetzelfde probleem. Ik kan prima zelf vliegen met de SC2 via mijn Samsung S9. Gisteren In-app FlightPlan gekocht voor € 19,99 en thuis een flight plan gemaakt. Eenmaal op de lanceerplek aangekomen en de Disco gelanceerd die netjes rondjes vliegt op afwachting van actie van mijn kant kan ik het (vooraf gemaakte) flightplan laden, maar wanneer ik deze wil starten met de groene knop wordt de verbinding verbroken en moet ik de USB stekker uit m'n S9 halen en er weer opnieuw insteken om de verbinding te herstellen. Jammer, want mij lijkt dat flightplan juist zo leuk om vooraf gemaakte vliegroutes te maken.

Maar misschien dat de tip van Delphi om de WiFi helemaal uit te zetten helpt. Dit ga ik straks uitproberen. Het is mooi weer om met de Disco te vliegen!

En anders maar eens een tablet kopen, ook vanwege het grotere beeld, alleen weet ik nog niet welke ik zal kopen. De cockpit glasses had ik ook even geprobeerd, maar vind ik erg onscherp.
 
Maar misschien dat de tip van Delphi om de WiFi helemaal uit te zetten helpt. Dit ga ik straks uitproberen. Het is mooi weer om met de Disco te vliegen!

En anders maar eens een tablet kopen, ook vanwege het grotere beeld, alleen weet ik nog niet welke ik zal kopen. De cockpit glasses had ik ook even geprobeerd, maar vind ik erg onscherp.
Inderdaad; wifi gebruik ik nooit, maar ik vlieg met de bebop2 en verbinding via usb met de SC2. Nooit verbindingsproblemen. Ik weet niet of dat voor de disco ook opgaat. Is te proberen. En die VR bril gebruik ik ook nooit. Slecht beeld en ik voel me opgesloten. Mag volgens mij ook niet als je alleen bent. Ik gebruik een Samsung 10" tablet , gemonteerd op de SC2 houder, met daarop een 'hood'. Perfect beeld, ook, en vooral in de zon.
Succes
 
  • Leuk
Waarderingen: Tranquility
Zojuist terug van een geslaagde vlucht. Hierbij bevestig ik dat het hard uitzetten van de WiFi op mijn S9 heeft geholpen. Na het inladen van het flight plan op de groene knop gedrukt en de Disco begon meteen aan het plan. Gestart vanaf een weiland in de buurt en een leuke video gemaakt van mijn huis en wijk vanaf 50 meter hoogte. Erg leuk!

Enige probleem is nog dat het lastig is een plan te maken of te wijzigen omdat het touchscreen in de Flight Plan mode in de FreeFlight Pro app erg slecht werkt. Het verslepen van de points is lastig en reageert het touchscreen op dat moment niet of slecht. Net als in- en uitzoomen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Delphi
Enige probleem is nog dat het lastig is een plan te maken of te wijzigen omdat het touchscreen in de Flight Plan mode in de FreeFlight Pro app erg slecht werkt. Het verslepen van de points is lastig en reageert het touchscreen op dat moment niet of slecht. Net als in- en uitzoomen.

Fijn dat het gelukt is. Touchscreen heb ik zelf geen moeite mee. Op een telefoon is het idd wel een beetje friemelen. Op een 10" tablet is het geen probleem.