Firmware update Mini 2 + Smart Controller

Reserveer de 4e editie van 'Dronefotografie'

rovinge

Member
Lid geworden
19 apr 2021
Berichten
31
Waarderingsscore
10
Punten
8
Leeftijd
60
Locatie
Heerhugowaard
Nieuwe firmware updates voor Mini 2 (voor de accu issue) en Smart Controller zodat je met deze controller ook de Mini 2 kan vliegen.

Firmware updates geïnstalleerd en even snel getest met een vlucht in het laatste avondlicht

Updates zelf gaan goed, zowel op Mini 2 als op Controller.

Daarna verbonden met elkaar en een eerste vluchtje gemaakt.
Alles 'okay', met een paar zaken die me opvallen:

1) tijdens vliegen met schakelen van fotostand naar videostand ging de smart controller/DJI Fly App ging even 'op zwart' - 10 sec geen beeld. Fly App startte opnieuw en connect weer met mini gelukkig (mini bleef die tijd stil hangen in de lucht). Kon daarna terugvliegen maar kon het probleem niet reproduceren. Meerdere keren wisselen tussen video- en fotoopnames zonder problemen. Weet dus niet of het een onbeldoelde app-crash was of een geforceerde herstart (update?) bij het eerste keer gebruiken van de app op deze controller.

2) Video toont (vooralsnog) schokkerig op controller; vloog op max. hoogte - nog een idee waar dat door komt (interferentie andere signalen bebouwing). Ik zal het van t weekend weer s testen op een andere, rustige locatie. Daarnaast zal ik 's alle instellingen nalopen.

More te come later....
Hoor graag eerste ervaringen van anderen.

Roel