FIMI X8 SE 1999 kalibreert niet

Dick663

New Member
Lid geworden
22 aug 2024
Waarderingsscore
0
Punten
1
Leeftijd
36
Hallo allemaal,

Ik heb sinds 1,5 jaar een X8 SE 1999 en heeft altijd prima gevlogen. Geen crash gehad oid.

Ik had hem een tijdje niet gebruikt maar nu mee op vakantie. Toen ik hem opstarten moest ik de firmware updaten dus dat heb ik gedaan. Echter sinds dien blijft hij hangen in “system pre heating” en “Unable to enter GPS mode” terwijl er voldoende satellieten beschikbaar zijn. Heb het idee dat de drone geen self-check doet.

Daarna alles geprobeerd te kalibreren, kompas en RC lukt. Cimbal blijft hangen op 10% “drone is till” oid. IMU check gedaan en die is goed.

Na wat onderzoek heb ik contact gehad met FIMI support en zij hebben de “drone calibartion” beschikbaar gemaakt in mijn app. Dit zou het euvel moeten oplossen. Echter zonder succes, ik probeerde hem te kalibreren maar ook hier start het kalibreren wel maar blijft hangen en gaat niet verder om andere kanten te kalibreren.

Ik gebruik de oranje app van FIMI, ook de blauwe 2020 geprobeerd daarbij dezelfde problemen. Ook een andere telefoon geprobeerd, dit hielp ook niet.

Ik weet nu echt niet meer wat ik kan doen. Heeft iemand nog een tip voor mij of kan ik de drone afschrijven?

Bedankt voor de hulp,

Dick

Kijk eens of je hier iets mee kan:

Bedankt voor je reactie Rcee, dit heb ik dus proberen te doen echter gaat bij als je start met kalibreren het eerste groene balkje niet knipperen zoals in het filmpje wel te zien is (vanaf +/-6:30).

als je start met kalibreren het eerste groene balkje niet knipperen

- Je hebt de verkeerde app
-Of de drone staat gewoon niet horizontaal genoeg. Probeer het eens op een andere locatie / tafel.

Er vanuit gaande dat je idd de 2019 hebt, zou je deze app moeten hebben [oranje logo]:
1724487987548.png

Laatst bewerkt:
Ik gebruik de oranje app, in de App Store van Apple is dat V1.0.11 (nieuwer is er niet) echter zie ik bij jou V1.0.20? Android?

Ik heb de drone stabiel en waterpas neergelegd maar kom nog steeds niet verder. Blijft hangen in stap 1 (zie bijlage).

Bijlagen

• IMG_1266.png
    IMG_1266.png
    705,2 KB · Weergaven: 5
Zet hem in stap 1 eens op zijn kop i.p.v. rechtop, en kijk ook of je interference niet in het rood staat.

1724503342503.png

Laatst bewerkt: