FIMI X8 Mini Gebruikers-review

Reserveer de 4e editie van 'Dronefotografie'
Door eigen stommiteit heb ik inmiddels wel de remote om zeep geholpen, laden met een 72 watt lader is niet aan te bevelen bij de remote controller :cool:.
Ja dat is wel even balen!
Heb je geen USB lader gebruikt? Want wat ik eigenlijk niet helemaal snap: als je een USB lader gebruikt, bepaalt volgens mij het apparaat hoeveel ampère er uit de lader "getrokken" wordt. Het vermogen van de lader geeft dan alleen aan hoeveel die maximaal kan leveren.

Of heb je een modelbouwlader gebruikt, waar je de laadstroom kunt instellen?


Mijn Fimi Mini had een focus probleem, welke nu door Fimi is opgelost en de Fimi is gelukkig weer onderweg naar huis, want ik begon hem echt wel te missen! Het is een leuk ding om mee te vliegen.

Helaas zal hij niet meer voor mijn vakantie binnen komen...
Wel heb ik de gelegenheid gekregen om een DJI Mavic Mini mee te nemen. Ik wil deze week nog even proefvliegen. Altijd leuk om te ervaren waarom mensen dan zo positief over de DJI zijn!

De Mavic zelf vind ik, nu ik hem in mijn handen heb gehad, niet perse mooier (ik denk toch dat ik de Fimi mooier vind, maar hey, dat is een kwestie van smaak). Ook de bouwkwaliteit van de Fimi vind ik, nu ik de Mavic in mijn handen heb gehad, niet onderdoen.

Wat ik wel echt veel minder vind, is de controller van de Mavic. De positie van de telefoon op de Fimi controller vind ik veel fijner. Beter in het zicht en je zit er niet zo snel met je handpalm over het scherm heen. Daarnaast krijg ik mijn telefoon niet fatsoenlijk in de houder bij de Mavic controller, omdat deze eigenlijk net iets te groot is (Poco X3). Nee, dan bevalt de Fimi controller me veel beter en daar zit mijn telefoon perfect op. Hij ligt wat mij betreft ook veel beter in de hand.

De charging-hub vind ik dan weer wel een mooie oplossing!

Maar goed, ik heb nu de gelegenheid beide eens te testen en te vergelijken. Als ik na de vakantie ook de Fimi weer terug heb, ga ik een keuze maken, want aan één drone heb ik voldoende.

Sorry, ik dwaal een beetje af!
Ik hoop dat je controller snel binnen komt. Fimi is in ieder geval steeds erg vlot met reageren, dus dat is wel positief!
Ik ben ook benieuwd naar je Hubsan, die er nog aan moet komen!
 
  • Leuk
Waarderingen: rcee en Fox