Filmen trouwerij in Oostenrijk

Reserveer de 4e editie van 'Dronefotografie'

RoelCuijpers

Member
Lid geworden
18 feb 2019
Berichten
33
Waarderingsscore
18
Punten
8
Leeftijd
34
Locatie
Eindhoven
Holla!

Ik krijg de vraag van een maatje van mij of ik op zijn bruiloft in Oostenrijk wat beelden wil schieten voor hun trouwfilm. Dit is geen betaalde opdracht maar ik las dat je eigenlijk nergens in Oostenrijk mag vliegen met een drone boven 300 gram o.i.d.

Mijn Mavic Air weegt meer dan dat.

De locatie is super afgelegen en het betreft gedeeltelijk privé terrein. Ik wil me graag aan de regels houden maar wat zou dat betekenen, moet ik dan een Oostenrijkse certificering behalen?

Google Maps

Thanks voor het delen van jullie kennis alvast!
 
  • Leuk
Waarderingen: Kees van Kuijen
Kijk even op Google of je met een drone in Oostenrijk mag vliegen en dan vind je een artikel van Dronewatch over dit onderwerp.
Ergens op dit forum moet ook een hele waslijst staan met ervaringen en regels voor het vliegen in het buitenland e.d , maar ik weet niet zo snel, waar je dat kunt vinden.
Je zult zeker nog vele reacties op jouw vraag krijgen.


Verzonden met mijn iPad en de Dronepilots.nl app
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: RoelCuijpers
In de app Oamtc ( Appstore en Google palystore) vindt je alle info voor Oostenrijk. Ook is er een handige map met de no-fly zones, en hoe je je drone kan registreren en verzekeren, er zijn gewichtsklasse idd, <250 gram ziet men als speelgoed, daarboven registratie plicht, en verzekeringsplicht , ( gelukkig niet zo uur als in Nederland)
Succes met de opnamen , prachtige droneomgeving.IMG_6124.JPG


Verzonden met mijn iPad en de Dronepilots.nl app
 
In de app Oamtc ( Appstore en Google palystore) vindt je alle info voor Oostenrijk. Ook is er een handige map met de no-fly zones, en hoe je je drone kan registreren en verzekeren, er zijn gewichtsklasse idd, <250 gram ziet men als speelgoed, daarboven registratie plicht, en verzekeringsplicht , ( gelukkig niet zo uur als in Nederland)
Succes met de opnamen , prachtige droneomgeving.Bekijk bijlage 831

Meh, beetje veel gedoe voor wat shots voor een bruiloft.
 
In de app Oamtc ( Appstore en Google palystore) vindt je alle info voor Oostenrijk. Ook is er een handige map met de no-fly zones, en hoe je je drone kan registreren en verzekeren, er zijn gewichtsklasse idd, <250 gram ziet men als speelgoed, daarboven registratie plicht, en verzekeringsplicht , ( gelukkig niet zo uur als in Nederland)
Succes met de opnamen , prachtige droneomgeving.Bekijk bijlage 831


Verzonden met mijn iPad en de Dronepilots.nl app

Onze Mavic mini valt onder speelgoed wat betreft het gewicht (gelukkig), maar wij zagen tijdens ons bezoek aan de Grossglockner diverse drone verboden. Logisch als je arenden spot en murmeldieren van nog geen 50 meter in het wild kunt benaderen en fotograferen door bovenwinds te wandelen, veel heel veel natuur en daar zijn ze zuinig op. Airmap moet ook in het buitenland voorzien in nfz zo ik las en ik dus gelijk installeerde op mijn telefoon. Mischien heb je die app niet? ook van het bestaan vernomen middels dit forum hoor :) Hoop voor je dat je toch kunt filmen op locatie. Pas op met bekeuringen in Oostenrijk, in somigge meren vissen kan al een boete van €15.000 euro opleveren, geen grapje. Mogelijk zijn de boetes voor het ongeoorlooft vliegen met een drone net zo hoog.