Filmen of fotos

Reserveer de 4e editie van 'Dronefotografie'

HMH

New Member
Lid geworden
13 dec 2020
Berichten
17
Waarderingsscore
13
Punten
3
Leeftijd
51
Locatie
Dronten
Hallo, als beginnende amateur vlieg ik met de mavic mini. Ik wil eigenlijk alles filmen, maar foto's van de mini zijn ook heel mooi. Ik film eerst, zie ik een mooi plaatje, wissel ik naar foto en maak de foto. Ik vergeet daarna nog wel eens het filmen weer aan te zetten. Han ik vanuit 100% film kwalitatief goede foto's halen? Hoe doen jullie dit?

Verzonden met mijn SM-G975F en de Dronepilots.nl app
 
  • Leuk
Waarderingen: Tom10
Je geeft het zelf al min of meer aan... "beginnende amateur vlieger"
Wanneer je je uurtjes gemaakt heb, krijg je ook de rust om de omschakeling te maken van Foto naar Video en weer terug.

Overigens is een Video eigenlijk een verzameling van 25/30 plaatjes (iedere seconde) alleen ligt meestal de resolutie van Video wat lager dan van een foto (omdat de camera 25 - 30 beelden per seconde moet maken.
Er is online vrij veel software beschikbaar om uit een Video 1 plaatje op te slaan als bijvoorbeeld JPG of PNG.

Mijn advies:
Ben niet te ongeduldig. We hebben allemaal dit soort fouten gemaakt in enthousiasme en onervaren / te veel bezig met de besturing van de drone. Veel vliegen, de rust vinden / ervaring op doen.
je zou kunnen beginnen met in de buurt gewoon te gaan vliegen zonder dat er iets zo mooi is dat je het vast zou willen leggen.
Probeer eens een sloot te volgen die kronkelt, of om een boom of paal te vliegen zonder dat de afstand t.o.v. het object wijzigt.
Als je dat soort zaken onder de knie begint te krijgen is de besturing van de drone iets wat gaat zoals op de fiets zitten, Je denkt er nauwelijks over na. Je hersenen hebben dan de tijd om aan zaken te denken als omschakelen tussen Foto en Video

Veel vliegplezier
 
  • Leuk
Waarderingen: HMH
Hallo DroneMania, dank voor je tips.
Net weer even in de lunchpauze wat wintershots gemaakt.
Blijven oefenen is dus het advies.
 
Onder andere met VLC media player (gratis) kun je een snapshot uit film maken. Bij 4K heb je dan toch nog een 8mp foto. Doe ik ook regelmatig als ik in dubio sta, filmen of fotograferen. Of rondje 2x vliegen.

Verzonden met mijn Nokia 8.1 en de Dronepilots.nl app
 
  • Leuk
Waarderingen: HMH