Even voorstellen

Reserveer de 4e editie van 'Dronefotografie'

Wilco

New Member
Lid geworden
3 jan 2019
Berichten
6
Waarderingsscore
2
Punten
3
Leeftijd
45
Locatie
Duiven
Hallo Allemaal, Ik ben Wilco Walaardt Sacré van Lummel en woonachtig in Duiven. Ik heb afgelopen zomer mijn RPA-L behaald en ben op dit moment bezig met de aanvraag ROC-Light. Vliegen met drones is het leukste dat er is en wil er daarom mijn beroep van maken.
 
  • Leuk
Waarderingen: Dennis Mengerink
Welkom Wilco, wanneer je er je beroep van wilt maken zou je vast kunnen gaan nadenken welke richting je op wilt. En of wellicht Volledige ROC dan niet een betere optie voor je is.


Verzonden met mijn iPad en de Dronepilots.nl app
 
Welkom hier, kun je wat materiaal laten zien? Vraagje van amateur...
 
Welkom Ik lees “je beroep van maken” wil niet negatief overkomen, maar voordat je dit beroep kiest, kijk eerst op jaar basis wat je kwijt bent aan vergunnigen, verzekering, batterijen, onderdelen, reiskosten etc. Wat ga je rekenen per 20 minuten, of een uur vliegen? Om kostendekkend te vliegen, haken de meeste bedrijven af. Kende een man die op het examen dit had uitgerekend wat het allemaal kost en ging niet meer beroepsmatig vliegen. Nogmaals ik wil niet negatief overkomen, maar het is meer een tip.
 
Welkom Ik lees “je beroep van maken” wil niet negatief overkomen, maar voordat je dit beroep kiest, kijk eerst op jaar basis wat je kwijt bent aan vergunnigen, verzekering, batterijen, onderdelen, reiskosten etc. Wat ga je rekenen per 20 minuten, of een uur vliegen? Om kostendekkend te vliegen, haken de meeste bedrijven af. Kende een man die op het examen dit had uitgerekend wat het allemaal kost en ging niet meer beroepsmatig vliegen. Nogmaals ik wil niet negatief overkomen, maar het is meer een tip.

Ik moest bij deze reactie ook terugdenken aan deze gastcolumn op Dronewatch. Zeker even het lezen waard.
 
  • Leuk
Waarderingen: vayreda
Welkom Wilco, wanneer je er je beroep van wilt maken zou je vast kunnen gaan nadenken welke richting je op wilt. En of wellicht Volledige ROC dan niet een betere optie voor je is.


Verzonden met mijn iPad en de Dronepilots.nl app
Hallo Klaas, Ik heb begrepen dat je voor een volledig ROC je eigen Handboek moet schrijven en laten keuren bij het IL&T. Die kosten zijn behoorlijk hoog en kan ik nu nog niet betalen. Dus ik wou klein beginnen.
 
Welkom Ik lees “je beroep van maken” wil niet negatief overkomen, maar voordat je dit beroep kiest, kijk eerst op jaar basis wat je kwijt bent aan vergunnigen, verzekering, batterijen, onderdelen, reiskosten etc. Wat ga je rekenen per 20 minuten, of een uur vliegen? Om kostendekkend te vliegen, haken de meeste bedrijven af. Kende een man die op het examen dit had uitgerekend wat het allemaal kost en ging niet meer beroepsmatig vliegen. Nogmaals ik wil niet negatief overkomen, maar het is meer een tip.
Bedankt voor je tip en nee je komt niet negatief over. Ik weet dat het lastig zal zijn om kostendekkend te vliegen, maar niet geprobeerd is altijd mis denk ik altijd.
 
  • Leuk
Waarderingen: vayreda
Hallo Klaas, Ik heb begrepen dat je voor een volledig ROC je eigen Handboek moet schrijven en laten keuren bij het IL&T. Die kosten zijn behoorlijk hoog en kan ik nu nog niet betalen. Dus ik wou klein beginnen.

Klopt volledig ROC is totaal niet te vergelijken met ROC-L. Handboek bijhouden. Registeren van je Drone moet altijd ook bij ROC-L. Inschrijving KvK. Etc. En dan nog je verzekering. Klein beginnen betekend dus nog altijd investeren. Ik was destijds 2015 rond de €1.500,- kwijt en toen had ik dus alleen papier werk.
Later is roc-l gekomen voor de lichtere drones. ( mavic ) van 1 tot 4 kg heb je een theorie certificaat nodig om een roc-l beschikking te kunnen aanvragen.


Verzonden met mijn iPhone en de Dronepilots.nl app
 
  • Leuk
Waarderingen: vayreda