Mijn naam is John en ik heb na een aantal kleine speelgoed drones om te oefenen, dan eindelijk een lang gekoesterde Mavic Pro Platinum aangeschaft. Ik heb deze onlangs met enige korting aangekocht bij een grote winkelketen in Nederland als een geretourneerd product welke door een 1e koper binnen 30 dagen is teruggestuurd, omdat deze wellicht niet tevreden was. Deze DJI-drone bevindt zich in een werkelijke nieuwstaat, in een originele eerder geopende verpakking zoals stond beschreven in de tekst, met 2 jaar Garantie. Op basis van de adviezen van de verkoper, dat deze DJI-drone volledig gereset zou zijn, besloten tot aankoop.
Vervolgens na ontvangst, de DJI-drone in de juiste volgorde opgestart en met gebruikmaking van de DJI GO-4 App, verwachtte ik deze DJI-drone te kunnen activeren, met mijn nieuw aangemaakte DJI-account. Maar niet dus! Ook geen meldingen (rode balk) in mijn geopende DJI GO-4 App scherm over upgrades naar nieuwe Firmware. Wel direct in het begin een update van de Fly Safe Database en daarna gaat deze meteen door naar het startscherm ' 'Flight'.
Bij de winkelketen werd mij geadviseerd om deze DJI-drone zelf met gebruikmaking van de DJI Assistent 2 software, deze terug te zetten naar de Fabrieksinstellingen en daarna zou deze volledig gereset zijn. Heel vervelend als je tegenwoordig met Apple werkt......DJI-assistent 2 is niet te installeren. Diverse E-mails gezonden aan DJI met mijn vragen en ik wacht nu nog op antwoord. Ik heb wel een engineer van DJI aan de lijn gehad en deze bevestigde na controle in zijn systemen, dat mijn DJI-drone eerder dit jaar in januari 2020 voor het eerst geactiveerd is geworden (door een 1e koper/eigenaar). Hij adviseerde mij met de drone terug te gaan naar de verkopende partij. De winkelketen kon op mijn verzoek de 1e koper/eigenaar helaas niet contacten, zodat zij dan wellicht met zijn/haar DJI-account, mijn DJI-drone volledig hadden kunnen terug resetten op '0'. Zij konden ook niet via Support van DJI iets voor mij betekenen.
Ik had graag met mijn eigen DJI-account deze DJI-drone willen en kunnen activeren, om daarmee in de toekomst meldingen over updates/upgrades voor nieuwe Firmware voor de drone, controller en/of accu's in mijn telefoonscherm via de DJI Go-4 App te kunnen ontvangen. Ik vrees dat dit nu niet mogelijk is, omdat ik zo en zo geen enkele melding over een firmware update in mijn scherm van de Go-4 App heb ontvangen. Deze DJI-drone is ooit eerder 1 malig geactiveerd geworden met een ander Email-adres en het DJI-Account van de 1e koper en deze is niet teruggezet op '0'.
Mijn vragen;
P.S. Ik kan de aangekochte DJI-drone inmiddels terugsturen naar de winkelketen en vanuit hun klantenservice; een andere drone uitzoeken.
Vervolgens na ontvangst, de DJI-drone in de juiste volgorde opgestart en met gebruikmaking van de DJI GO-4 App, verwachtte ik deze DJI-drone te kunnen activeren, met mijn nieuw aangemaakte DJI-account. Maar niet dus! Ook geen meldingen (rode balk) in mijn geopende DJI GO-4 App scherm over upgrades naar nieuwe Firmware. Wel direct in het begin een update van de Fly Safe Database en daarna gaat deze meteen door naar het startscherm ' 'Flight'.
Bij de winkelketen werd mij geadviseerd om deze DJI-drone zelf met gebruikmaking van de DJI Assistent 2 software, deze terug te zetten naar de Fabrieksinstellingen en daarna zou deze volledig gereset zijn. Heel vervelend als je tegenwoordig met Apple werkt......DJI-assistent 2 is niet te installeren. Diverse E-mails gezonden aan DJI met mijn vragen en ik wacht nu nog op antwoord. Ik heb wel een engineer van DJI aan de lijn gehad en deze bevestigde na controle in zijn systemen, dat mijn DJI-drone eerder dit jaar in januari 2020 voor het eerst geactiveerd is geworden (door een 1e koper/eigenaar). Hij adviseerde mij met de drone terug te gaan naar de verkopende partij. De winkelketen kon op mijn verzoek de 1e koper/eigenaar helaas niet contacten, zodat zij dan wellicht met zijn/haar DJI-account, mijn DJI-drone volledig hadden kunnen terug resetten op '0'. Zij konden ook niet via Support van DJI iets voor mij betekenen.
Ik had graag met mijn eigen DJI-account deze DJI-drone willen en kunnen activeren, om daarmee in de toekomst meldingen over updates/upgrades voor nieuwe Firmware voor de drone, controller en/of accu's in mijn telefoonscherm via de DJI Go-4 App te kunnen ontvangen. Ik vrees dat dit nu niet mogelijk is, omdat ik zo en zo geen enkele melding over een firmware update in mijn scherm van de Go-4 App heb ontvangen. Deze DJI-drone is ooit eerder 1 malig geactiveerd geworden met een ander Email-adres en het DJI-Account van de 1e koper en deze is niet teruggezet op '0'.
Mijn vragen;
- Had deze DJI-drone dan ook met ditzelfde DJI-account als waar hij mee geactiveerd is geworden, gedeactiveerd moeten worden en had daarbij een volledige reset op '0' moeten plaatsvinden?
- Had ik dan daarna met mijn eigen nieuwe DJI-account, deze DJI drone als zijnde een nieuwe kunnen activeren?
- Wat is of zijn de nadelen voor de toekomst, in deze situatie met mijn aangekochte DJI Mavic Pro Platinum, waarbij de gegevens van de 1e koper in de drone en controller staan?
- Moet zo'n volledige reset eigenlijk wel plaatsvinden?
- Wat als dit niet gebeurt? Wat heb ik dan niet?
- Hoe krijg ik mijn updates/upgrades voor nieuwe Firmware voor de drone, controller enz. ?
- Ja ik kan ermee vliegen als ik wil, ik heb ook camerabeeld enz. Maar krijg ik dan in de toekomst überhaupt wel meldingen in mijn beeld om te updaten/upgraden naar nieuwe Firmware versies?
P.S. Ik kan de aangekochte DJI-drone inmiddels terugsturen naar de winkelketen en vanuit hun klantenservice; een andere drone uitzoeken.