Europese regelgeving en uitzonderingen per land

Reserveer de 4e editie van 'Dronefotografie'

bnwgraaf

Active Member
Lid geworden
6 jan 2020
Berichten
105
Waarderingsscore
44
Punten
28
Leeftijd
50
Locatie
Kaatsheuvel
De nieuwe Europese regelgeving is ondertussen al weer even van kracht en er is al het nodige over geschreven. De meeste van ons zullen ondertussen een exploitant nummer en 1 of 2 certificaten hebben.

Nu we flink aan het vaccineren zijn tegen corona beginnen we voorzichtig ook steeds meer aan vakantie en reizen te denken.

Hoewel we een Europees certificaat hebben, is het van belang om te weten of het land waar je met je drone heen wilt gaan, nog aanvullende regels gelden en wat de (no-)fly zones zijn.

Ik heb een keer een website gezien die dat per land had uitgeschreven, maar ik kan die niet meer vinden. Ook kun je natuurlijk per land de websites van de verantwoordelijke partij opzoeken, maar dat valt nog niet mee, nog los van het feit dat niet iedereen elke taal machtig is.

Weet iemand een goede verzamel website of is het een idee dat we hier een topic aanmaken waar we per land het volgende verzamelen:
- uitzonderingen op de algemene regels
- een kaart of app met de fly- en no-flyzones.
 
Bedoel je misschien deze?

Ik kan niet beoordelen tot in hoeverre deze compleet en correct is.
 
  • Leuk
Waarderingen: cappellen
Bedoel je misschien deze?

Ik kan niet beoordelen tot in hoeverre deze compleet en correct is.
Dat is volgens mij wel de website die ik inderdaad gezien had, maar ik heb ook heb idee in hoeverre dit betrouwbare informatie is. Ik zal er eens in duiken.

Bedankt in ieder geval!
 
Ze noemen dit dan de Europese wetgeving.
Ik vraag me ook af hoe het dan in andere Europese landen moet.Waarom dan weer per land verschillende regels opleggen. Ik geraak er al in eigen land nog niet volledig uit. Laat staan de politie zelf weet het zelf niet juist.
Ze hadden beter 1 simpele lijst gemaakt voor elk Europees land dezelfde en voor elk land 1 duidelijke kaart met de no fly zones.
 
Ze noemen dit dan de Europese wetgeving.
Ik vraag me ook af hoe het dan in andere Europese landen moet.Waarom dan weer per land verschillende regels opleggen. Ik geraak er al in eigen land nog niet volledig uit. Laat staan de politie zelf weet het zelf niet juist.
Ze hadden beter 1 simpele lijst gemaakt voor elk Europees land dezelfde en voor elk land 1 duidelijke kaart met de no fly zones.
Ik ben ook van mening dat al die lokale uitzonderingen het nut en de kracht van een gezamenlijke regelgeving grotendeels teniet wordt gedaan...
En precies wat je zegt, de regels in eigen land goed begrijpen is al best een opgave, laat staan als je dat ook moet doen voor de landen om ons heen.