europese certificaat ? wat nu ?

Reserveer de 4e editie van 'Dronefotografie'

Danny Audenaert

New Member
Lid geworden
5 apr 2017
Berichten
11
Waarderingsscore
1
Punten
3
Leeftijd
64
Locatie
sint niklaas , Belgie
heb vandaag de europese wetgeving gevolgd met het examen en geslaagd , daarna de A1/A3 module met het examen maar hier kwam ik door 2x te herhalen tijd te kort . zit nu met een 90% voldaan maar geen geslaagd examen . wat nu ? Kan ik die tijd ergens terug resetten ? ik heb wel een attest klasse 2 behaald bij Noordzee Drones. moet ik die curcus dan wel volmaken of moet ik deze theorie ergens volgen in Brussel ? iemand enig idee ?
 
heb vandaag de europese wetgeving gevolgd met het examen en geslaagd ,
Wat bedoel je hiermee? Je hebt dit eerst gevolgd? En daarna de A1/A3 training en examen...
 
Wel. Online geven ze de cursus wat er veranderd in 2021 en geven 20 vragen op te lossen in bepaalde tijd. Verder kan je u inschrijven voor de cursus A1/A3. 9 modules die je moet volgenen als laatse krijg je examen. 30 vragen. Heb ik niet volbracht wegens te weinig tijd. Maar ik kan ook niet opnieuw beginnen. Daarom
Wat nu?
 
Het eerste gedeelte zegt me niks. Ben ik niet tegengekomen?!? Wel de A1/A3 gehaald. Zo was nog iemand hier die buiten de tijd is beland. Geen idee of en hoe je kan herkansen of herbeginnen. Even moeten opzoeken of navragen denk ik.
 
Vppr het examen krijg je 75 minuten. Het is multiple choice uit 4 vragen. Ik had er 16 minuten voor nodig.
Denk dat je, als je buiten tijd geraakt, misschien de hele training moet overdoen om het examen te resetten. Mogelijk willen ze zo voorkomen dat het een trial en error proced wordt?
 
Is het opgelost ?
Ik had hetzelfde aan de hand maar na een telefoontje met de cel Drones kon ik opnieuw beginnen en nu wel geslaagd alleen kan ik geen certificaat downloaden ??
 
Het certificaat kan je downloaden door in te loggen op dezelfde manier en site waar je je hebt geregistreerd als operator. En ja ik heb zelf een mail gekregen met de downloadlink? >
We received a notification that you successfully passed a theoretical knowledge examination for remote pilot.
We are pleased to inform you that the is now available for download in the Drone Portal.
You can access the Drone Portal using your eID card or Itsme® when clicking this link:
OpenAM
 
Examen is ondertussen ook opnieuw gedaan na eerst te bellen maar de link om het certificaat kan ik niet vinden. En waar doe je examen A2? Want eigenlijk ben ik een klasse 2 piloot.
 
Als ik het goed heb, kan je je hier (zie link hieronder) registreren voor het examen bij DGLV. En dan (nu nog niet actief) zou je een datum kunnen prikken voor het examen. Ik dacht ook dat je dan in Brussel fysisch aanwezig moet zijn en dus niet online of zo...
Je moet dan jouw bewijs van A1/A3 doorsturen. OF??? ALs je je al een klasse 1 of 2 hebt? is er ook een overgangs regeling apart ook op die site ...

Vraag is voor mij dan? Hoe zit het met de A2 training en voorbereiding in BE? Er is tot nader order nog zo goed als niks te vinden. Bij de NL drone scholen daarentegen zijn ze al een paar maand actief met de nieuwe regeling....

 
Goedenavond,

Ik heb beide certificaten A1/A3 en gevorderd A2 behaald. Ik kreeg zojuist twee linkjes in mijn mailbox om aan te melden bij het RDW voor het Europees vliegbewijs.
Het probleem is alleen, zo kwam ik achter, dat de RDW momenteel nog geen A1/A3 certificaten of A2 certificaten omzet in vliegbewijzen. Dit omdat volgens hen, er nog steeds geen lijst met erkende vliegscholen is gepubliceerd door het ministerie van I&W.

Iemand die hier iets meer over weet of dezelfde ervaring heeft?
 
Goedenavond,

Ik heb beide certificaten A1/A3 en gevorderd A2 behaald. Ik kreeg zojuist twee linkjes in mijn mailbox om aan te melden bij het RDW voor het Europees vliegbewijs.
Het probleem is alleen, zo kwam ik achter, dat de RDW momenteel nog geen A1/A3 certificaten of A2 certificaten omzet in vliegbewijzen. Dit omdat volgens hen, er nog steeds geen lijst met erkende vliegscholen is gepubliceerd door het ministerie van I&W.

Iemand die hier iets meer over weet of dezelfde ervaring heeft?

Die certificaten zijn de vliegbewijzen


Verzonden met mijn iPhone en de Dronepilots.nl app
 
Laatst bewerkt:
Goedenavond,

Ik heb beide certificaten A1/A3 en gevorderd A2 behaald. Ik kreeg zojuist twee linkjes in mijn mailbox om aan te melden bij het RDW voor het Europees vliegbewijs.
Het probleem is alleen, zo kwam ik achter, dat de RDW momenteel nog geen A1/A3 certificaten of A2 certificaten omzet in vliegbewijzen. Dit omdat volgens hen, er nog steeds geen lijst met erkende vliegscholen is gepubliceerd door het ministerie van I&W.

Iemand die hier iets meer over weet of dezelfde ervaring heeft?

Als 't goed is heb je onderstaande mail ontangen van RDW(?), met daarin de link om het vliegbewijs te downloaden :

1609962327491.png
 
V
Die certificaten zijn toch de vliegbewijzen?


Verzonden met mijn iPhone en de Dronepilots.nl app
Wat ik heb begrepen is, is dat dat de certificaten slechts zijn. Deze moeten bij het RDW omgezet worden in EU vliegbewijzen. Als je op RDW kijkt zie je ook naast het kopje: 'aanvragen van exploitantnummer', 'Aanvragen vliegbewijs' staan.

Nu heb je een documentje gehad van je droneschool, maar je wilt dat bewijs hebben met in de linkerboven- of rechterbovenhoek dat rode of oranje blok met welke 'A' je vliegt. Dat is het vliegbewijs wat je moet laten zien aan de handhaver straks.
 
Als 't goed is heb je onderstaande mail ontangen van RDW(?), met daarin de link om het vliegbewijs te downloaden :

Bekijk bijlage 1977
Hee deze is nieuw. Ik heb een hele andere mail gehad. Eentje van DDA zoals ze hadden gezegd met een link naar de RDW. Misschien dat ik nog even moet wachten omdat ik te vroeg ben?
 
V

Wat ik heb begrepen is, is dat dat de certificaten slechts zijn. Deze moeten bij het RDW omgezet worden in EU vliegbewijzen. Als je op RDW kijkt zie je ook naast het kopje: 'aanvragen van exploitantnummer', 'Aanvragen vliegbewijs' staan.

Nu heb je een documentje gehad van je droneschool, maar je wilt dat bewijs hebben met in de linkerboven- of rechterbovenhoek dat rode of oranje blok met welke 'A' je vliegt. Dat is het vliegbewijs wat je moet laten zien aan de handhaver straks.

Het linkje wat je gekregen hebt van je vliegschool moet je openen en dan kom je op de website van rdw, dan moet je per certificaat 10 eur betalen en krijg je n email met nog een link van rdw om het certificaat als pdf te downloaden. Eerst a1/a3 betalen en dan a2.
En that’s it, dan heb je de a4 certificaten.


Verzonden met mijn iPhone en de Dronepilots.nl app
 
Het linkje wat je gekregen hebt van je vliegschool moet je openen en dan kom je op de website van rdw, dan moet je per certificaat 10 eur betalen en krijg je n email met nog een link van rdw om het certificaat als pdf te downloaden. Eerst a1/a3 betalen en dan a2.
En that’s it, dan heb je de a4 certificaten.


Verzonden met mijn iPhone en de Dronepilots.nl app
Ja dit had ik dus ook verwacht. Precies wat je hier schrijft klopt ook, dit is mij namelijk ook verteld. Heel vreemd. Ik ga er achteraan!
 
Er wordt in dit draadje gesproken over 'het certificaat' én over 'het vliegbewijs', alsof dat twee aparte dingen zijn. Volgens mij is het certificaat het vliegbewijs. Het zijn m.i. dus geen twee aparte dingen.
En het is al helemaal niet zo dat je het certicaat in moet ruilen voor een vliegbewijs.
 
  • Leuk
Waarderingen: Drôner