EU spelregels voor Drones met max take off mass van max 250 gr.

Reserveer de 4e editie van 'Dronefotografie'
Duidelijk een eenduidig antwoord, daar kan ik wat mee. Dank je!
 
Het antwoord is eenvoudig: nee, dat mag formeel niet. Ook niet als je maar een paar meter hoog vliegt boven je eigen tuin.

Dat zou betekenen dat er hier in de grote CTR van Schiphol ook niet gevoetbald of gehonkbald mag worden. Die ballen mogen hier alleen op de grond blijven rollen. Nieuwe regels voor die sporten en soortgelijke sporten waarbij voorwerpen in de lucht kunnen raken. Ook moet er een groot net over de CTR gespannen worden om de vogels tussen de huizen te houden.
Ik zou zeggen dat sommige regels wat overtrokken zijn en misschien toch eens heroverwogen zouden moeten worden.
 
Laatst bewerkt:
Dat zou betekenen dat er hier in de grote CTR van Schiphol ook niet gevoetbald of gehonkbald mag worden. Die ballen mogen hier alleen op de grond blijven rollen. Nieuwe regels voor die sporten en soortgelijke sporten waarbij voorwerpen in de lucht kunnen raken. Ook moet er een groot net over de CTR gespannen worden om de vogels tussen de huizen te houden.
Ik zou zeggen dat sommige regels wat overtrokken zijn en misschien toch eens heroverwogen zouden moeten worden.

Leuke poging maar geen van de genoemde voorbeelden betreft een motorisch aangedreven luchtvaartuig. En laat dát nou net één van de voornaamste redenen zijn waarom het één wel aan luchtvaartwetgeving onderhevig is en het andere niet.
 
Laten we dan maar hopen dat de in de grondwet vastgelegde redelijkheid en billijkheid ons in de rechtszaal zal kunnen helpen:

Redelijkheid en billijkheid | Wet & Recht

"motorisch", tja ... maar daarom wel beter onder controle en veiliger dan een wilde hoge voetpass.
(Er zijn hier vlakbij al heel wat ruiten gesneuveld met bijbehorende schade en auto's beschadigd door voetballen ondanks dat de gemeente in al haar wijsheid 7 meter hoge hekken rondom het veld heeft geplaatst.)
 
Laatst bewerkt: