EU-Drone Piloten video's

Reserveer de 4e editie van 'Dronefotografie'
Een buitelnlands vliegbewijs is ook geldig met een Nl geregistreerde drone.
dus als je in ierland je A1/A3 hebt gehaald en dus je Ierse vliegbewijs hebt, mag je je eigen drone in NL registreren en vliegen.
je mag toch ook met je NL rijbewijs in een auto met buitelands kenteken rijden en andersom...

Het is dus wel degelijk een vliegbewijs enkel noet door de rdw uitgegeven maar de Ierse authoriteiten

Je kan hem nu nog niet ‘omzetten’ naar een NL vliegbewijs. Als je in NL je A2 wil haoen zal je nu nog een NLA1/A3 moeten doen (ondat ze nog geen inzicht hebben in de database). Maar een Iers vliegbewijs is gewoon geldig in heel europa, net als de Nederlandse
Ze zijn er mee bezig inderdaad maar vooralsnog is het geen Nederlands vliegbewijs. Pas als een Nederlandse vliegschool de koppeling heeft gedaan. En wat betekent dit? Dit gaat weer geld kosten. Zodat het gratis in het buitenland halen niet meer interessant wordt. Dat is Nederland.
 
Ze zijn er mee bezig inderdaad maar vooralsnog is het geen Nederlands vliegbewijs. Pas als een Nederlandse vliegschool de koppeling heeft gedaan. En wat betekent dit? Dit gaat weer geld kosten. Zodat het gratis in het buitenland halen niet meer interessant wordt. Dat is Nederland.
Nee maar dat hoeft ook niet. Het is een Europees vliegbewijs. Dat is juist het hele idee erachter. 1 standaard in heel europa.. dus lekker belangrijk of ie in Nederland gehaald is of niet. Je mag in heel Europa vliegen
 
Nee maar dat hoeft ook niet. Het is een Europees vliegbewijs. Dat is juist het hele idee erachter. 1 standaard in heel europa.. dus lekker belangrijk of ie in Nederland gehaald is of niet. Je mag in heel Europa vliegen
Daar waren ze mee bezig vertelde de RDW mij. En laten we hopen dat het ook echt zo gaat lopen. We zitten hiermee in een soort van tussen fase denk ik
 
Daar waren ze mee bezig vertelde de RDW mij. En laten we hopen dat het ook echt zo gaat lopen. We zitten hiermee in een soort van tussen fase denk ik
Het is een nieuwe europeese regelgeving die juist ervoor zorgt dat je in heel europa met 1 vliegbewijs kan vliegen en zo allerlei verschillende bewijsjes uit de wereld helpt en er voor sorgt dat je niet voor elk land een apart examen moet gaan lopen doen. Dus dat gaat niet veranderen voorlopig,
Dus geen tussenfase.
Ik denk dat jij verward dat ze nog geen inzage hebben in de database om met een buitenlands A1/A3 in NL het A2 te halen
 
Het is een nieuwe europeese regelgeving die juist ervoor zorgt dat je in heel europa met 1 vliegbewijs kan vliegen en zo allerlei verschillende bewijsjes uit de wereld helpt en er voor sorgt dat je niet voor elk land een apart examen moet gaan lopen doen. Dus dat gaat niet veranderen voorlopig,
Dus geen tussenfase.
Ik denk dat jij verward dat ze nog geen inzage hebben in de database om met een buitenlands A1/A3 in NL het A2 te halen
misschien heb je gelijk. maar zo kwamen ze bij mij niet over . Maar dit zou heel goed kunnen.
Hier waren ze nog mee bezig, hoe die koppeling moet worden verricht dan .
Vooralsnog sta je in Nederland op dit moment dus niet met je A1/A3 buitenlands vaardigheid bewijs gekoppeld met je Nederlands exploitanten nummer
 
Laatst bewerkt:
Ik registreer mij als exploitant bij de RDW en ik heb een Iers A1/A3 bewijs. Wat klopt er dan niet ?
 
Dan heeft die handhaver het fout. Het mag gewoon. Sowieso zullen er wel discussies komen daar de regelgeving vrij nieuw en wellicht niet bekend is
 
Dan heeft die handhaver het fout. Het mag gewoon. Sowieso zullen er wel discussies komen daar de regelgeving vrij nieuw en wellicht niet bekend is
mee eens. er zijn nog verschillende discussie punten. Volgens mijn informatie gaan de handhavers werken met een app. Dus ze hebben zelf geen eens kennis nodig.
 
Stel ik weet ik ben eigenwijs. Volgens de RDW moet nu die koppeling er zijn. als die er nog niet is, zou het kunnen dat je een discussie krijgt bij controle door een handhaver.
De koppeling is er inderdaad [nog] niet, maar laten we vooral vooropstellen dat we op dit moment nog tot 1januari 2023 in de 'limited open catogory' zitten.
 
Ik ben hem ook even kwijt? Anoniem, zegt de man dit zich dutchdigitaldude noemt
 
google me maar eens dan snap je wat ik bedoel
Dan nog lijkt het me niet relevant en voegt het weinig toe aan mijn antwoorden dunkt mij. Vandaar dat ik het ook een rare opmerking vond. Ik kijk enkel naar je antwoorden/vragen hier en zie er geen meerwaarde in naar je te googlen
 
  • Leuk
Waarderingen: dutchdigitaldude
Maar ik snap nog steeds niet wat de opmerking betekend dat iedereen hier anoniem is?

Zou je dat voor mij kunnen uitleggen?