Ervaringen...

Wimzelluv

New Member
Lid geworden
16 sep 2016
Berichten
18
Waarderingsscore
1
Punten
3
Leeftijd
72
Locatie
Rotterdam
Ik heb zitten zoeken in het forum, maar kan (vooralsnog) nergens ervaringen vinden van gebruikers van een drone over hun drone. Kijk ik eroverheen of is zo'n onderwerp er gewoon nog niet?
Ik zelf zou graag die ervaringen lezen. Ik ben van plan binnen afzienbare tijd een drone aan te gaan schaffen, lees heel veel over het onderwerp, maar heb het idee dat ik steeds moeilijker kan kiezen. Zo zou mijn voorkeur bijv. uitgaan naar de Yuneec Typhoon H, mede vanwege het feit dat deze zes propellers heeft en bij bijv. uitval van een van deze, minder gevoelig is om "versneld te landen".
Daarentegen heb ik de indruk dat de camera bij deze drone weer minder is als die van de DJI Phantom 4? Wie is bereid zijn ervaringen op te schrijven?
 
Ik ben bang dat iedereen zijn eigen drone (merk, type) de beste vindt. Cognitieve dissonantie noemen ze dat volgens mij. Ik zou trouwens ook niet weten waarom een andere drone beter of slechter zou zijn dan de mijne, omdat ik geen ervaring heb die andere.
Stap eens een speciaalzaak binnen en laat je adviseren zou mijn advies zijn.
 
Ik heb zitten zoeken in het forum, maar kan (vooralsnog) nergens ervaringen vinden van gebruikers van een drone over hun drone. Kijk ik eroverheen of is zo'n onderwerp er gewoon nog niet?
Ik zelf zou graag die ervaringen lezen. Ik ben van plan binnen afzienbare tijd een drone aan te gaan schaffen, lees heel veel over het onderwerp, maar heb het idee dat ik steeds moeilijker kan kiezen. Zo zou mijn voorkeur bijv. uitgaan naar de Yuneec Typhoon H, mede vanwege het feit dat deze zes propellers heeft en bij bijv. uitval van een van deze, minder gevoelig is om "versneld te landen".
Daarentegen heb ik de indruk dat de camera bij deze drone weer minder is als die van de DJI Phantom 4? Wie is bereid zijn ervaringen op te schrijven?
Hoi Wim

Ik denk dat deze topics er gewoonweg nog niet zijn.
Mijn ervaring is dat de yuneec betrouwbáarder overkomt maar let wel, dat is mijn ervaring en zoals je weet is dat voor ieder anders. Ik heb drie phantoms en twee yuneecs q500. Met twee phantoms heb ik problemen gehad en verder met geen enkele q500.
De camera's van de yuneec vind ik waanzinnig mooi.
Met de Typhoon h heb ik nog geen ervaringen. Wel heb ik ervaren dat hij heel stil is.
Er zijn inderdaad honderden drones op de markt. Het is maar waar je hem voor wilt gebruiken. Moet hij in een rugzak passen of kan hij gewoon in een grote case? Is hij voor actie filmpjes bedoeld of voor rustig stabiel filmen.
Ik volg graag de voortgang van vele drones en er zijn er nog zoveel op komst dit jaar dat het steeds moeilijker kiezen wordt.
Maar laat eens weten waarvoor je hem wilt hebben?
 
Ik heb drie phantoms en twee yuneecs q500. Met twee phantoms heb ik problemen gehad en verder met geen enkele q500.
Ik heb juist slechte ervaring met de q500 4k (de ene keer connect de afstandsbediening niet, de andere keer connect de camera niet) en hele goede ervaringen met DJI P3A/P en I1.
 
Ik heb juist slechte ervaring met de q500 4k (de ene keer connect de afstandsbediening niet, de andere keer connect de camera niet) en hele goede ervaringen met DJI P3A/P en I1.
Ja zo zie je dat iedereen het anders ervaart. Hoewel ik moet zeggen dat het moeilijke connecten eenmalig is en verder niets te doen heeft met het vliegen en de eigenschappen ervan. Nog nergens heb in een flyaway kunnen vinden van een yuneec. Dit mede door ook gps in de zender. Maar nogmaals, ik heb de phantom 2 meerdere malen en geen 3 of 4 dus kan ik absoluut daar niet over oordelen.
 
Ah ja, ik vlieg zelf met een Phantom 3, daar zal het verschil wel in zitten. Ik had ook niet heel erg goede ervaringen met mijn Phantom 2.
 
Hoi Wim

Ik denk dat deze topics er gewoonweg nog niet zijn.
Mijn ervaring is dat de yuneec betrouwbáarder overkomt maar let wel, dat is mijn ervaring en zoals je weet is dat voor ieder anders. Ik heb drie phantoms en twee yuneecs q500. Met twee phantoms heb ik problemen gehad en verder met geen enkele q500.
De camera's van de yuneec vind ik waanzinnig mooi.
Met de Typhoon h heb ik nog geen ervaringen. Wel heb ik ervaren dat hij heel stil is.
Er zijn inderdaad honderden drones op de markt. Het is maar waar je hem voor wilt gebruiken. Moet hij in een rugzak passen of kan hij gewoon in een grote case? Is hij voor actie filmpjes bedoeld of voor rustig stabiel filmen.
Ik volg graag de voortgang van vele drones en er zijn er nog zoveel op komst dit jaar dat het steeds moeilijker kiezen wordt.
Maar laat eens weten waarvoor je hem wilt hebben?

@Peter: Zoals je mssn hebt gelezen in het stukje waarin ik mij voorstel wil ik de drone o.m. gaan gebruiken om rijdende treinen (van voldoende afstand en binnen de regels) te gaan filmen. Dat zal dan hoofdzakelijk in het buitenland gebeuren, maar het principe is hetzelfde. Dus stabiliteit, bestuurbaarheid en betrouwbaarheid zijn daarbij belangrijk volgens mij. Wat ik wel las in een vergelijkende review was dat de camera van de Yuneec een 3 kreeg en die van de Phantom een 8. (
) Maar dat is natuurlijk ook vanuit het perpectief van de reviewer. Vandaag mijn vraag om gebruikersreacties.
 
Laatst bewerkt: