Ervaring en leren...

  • Onderwerp starter Dennis Mengerink
  • Startdatum
Reserveer de 4e editie van 'Dronefotografie'
D

Dennis Mengerink

Guest
Hieronder een filmpje wat eigenlijk niets voorstelt. Eén van mijn eerste filmpjes teruggevonden en teruggegaan naar dezelfde locatie. En hier opnieuw gefilmd. Ik vond het voor mijzelf wel leuk om te zien hoe de filmpjes beter worden. Het is als een tip voor beginners bedoeld.
 
  • Leuk
Waarderingen: Broertje en Stickybit
Leuk om te zien Dennis. Herkenbaar voor mij en door de spanning als je gaat vliegen vaak vergeten naar kleine belangrijke dingen te kijken. Witbalans, EV waarde....staat je juiste resolutie nog goed. Ik film in 2K altijd (4 is niet te verwerken met mijn apparatuur) maar soms stond hij ineens op 4K 30FPS te filmen bijvoorbeeld. Had ik weer 2 soorten MP4’s. Rustig aan en oplettend beginnen met een check is beter


Verzonden met mijn iPhone en de Dronepilots.nl app
 
Hieronder een filmpje wat eigenlijk niets voorstelt. Eén van mijn eerste filmpjes teruggevonden en teruggegaan naar dezelfde locatie. En hier opnieuw gefilmd. Ik vond het voor mijzelf wel leuk om te zien hoe de filmpjes beter worden. Het is als een tip voor beginners bedoeld.
Mooi gepresenteerd, ik ben benieuwd welke manier jij toepast om de film bij he draaien zo vloeiend te laten verlopen. Ik heb 2,5 jaar gestoeid met dit probleem en heb per toeval een manier gevonden om het te verbeteren. Hoe doe jij dit?
 
  • Leuk
Waarderingen: Caddy
Filmpje op zich was niet serieus bedoeld, puur om te vergelijken met vroeger.
Zal er even bij zeggen dat ik vlieg met een Typhoon H Pro. Voordeel is dat ik de camera 360 kan laten draaien en landingsgestel kan inklappen.
Het vloeiende vliegen heb ik zelf deels geprogrammeerd met enkele extra buttons op de remote, hierdoor kun je op een soort cruise-control vliegen.
Tevens kun je het draaien van de camera op een bepaalde snelheid 'locken'.
Lijkt allemaal lekker automatisch maar je moet alsnog je koppie er bij houden onder het vliegen, zijn toch weer extra handelingen.
Video is 2560x1440 30fps, ND-8 filter. 1080 op youtube.
 
  • Leuk
Waarderingen: Caddy en MTito