Ervaring Banggood

Reserveer de 4e editie van 'Dronefotografie'
Het is nog even kijken hoe scherp er gereageerd moet worden op off topic.. Net nieuw forum enzo :)

Sent from my ONEPLUS A3003 using Tapatalk
 
Mijn Phantom 3 Standard via Banggood gekocht, binnen 2 weken had ik 'm in huis. Bestel er regelmatig, als het te lang duurt of niet aankomt is een melding in de chat al voldoende voor een oplossing. Mijn ervaring is in ieder geval positief

Results may vary...
 
Mijn Phantom 3 Standard via Banggood gekocht, binnen 2 weken had ik 'm in huis. Bestel er regelmatig, als het te lang duurt of niet aankomt is een melding in de chat al voldoende voor een oplossing. Mijn ervaring is in ieder geval positief

Results may vary...
Moest je invoerrechten betalen? Ik verspreid mijn bestellingen altijd om te voorkomen dat ik moet betalen aan de deur. Dit is mij bv overkomen toen ik mijn racedrone besteld had bij Hobbyking. Kon ik nog even 65,- aftikken aan de deur.

Verzonden met mijn Nexus 5X en de Dronepilots.nl app
 
Ja, nog geen €50. De invoice was door Banggood met 30% verlaagd. Heb er ook een keer een CX20 besteld, toen iets van €25 moeten betalen. Al met al scheelde het toch nog genoeg om de quadcopters uit China te laten komen.


Results may vary...
 
Waar ligt de grens tussen wel of niet bijbetalen? Weet iemand dat?

Ik heb inmiddels al een kleine honderd dingetjes uit China laten komen, maar geen van allen boven €20,=. Ik kan me dan voorstellen dat het niet loont om naheffingen te sturen (hoewel het principieel gewoon wel zou moeten, natuurlijk). Maar er zal toch ergens een bedrag zijn waarboven wèl geïnd wordt...


Verzonden met mijn iPad en de Dronepilots.nl app
 
Waar ligt de grens tussen wel of niet bijbetalen? Weet iemand dat?

Ik heb inmiddels al een kleine honderd dingetjes uit China laten komen, maar geen van allen boven €20,=. Ik kan me dan voorstellen dat het niet loont om naheffingen te sturen (hoewel het principieel gewoon wel zou moeten, natuurlijk). Maar er zal toch ergens een bedrag zijn waarboven wèl geïnd wordt...


Verzonden met mijn iPad en de Dronepilots.nl app
Volgens mij 150,- euro. Maar ook grotere pakketten worden eruit gevist om te controleren ondanks dat de waarde misschien niet aan die 150 komt.


Verzonden met mijn Nexus 5X en de Dronepilots.nl app
 
Mijn ervaring is dat het ook ligt aan de nederlandse transporteur. Alles via post nl loopt redelijk goed, UPS, EMS en DHL proberen vrijwel altijd handlingskosten en heffingen door te berekenen, vooral bij fysiek grotere stukken.
 
Ik heb nog niets bij banggood besteld, maar al wel bij aliexpress en ebay. Zal wel gelijkaardig zijn, niet?
Hier heb ik ook wat ervaringen gevonden. Volgende week bestellen! :cool:
 
Ik heb nog niets bij banggood besteld, maar al wel bij aliexpress en ebay. Zal wel gelijkaardig zijn, niet?
Hier heb ik ook wat ervaringen gevonden. Volgende week bestellen! :cool:
Ik zie bij AliExpress vaak dat het via DHL verzonden wordt. Heb je al te maken gehad met invoerrechten cq inklaring kosten?

Verzonden met mijn Nexus 5X en de Dronepilots.nl app
 
Leuk tabelletje maar hier kan je niet blindelings vanuit gaan. PostNL gaat anders met de zendingen om dan DHL heb ik in de praktijk gemerkt. Over het algemeen ben je beter af als PostNL je zending heeft want bij DHL brengen ze al heel snel kosten in rekening.

Verzonden met mijn Nexus 5X en de Dronepilots.nl app
 
Dit zijn de kosten die je kan verwachten. Zoals het hoort dus. Deze tabel komt van de belastingdienst.
Moet ik belastingen bij invoer betalen?
Het zal dus altijd minder zijn nooit meer.

Heb pakketten van 600 euro gekregen zonder invoerrechten te betalen in het verleden. Vooral de chinezen zijn erg creatief en zetten rustig een waarde van 15 euro op een pakket van 500.
Amerikanen zijn erg bang en zetten de volledige waarde en inhoud in de papieren.

Verstuurd met DHL ben je altijd aan de beurt. Deze leveren snel maar alles wordt gecontroleerd.
De reden dat het met DHL gratis binnen komt is dat de chinezen dan niet de werkelijke waarde hebben opgegeven of goedkoper is dan die 20 euro INCLUSIEF verzendkosten. Die worden namelijk meegerekend.
Voor UPS geld hetzelfde. Wordt altijd op de juiste manier aangegeven. Als het zonder extra kosten binnenkomt heb je echt geluk.
Als je kan kiezen voor een langzamere (en goedkopere) verstuur optie, altijd doen als je geduld heb. De kans is dan het grootste dat het zonder problemen binnen komt.

Meer dan ruime ervaring met spullen uit het buitenland wegens een RC auto hobby. (meer dan 10.000 euro in totaal uit het buitenland) zowel Amerika als China.

Je moet ook geluk hebben.
 
Laatst bewerkt:
Tot nu toe altijd goede ervaringen gehad. Maar.. Ik heb nu een mailwisseling over het (Waarschijnlijk) ontbreken van Headless mode op mijn Hubsan H501C terwijl dit wel keihard word geadverteerd op de banggood feature list van het product. Het blijkt dat Hubsan deze functionaliteit recent niet meer levert met het product en sommige mensen de quad met, en sommige zonder headless mode geleverd krijgen.

Opzich niet het einde van de wereld als het er niet op zit maar het is wel misleidend. Ik merk dat ik na wat pogingen tot contact hierover me toch wel ernstig begin te irriteren aan de matige aandacht en auto antwoorden die ik krijg op mijn toch best gedetailleerde mailings aan de helpdesk.

Volgens Linda :) wordt headless mode niet in de url genoemd en dus niet geleverd. Ik nu moet bewijzen met plaatjes e.d. dat bangood hiermee wel adverteert. ze zijn dus erg rigide en het blijkt erg lastig voor ze om hun eigen url te volgen en zaken te onderzoeken.

Hubsan X4 H501C Brushless With 1080P HD Camera GPS Altitude Hold Mode RC Quadcopter RTF

En nu hoop ik maar dat alles goed aankomt want pfff. De communicatie loopt slecht!
 
Heb je al een negatieve review geplaatst? Daar zijn die Chinezen nogal gevoelig voor namelijk. En leg die pagina vast want er staat inderdaad duidelijk een plaatje van headless mode en ook beschreven dus je hebt helemaal gelijk!

Verzonden met mijn X1030X en de Dronepilots.nl app
 
Ik heb hem nog niet ontvangen. Het gaat me nu meer om het feit dat het nu al wel duidelijk is dat wanneer er iets misloopt met een bestelling, het niet makkelijk zal zijn gelijk te halen.. Een slechte recentie is nu nog te vroeg hoewel een 5 sterren voor de aftersale en product info wat mij betreft als uitgelosten is. Overigens zal je slechte recentie moeten plaatsen op onafhankelijk websites want op banggood site zelf worden volgens veel mensen vervelende berichten onderschept en vernietigd door de banggood medewerkers.

Verzonden met mijn LG-H815 en de Dronepilots.nl app
 
Herkenbare situatie. Het gaat bij Banggood goed, totdat het mis gaat.
De reacties die ik kreeg op de mail, van Linda inderdaad, maken een afpoeier-indruk. Ik zeg het voorzichtig, omdat ik niet weet of dit ook bewust wordt gedaan. In hun business plan staan goedkoop en snel leveren in ieder geval bovenaan het lijstje en heeft customer support een duidelijk lagere prioriteit gekregen.
 
Mwoa ik heb ook een aantal keer mijn geld terug gekregen of spullen opnieuw toegestuurd gekregen dus het kan ook goed gaan.

Verzonden met mijn Nexus 5X en de Dronepilots.nl app
 
Ik heb ook mijn geld teruggekregen, maar na een lange mailwisseling met Linda. Klantondersteuning is wel aanwezig, maar heeft duidelijk minder prioriteit.
 
Eerst maar eens kijken of de zooi überhaupt aankomt anders heb ik weer een ander probleem. Linda heeft nu beloofd nog eens met de salesman te gaan overleggen. We zullen zien. Maar nogmaal, het gaat me niet om geld terug, ik wil eerlijke informatie lezen voor ik iets koop en deel mijn aftersale ervaring over de stugge communicatie hierover.

Verzonden met mijn LG-H815 en de Dronepilots.nl app
 
Nog even update want het wordt echt wel beetje vreemd nu. Ik heb nu ongeveer 2 weken mailwisseling met "verschillende" mensen van banggood maar het lukt me gewoon niet om een normaal antwoord te krijgen. ze lezen de mails gewoon niet, vragen continue om bewijs, dat ik lever maar niet wordt onderzocht om vervolgens weer een standaard mail met vraag om bewijs te sturen. dit gaat echt nergens over. Ik moet vandaag de quad ophalen. als hij niet in orde is ben ik bang dat ik geen schijn van kans heb. dit klopt niet hoor! :-(