Ervaring Airview-service (Hans Corti)

Reserveer de 4e editie van 'Dronefotografie'

Paul Verhulst

New Member
Lid geworden
22 apr 2020
Berichten
3
Waarderingsscore
4
Punten
1
Leeftijd
34
Locatie
Amsterdam
Airview-Service
Hans Cortie
Zanderijweg 47
6717 BM Ede

Airview_service@me.com


Hoi,

Een tijdje geleden is mijn Mavic Pro zomaar naar rechts gevlogen, tegen een rots aan gevlogen en deels in het water gevallen. Hij vloog daarna nog wel, maar niet echt stabiel en de gimbal was niet te besturen. De camera gaf wel beeld. Ik had de melding: Gimbal Overload (Offtopic: Ik had mijn drone overigens eerst opgestuurd naar DJI, deze zeiden dat hij total loss werd verklaard en dat ik met een kleine korting een nieuwe bij hen kon uitzoeken. Dit vond ik een raar verhaal (ook omdat deze nog wel vloog). Na verzoek om de drone terug te sturen wilde ze dit niet, pas na dreiging dat ik ze zou aangeven bij de Politie had ik mijn drone snel terug.. ;) )

Na wat zoeken kwam ik in dit forum op de naam Hans Cortie, die op marktplaats reparaties aanbied. Er waren al wat goede reviews, maar ik wilde mijn zeer positieve ervaring hier toch ook eventjes delen. Ik kon Hans vinden via Marktplaats (Als je zoekt op Mavic Gimbal overload) en had hem een berichtje gestuurd waarin ik bovenstaande uitlegde. Twee minuten hierna had ik een berichtje terug van Hans met de vraag of we eventjes konden bellen.

Hans is een vriendelijke man, die met je mee denkt om het probleem vast te stellen. Hij stelde in het gesprek voor om te FaceTimen zodat ik wat kon laten zien en zodat hij de fouten aan het toestel kon aflezen. Na afloop van het gesprek voelde ik me begrepen, had ik het vertrouwen dat ik de drone door Hans wilde laten maken, en stuurde ik 'm op naar zijn adres in Ede.

Toen hij de drone in ontvangst had genomen heeft hij direct gekeken, en verteld wat er aan de hand was: een flexkabel door midden en de arm van de stappen motor was krom. Na mij specifiek gevraagd te hebben voor groenlicht heeft hij de drone snel kunnen repareren en diezelfde dag weer op de post gedaan.

De drone vliegt weer zoals eerst en ook de camera doet het weer perfect. Ik hoop dat anderen iets aan mij soort van review/aanbeveling hebben. Ik raad iedereen aan om Hans te vertrouwen in je reparaties, voordat je deze naar DJI stuurt.

Mvg,

Paul Verhulst
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: SnitserNL
Een hele vriendelijke man ja , alleen jammer dat hij een rekening mee terugstuurt compleet met naam , factuurnummer en adres.
KvK nummer en B.T.W nummer ontbreken daarbij terwijl hij zich wel als een bedrijf presenteerde aan mij , drone is gerepareerd en ik heb Hans vriendelijk verzocht de rekening met 100,- euro te verlagen omdat dat volgens mij de door hem berekende B.T.W is die hij toch niet afdraagt , waarom zou ik dat dan moeten betalen?
Hij zag dit ook wel zo in en betaalde netjes 100,- euro terug , ik vind het jammer om dit zo te ervaren , er zijn al genoeg oplichters op marktplaats te vinden , hoop dat hij het niet zo bedoelde ..... maar toch een klotegevoel aan overgehouden.

Jammer.