En wéér ergens binnen gevlogen.. Avata 2. Plus dingetje

• Onderwerp starter Onderwerp starter DDD
  • Startdatum Startdatum

DDD

Well-Known Member
Lid geworden
30 apr 2021
Waarderingsscore
295
Punten
63
Website
dennisvandenbroek.nl
Ben er achter gekomen dat ik binnen vliegen met een drone erg leuk vind om te doen.

Zien?

------

Deed dit eerst met de Avata 1, maar de beeldkwaliteit en het dynamische bereik was echt om te huilen.. De Avata 2 doet het iets beter.

Het enige wat ik erg vervelend vind aan de Avata twee, is het D-log M. Ik weet niet precies wat DJI met het beeld doet, maar als je een subtiele overgang hebt in kleur, dan zou je er met 10bit beeld vanuit mogen gaan dat hij daar zonder problemen mee om weet te gaan, maar dit is niet het geval

Ik denk zelf daarom niet dat het echt 10Bit is

Zal zo ff paar frames posten om te laten zien wat ik bedoel

Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Doc
Zie hier wat ik bedoel.. Ik ben van mening dat je dit met 10Bit beelden niet zou moeten hebben..

Dit heb je in post alleeen als je bv of een te specifiek gedeelte in de kleur, helderheid aan het editten bent

Still 2024-09-29 082959_1.1.2.jpgStill 2024-09-29 083005_1.1.3.jpgStill 2024-09-29 083012_1.1.4.jpgStill 2024-09-29 083515_1.1.6.jpg
En wat zijn dit voor strepen??

En dan kun je denken waar heb je het over? Maar ja, ook al is dit 60fps, ik zie gewoon tijdens het afspelen dat er iets niet klopt..

Heb dit overigens tot zover nog in elke video die ik ermee gemaakt heb

meer mensen dit probleem?

Laatst bewerkt:
Heb je er ook headtracking bij? Zoals je naar beneden kijkt wanneer je de trap af gaat, dat lukt mij niet bij een fixed camera zonder te versnellen.

Nee,geen headtracking, ik heb de motion controller gebruikt (en die doet precies wat ik wil nl)

Bij gebruik motion controller richt je de camera heen waar je heen wil (boven en onder)

Moet ik zeggen dat ik (onbewust) op de trap ook wel versnel, volgens mij geef ik niet meer gas. Is de eerste keer dat ik een trap meeneem met vliegen

Ergens wil ik wat gas terugnemen, maar ben eigenlijk al te druk met de trap te nemen, dus daar nog iets bij doen is op dit moment wat te veel..

Misschien de volgende keer al afremmen voordat ik de trap neem oid

Nee, maar dat zou in theorie niet zoveel uit moeten maken als je het mij vraagt.. ND = Neutral Density..

Laatst bewerkt:
Nee, maar dat zou in theorie niet zoveel uit moeten maken.. Neutral Density..
Toch zou ik het eens proberen met nd 4 of cpl.
Je weet zelf ook dat de avata niet de perfect camera heeft , dus een beetje zoeken naar settings.
Probeer eens in 1080 te filmen wat het verschil is , de neo doet het verassend goed in 1080 tegen over 4K

Daar hoef ik niet voor te vliegen om erachter te komen dat dat beter wordt..

Want in 2160, 4:2:0, is in 1080, 4:2:2 door de downscaling..

Ik wil in 2160 filmen, niet 1080..

----

Ben dan wel benieuwd waarom je van mening bent dat het beter wordt met een ND? Kun je dat onderbouwen?

Je zet iets extra's voor de lens. Hoe goed of nieuw het raam thuis ook is, wat je ziet met het raam open is het altijd beter dan met het raam dicht..

Daar hoef ik niet voor te vliegen om erachter te komen dat dat beter wordt..

Want in 2160, 4:2:0, is in 1080, 4:2:2 door de downscaling..

Ik wil in 2160 filmen, niet 1080..

----

Ben dan wel benieuwd waarom je van mening bent dat het beter wordt met een ND? Kun je dat onderbouwen?

Je zet iets extra's voor de lens. Hoe goed of nieuw het raam thuis ook is, wat je ziet met het raam open is het altijd beter dan met het raam dicht..
Onderbouwen niet , proberen geef ik aan ,je weet nooit.
Maar als je het perfecte plaatje wil moet je je Mavic met googles pakken als je het durft. :)

En zo heb iedereen zijn wensen kwa beeld.
Waar ik me aan zou storen in jou film is dat alles rondingen heeft als je er voorbij gaat.
Instelling wide of ultra wide ?

Mij lijkt dat door de 10bit schaal de schaduw werking veel sterker wordt zeker als dit in de nabewerking versterkt wordt bij de conversie van 10 naar 8bit. Ik heb hier zelf geen ervaring mee dus misschien zit ik er helemaal naast

Mij lijkt dat door de 10bit schaal de schaduw werking veel sterker wordt zeker als dit in de nabewerking versterkt wordt bij de conversie van 10 naar 8bit. Ik heb hier zelf geen ervaring mee dus misschien zit ik er helemaal naast
Op het 10bit onbewerkte beeld (dus rechtstreeks uit de drone) is het ook te zien.. En heb daar met bestanden waarvan ik zeker weet dat het 10bit is nooit problemen mee..

(dus rechtstreeks uit de drone)
Dan lijkt me toch de software in de drone, die de info van de beeldsensor verwerkt, de boosdoener.
Misschien een mailtje incl. de foto's naar DJI sturen met het vriendelijke verzoek dit in een volgende update mee te nemen.

Toffe beelden hoor. Knap hoe je die bochten zo strak maakt.
Ik heb dat 1 keer eerder gedaan en had toen veel meer ruimte. De tweede keer ging het mis en crashte mijn drone XD

Dan lijkt me toch de software in de drone, die de info van de beeldsensor verwerkt, de boosdoener.
Misschien een mailtje incl. de foto's naar DJI sturen met het vriendelijke verzoek dit in een volgende update mee te nemen.
Das misschien wel een optie ja!
Toffe beelden hoor. Knap hoe je die bochten zo strak maakt.
Ik heb dat 1 keer eerder gedaan en had toen veel meer ruimte. De tweede keer ging het mis en crashte mijn drone XD
Thanks!

Misschien vloog je te hard?