Reserveer de 4e editie van 'Dronefotografie'

RoelCuijpers

Member
Lid geworden
18 feb 2019
Berichten
33
Waarderingsscore
18
Punten
8
Leeftijd
34
Locatie
Eindhoven
Neuh. Helemaal niet.

Mocht je toch op de titel hebben geklikt;
Hoi! Ik ben Roel Cuijpers, 29 jaren oud. Momenteel woon en werk ik in Eindhoven. Sinds een weekje of twee ben ik eigenaar van een Mavic Air. Een bepaalde grote electronica webshop maakte een fout in hun webshop pricing en dat resulteerde er in dat ik een goedkope Mavic Air Fly More Combo in mijn winkelmandje had en twee dagen later in huis.

Mijn passie voor bewegend en stilstaand beeld blijft niet bij dat wat ik weet te vangen met een camera. Ik ben ook veel bezig met 3D en 2D animaties. Verder ben ik niet bepaald onbekend met Final Cut Pro, Premiere Pro, Cinema 4D, Solidworks (3D printen) en AfterEffects.

De afgelopen twee weken heb ik pas twee keer kunnen vliegen. Waarvan, na wat onderzoek, sowieso één keer illegaal blijkt te zijn. Haha. Ik hoop veel van jullie te kunnen leren, vooral op het legale gebied van waar en hoe men mag vliegen.

Alvast bedankt voor het delen van jullie kennis en expertise!

Roel
 
Neuh. Helemaal niet.

Mocht je toch op de titel hebben geklikt;
Hoi! Ik ben Roel Cuijpers, 29 jaren oud. Momenteel woon en werk ik in Eindhoven. Sinds een weekje of twee ben ik eigenaar van een Mavic Air. Een bepaalde grote electronica webshop maakte een fout in hun webshop pricing en dat resulteerde er in dat ik een goedkope Mavic Air Fly More Combo in mijn winkelmandje had en twee dagen later in huis.

Mijn passie voor bewegend en stilstaand beeld blijft niet bij dat wat ik weet te vangen met een camera. Ik ben ook veel bezig met 3D en 2D animaties. Verder ben ik niet bepaald onbekend met Final Cut Pro, Premiere Pro, Cinema 4D, Solidworks (3D printen) en AfterEffects.

De afgelopen twee weken heb ik pas twee keer kunnen vliegen. Waarvan, na wat onderzoek, sowieso één keer illegaal blijkt te zijn. Haha. Ik hoop veel van jullie te kunnen leren, vooral op het legale gebied van waar en hoe men mag vliegen.

Alvast bedankt voor het delen van jullie kennis en expertise!

Roel
hoi welkom, beter oefenen bij Someren, das buiten de zone ;-)
 
hoi welkom, beter oefenen bij Someren, das buiten de zone ;-)

Ja ik wil sowieso een keer in Ospel gaan vliegen in de Groote Peel. Die hebben nog geen vermelding van het niet vliegen van Drones in hun beheerplan. Ik ga in Juni naar IJsland, voor hun mooie bieren en natuur. Dus dan wil ik wel comfortabel kunnen vliegen met de Mavic Air.

Heb je een beetje een mooie plek in Someren, waar je ook nog wat kekke beelden kan schieten evt? Thanks a bunch @AdK !
 
Ja ik wil sowieso een keer in Ospel gaan vliegen in de Groote Peel. Die hebben nog geen vermelding van het niet vliegen van Drones in hun beheerplan. Ik ga in Juni naar IJsland, voor hun mooie bieren en natuur. Dus dan wil ik wel comfortabel kunnen vliegen met de Mavic Air.

Heb je een beetje een mooie plek in Someren, waar je ook nog wat kekke beelden kan schieten evt? Thanks a bunch @AdK !
hoi Groote peel is ook een zone, miss verstandig je eens te verdiepen in de verschillende zone,s die beschreven staan hier op de site,
nou het is zeker niet verkeerd daar, maar om te oefenen een prima stek ;-)
 
hoi Groote peel is ook een zone, miss verstandig je eens te verdiepen in de verschillende zone,s die beschreven staan hier op de site,
nou het is zeker niet verkeerd daar, maar om te oefenen een prima stek ;-)

Klopt! Is een Natura2000 zone. Maar zij hebben nergens vermeld staan dat je er niet mag vliegen. Veel andere parken wel.
 
Klopt! Is een Natura2000 zone. Maar zij hebben nergens vermeld staan dat je er niet mag vliegen. Veel andere parken wel.
Nou een Natura 2000 gebied hoeven ze niet eens te vermelden dacht ik, het gebied waar ik het over heb is een laagvlieg gebied, daar is het wel toegestaan mits je officieel met 2e daar bent om goed te observeren en alert te reageren indien er wat je kant opkomt.
Kijk hier maar eens na en het wordt je wat duidelijker Overzichtskaart vliegen met drones | ministerie van Infrastructuur en Milieu

gr
 
Ja, ik ben bekend met die kaart en gebruik ook de airmap app. In principe is dit het zelfde type vlieggebied als dat waar mijn ouders in wonen. Stukje verderop. In een ander topic (
Airmap app voor DJI) zei al iemand dat je daar inderdaad mag vliegen met een spotter tot een max hoogte van 100 meter.

Maar ik wist niet dat je uberhaubt niet mag vliegen in een natura2000 gebied. Wat suf. Dan ben je al meteen super mooie footage kwijt. Ik begrijp dat er periodieke beperkingen moeten zijn zoals met een broedseizoen.

Hebben we geen natura2000 kenner op ‘t forum hier?

Thanks voor je info en het meedenken @AdK
 
Laatst bewerkt:
Het eerste topic had ik al gelezen, ‘t tweede nog niet. Wat een gedoe


Beer and Skittles!
 
  • Leuk
Waarderingen: Sjakie