Eerste zelfbouwdrone. Hulp gewenst.

Reserveer de 4e editie van 'Dronefotografie'

FreddyVliegtuig

New Member
Lid geworden
22 mrt 2021
Berichten
4
Waarderingsscore
0
Punten
1
Leeftijd
33
Locatie
Zwolle
Hallo lieve mensen,

ik ben helemaal nieuw in de dronewereld en hoop dat ik hier wat hulp kan krijgen van mensen die er meer verstand van hebben dan ik. Ik ben een drone aan het bouwen met een 4in1 ESC van Aikon. Daarbij de flight controller mini V1.1. Ook van Aikon. Ik heb ook voor het eerst in mijn leven gesoldeerd. Ik dacht dat dit best prima gegaan is. Ik heb de drone tot zover opgebouwd en probeerde met Betaflight de boel aan de praat te krijgen. Nu is het zo dat de linker twee motoren (linksachter en linksvoor er vanuit gaande dat de batterijdraad de achterkant van de drone is) wel draaien maar de rechter twee motoren niet. Wat zou hiervoor de oorzaak kunnen zijn? Kapotte ESC? Slecht contact door matig soldeerwerk? Draden van de motor niet juist aangesloten? Componenten te heet geworden tijdens het solderen? Mij allemaal plausibele opties. Maar hoe kom ik hier achter? Kan dit m.b.v. een multimeter aangetoond worden?

Dit zouden best stomme vragen kunnen zijn maar ik hoop toch dat iemand me kan helpen.

Groet, Fred.
 

Bijlagen

  • rsz_img_20210422_215611.jpg
    rsz_img_20210422_215611.jpg
    557,2 KB · Weergaven: 19
  • rsz_img_20210422_215600.jpg
    rsz_img_20210422_215600.jpg
    554,1 KB · Weergaven: 21
  • rsz_img_20210422_215533.jpg
    rsz_img_20210422_215533.jpg
    814,5 KB · Weergaven: 22
  • rsz_img_20210422_215617.jpg
    rsz_img_20210422_215617.jpg
    755,6 KB · Weergaven: 21
Hey Freddy,

Je noemt zelf inderdaad al alle redenen die er achter kunnen zitten.
Waar ik mee zou beginnen is om weerstand te meten tussen de soldeerpunten van de 3 draden naar je motoren. Je kan per draad even checken of er geen hoge weerstand van ESC tot aan de motoren zit, als dit wel zo is dan zou je kunnen proberen het soldeer van alle punten even op te warmen.