Eerste weekje...

Reserveer de 4e editie van 'Dronefotografie'
Je hebt gelijk maar het is mij nooit opgevallen wel lijkt het me krap als je niet boven huizen mag komen

Verzonden met mijn [device_name] en de Dronepilots.nl app
 
Je hebt gelijk maar het is mij nooit opgevallen wel lijkt het me krap als je niet boven huizen mag komen

Verzonden met mijn [device_name] en de Dronepilots.nl app
Ik heb al een officiële waarschuwing van de politie voor het vliegen boven bebouwing (het huis van mijn broer), terwijl hij in een 30 km zone woont. Een gewaarschuwd drone-piloot telt voor 3 tegenwoordig.

Verzonden met mijn [device_name] en de Dronepilots.nl app
 
  • Leuk
Waarderingen: vayreda en Ad-PILOOT
Ook ik woon in een 30 km zone en het was ook nog braderie etc,
Ik vloog merendeel boven het water. Kreeg ook visite van twee agenten die mee stonden te genieten. Geen probleem gehad met een waarschuwing of zo. Ik houd me aan dat artikel van de 30 km zone. Dus als je een waarschuwing hebt gekregen is dat onterecht.
Als je aan de regels houd, je mag zelfs boven wegen vliegen waar auto's rijden! (Ik heb die regel niet uitgevonden) binnen de 30 km-zone en in de 60 km-zone buiten de bebouwde kom mag je dat.
.
Groet Ad
 

Bijlagen

  • pliessie.jpeg
    pliessie.jpeg
    195,8 KB · Weergaven: 28
  • blokkade.JPG
    blokkade.JPG
    27 KB · Weergaven: 28
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Sjakie
Ik ga me even niet in de 30 km-discussie mengen, maar die foto met een glimlachende agent er op vind ik wel mooi.
 
  • Leuk
Waarderingen: Ad-PILOOT
Ik ga me even niet in de 30 km-discussie mengen, maar die foto met een glimlachende agent er op vind ik wel mooi.
Ik dacht in eerste instantie ook dat er een probleem op zou treden.
Gelukkig zagen deze agenten het anders en stonden mee te kijken op mijn tablet, ze hadden dit waarschijnlijk nooit gezien, haha.
Ik deed ze even polsen over de regelgeving, maar ze waren eerlijk. Ze hadden er geen verstand van. "Dat is iets voor de luchthavenpolitie", zeiden ze. Normaal gesproken zie je die alleen op vliegvelden,....
 
Ik dacht in eerste instantie ook dat er een probleem op zou treden.
Gelukkig zagen deze agenten het anders en stonden mee te kijken op mijn tablet, ze hadden dit waarschijnlijk nooit gezien, haha.
Ik deed ze even polsen over de regelgeving, maar ze waren eerlijk. Ze hadden er geen verstand van. "Dat is iets voor de luchthavenpolitie", zeiden ze. Normaal gesproken zie je die alleen op vliegvelden,....
Hoi Ad,
In die regel 2e staat mijns inziens dat de uitzondering geldt voor wegen in een 30 km zone, dus niet inclusief de bebouwing. Dan is die waarschuwing dus wel terecht. Overigens kenden de agenten de wet niet goed, ze kwamen voornamelijk langs door een klacht van een buurman. Waarschijnlijk was dat meer van belang, dan dat wat ik aan het doen was. Mijn eerste waarschuwing kreeg ik doordat ik in een park had gevlogen binnen de crt van rotterdam airport en daarvan een filmpje op youtube had gezet. Ze belden me op, ik dacht dat ze me advies gaven over waar wel en niet te vliegen (het was toen een stuk onduidelijker). Dat gesprek bleek een geregistreerde waarschuwing te zijn, die aan mijn persoon gekoppeld is. Ik ben wel benieuwd hoelang die waarschuwingen bewaard blijven.

Verzonden met mijn [device_name] en de Dronepilots.nl app
 
Nederland kennende; waarschuwingen blijven je hele leven achtervolgen
 
Hoi Spetri,
Boven bebouwing vliegen mag nergens.
Wat betreft de klacht die is binnengekomen komt de waarschuwing in het archief.
Bij een volgende overtreding zullen ze die wel uit de kast halen.
 
Hoi Spetri,
Boven bebouwing vliegen mag nergens.
Wat betreft de klacht die is binnengekomen komt de waarschuwing in het archief.
Bij een volgende overtreding zullen ze die wel uit de kast halen.
Dat klopt, maar ik was zo blij dat mijn broer in Wijk bij Duurstede woont, daar mag je overal vliegen i.t.t. Schiedam, dat ik de overblijvende regels even over het hoofd zag. Gaat niet meer gebeuren

Verzonden met mijn [device_name] en de Dronepilots.nl app
 
In art. 2e lees ik toch duidelijk:" . .boven . . . openbare wegen met uitzondering van wegen in 30 km zones . . "
Duidelijk alleen een uitzondering voor boven wegen vliegen. Verbod voor vliegen dichtbij en boven bebouwing blijft daarbij overeind volgens mij.