Eerste onbemande verkenningsvliegtuig voor Vliegbasis Leeuwarden rolt vandaag uit de fabriek

Reserveer de 4e editie van 'Dronefotografie'
Link werkt niet.
 
Ik moet eerlijk zeggen dat ik hem inderdaad eerder geschat/verwacht had op 1 tot 1.2 meter hoogte.
 
Nee, dit is met recht een onbemand vliegtuig. Moet ook wel als je er ongeveer zo ver/lang mee wilt kunnen vliegen en als er raketten onder moeten kunnen die ontworpen zijn voor jachtvliegtuigen, met apparatuur aan boord om ze ook gericht op doelen te kunnen afschieten. Want daar hebben we het natuurlijk feitelijk wel over..
 
Met de foto in het Leeuwarder Courant artikel kun je je flink vergissen in de omvang van dit toestel, die is groot. Hier ter referentie een foto met personen er naast.


Bekijk bijlage 2963
De drone die in de leeuwarder courant staat is ook niet het goede model, dat is namelijk een MQ-1 ipv de aangeschafte MQ-9 (multirole) predator. De verkenner versie die de krant noemt zou RQ-9 heten
 
Laatst bewerkt:
De drone die in de leeuwarder courant staat is ook niet het goede model, dat is namelijk een RQ-1 (verkenning) ipv de aangeschafte MQ-9 (multirole) predator.
Waar kun je dat aan zien?
 
Hier is het verschil in grote ook goed te zien.
 

Bijlagen

  • slide_5.jpg
    slide_5.jpg
    95,4 KB · Weergaven: 16
Op die afbeelding zijn de verschillen duidelijk, maar hoe zie je welke van de twee in de Leeuwarder Courant wordt getoond?
 
Ik heb mij vergist de leeuwarder courant laat wel de mq-9 zien, de Rq-1 heeft de staart vlakken naar beneden staan.
Anyway, door mijn gepuzzel na je eerste reactie ben ik ook weer meer te weten gekomen over deze toestellen. :D
 
  • Leuk
Waarderingen: Erwin Bolink