Eerste keer indoor FPV vliegen

Reserveer de 4e editie van 'Dronefotografie'

HPT

Active Member
Lid geworden
8 feb 2021
Berichten
120
Waarderingsscore
109
Punten
43
Locatie
Nederland
Ongeveer een jaar geleden begonnen we met de DJI FPV. Toen zag ik dat bekende 'Right up your alley' bowlingbaanfilmpje en dacht ik 'dat wil ik ook leren!'

Inmiddels is de FPV hobby volledig uit de hand gelopen bij mij en mijn man, hebben we 10 drones en heb ik durven vragen of we in een school mochten vliegen op een moment dat er niemand was.

En raad eens...? B)

 
Laatst bewerkt:
Ongeveer een jaar geleden begonnen we met de DJI FPV. Toen zag ik dat bekende 'Right up your alley' bowlingbaanfilmpje en dacht ik 'dat wil ik ook leren!'

Inmiddels is de FPV hobby volledig uit de hand gelopen bij mij en mijn man, hebben we 10 drones en heb ik durven vragen of we in een school mochten vliegen op een moment dat er niemand was.

En raad eens...? B)


Haha, heel sterk! En mooi! Volgende keer de trap op met wat hupjes?


Verzonden met mijn iPhone en de Dronepilots.nl app
 
Waar ik dan benieuwd naar ben: in dat jaar, hoe vaak heb je wat geraakt? En raakte de drone daar beschadigd bij?
 
Ontelbaar vaak. En op wat lichte beschadigingen na viel het mee. Fpv drones zijn erop gebouwd om wat te kunnen hebben.
En algemene regel is als je niet crashed oefen je niet hard genoeg.
Afgelopen weekend nog wezen vliegen en een drone uit de lucht laten vallen vanaf ongeveer 50 meter doordat de batterij van mijn goggles leeg was en ik dus geen beeld meer had. Geen schade, alleen de hele quad onder de modder. Met een andere quad vol gas de grond in geboord doordat ik een powerloop verkeerd inschatte. 20 cm diep in t gras en afgezien van een setje propellors en een schoonmaakbeurt ook geen serieuze schade.

Een mede vlieger vloog tegen een metalen buis van een voetbaldoel aan en zijn lipo vloog in brand. Door geluk brande als eerst zijn lipo strapp door waardoor hij de lipo van de quad af kon trappen. Nieuwe strap en weer door.

Conclusie is: schade ja dat gebeurt maar is onontkoombaar en meestal simpel te verhelpen.
 
Waar ik dan benieuwd naar ben: in dat jaar, hoe vaak heb je wat geraakt? En raakte de drone daar beschadigd bij?
Ik heb in het begin heel veel binnen in mijn eigen huis gevlogen met de Emax Tinyhawk 2. Zo groot als een handpalm, licht en met propellerbescherming rondom. Kan zelf goed tegen crashen en versnippert geen gordijnen.

Oefenen, oefenen, oefenen: onder de tafel door, door de lamp, via de trap naar boven, onder het bed door. Zeker een aanrader om op een leuke manier de beginselen van fpv te leren (en zonder pottenkijkers die erop zitten te wachten om een vrouw te zien crashen).