een droom een drone

Reserveer de 4e editie van 'Dronefotografie'
Vrijdag lid geworden met het idee dat je hier op een leuke manier kennis en plezier kunt delen.

IK hoop serieus niet dat dit draadje representatief is voor dit forum!!! Lichtgeraakt gebeuren.
 
Ik STOP verder in dit Topic met reageren. Peter, Je weet mijn e-mail adres. Ik ben die van jou kwijtgeraakt. Dan wil ik je zelfs mijn telefoon nr. geven
 
  • Leuk
Waarderingen: Peter Ferex
Vrijdag lid geworden met het idee dat je hier op een leuke manier kennis en plezier kunt delen.

IK hoop serieus niet dat dit draadje representatief is voor dit forum!!! Lichtgeraakt gebeuren.

Beste Happy Dronepilot,
Laat je niet ontmoedigen en post op dit forum de vragen en belevenissen en daar komen vast leuke reacties op.
Er zijn lieden, die via dit forum “bekvechten en bakkeleien”, maar trek je daar maar niets van aan.
Op een gegeven moment scheid zich het kaf van het koren en wordt het weer interessant.
Wat overigens niet wil zeggen, dat die lieden het verkeerd doen, maar vaak is die conversatie niet interessant voor de andere forum leden.


Verzonden met mijn iPad en de Dronepilots.nl app
 
  • Leuk
Waarderingen: Happy Dronepilot
Vrijdag lid geworden met het idee dat je hier op een leuke manier kennis en plezier kunt delen.

IK hoop serieus niet dat dit draadje representatief is voor dit forum!!! Lichtgeraakt gebeuren.

Bepaalde dingen zijn beetje een probleem in dit forum. Vaak worden mensen gelijk bekritiseerd omdat ze iets "niet helemaal volgens de regeltjes doen". En om zoiets dan in een welkomstopic te doen of mensen tot achter de komma af te branden is dan niet leuk als degene zich van geen kwaad bewust is. Zo zijn velen alweer verdwenen ondat ze daar gewoon geen zin in hebben. Hebben de zeursmurfen pressies dat bereikt wat ze niet wilden en is er ook niks meer aan te sturen.
Welkomstopic welkom gevoel geven en rest komt later wel is voor aantal al zeer moeilijk en vandaar mijn reacties.

Gewoon lekker lol maken hoor en als je dingen met gezond verstand doet en benaderd kom je vanzelf misschien wel iets tegen waar e niet weet wat je daarmee aan moet en is dan vroeg genoeg.

En neen, ik ben niet zo van regeltjes. Wat moet dat is maar meer ook echt niet.

Maar nogmaals wat mij betreft zeker welkom! :)
 
  • Leuk
Waarderingen: DGA_NL
Ik STOP verder in dit Topic met reageren. Peter, Je weet mijn e-mail adres. Ik ben die van jou kwijtgeraakt. Dan wil ik je zelfs mijn telefoon nr. geven
Nee joh, zo zwaar moet je verschil van mening niet opnemen. Het is geen oorlog joh :)
Lekker iedereen in zijn waarde laten en aansturen ect komt allemaal wel als mensen zich welkom voelen. Probleem is dat je ze dan niet weggejaagd moet hebben.
 
Nee Peter, geen probleem. In principe delen we dezelfde mening! Het enige wat ik wilde meegeven aan ieder die in het buitenland wil gaan vliegen: KIJK even naar de wetgeving in het land. Niet dat iemand straks een drone is ingevorderd van ruim €1000. Ook voor een beginner (aanmelding) is alle informatie meegenomen.

Lijkt me toch een vrij logische waarschuwing op onbekend terrein.(Land) En je hebt mij niet zien schrijven dat je je daar aan moet houden.

Goed Peter, we zijn weer even goede vrienden, wat mij betreft.
 
  • Leuk
Waarderingen: Peter Ferex
Nee Peter, geen probleem. In principe delen we dezelfde mening! Het enige wat ik wilde meegeven aan ieder die in het buitenland wil gaan vliegen: KIJK even naar de wetgeving in het land. Niet dat iemand straks een drone is ingevorderd van ruim €1000. Ook voor een beginner (aanmelding) is alle informatie meegenomen.

Lijkt me toch een vrij logische waarschuwing op onbekend terrein.(Land) En je hebt mij niet zien schrijven dat je je daar aan moet houden.

Goed Peter, we zijn weer even goede vrienden, wat mij betreft.
Ja joh waren wij al, en vergeet niet het is maar een forum met heel veel verschillende mensen met evenzoveel verschillende ideeen.
Lang leve de lol.
 
  • Leuk
Waarderingen: hardeman en Peet
Dus, sowieso is Flightrader24 een goede app waarmee je het verkeer in de lucht kan zien.
.
Ik heb ergens eens gelezen, dat Flightradar24 ongeveer 15 minuten achterloopt bij de realiteit. Dus ik twijfel aan de bruikbaarheid daarvan.
 
Ik heb ergens eens gelezen, dat Flightradar24 ongeveer 15 minuten achterloopt bij de realiteit.
Tekst van de Duitse Wiki-pagina (vertaald met Google Translate).

De presentatie is niet altijd real-time: de FAA- voorschriften vereisen een vertraging van ongeveer 5 minuten voor vluchten waarvan de gegevens rechtstreeks door de FAA worden verstrekt; dit betreft met name het Noord-Amerikaanse luchtruim. Aan de andere kant wordt de presentatie van die vluchten waarvan de positiebepaling ADS-B-gegevens gebruikt in realtime uitgevoerd, volgens Flightradar24.
 
Ik weet niet uit welk draadje de quote komt, maar FR24 is als app om te kijken of er verkeer in de omgeving is waar je als drone vlieger rekening mee moet houden totaal ongeschikt. Juist het verkeer waar je rekening mee moet houden (General aviation, helicopters van MAA, politie, leger, etc.) zie je nog niet de helft van. Zeker niet in minder dicht bevolkte gebieden. Daar daalt die dekking naar hooguit 20% (eigen schatting op basis van mijn eigen vluchten en die van vliegvriendjes die ik heb proberen te volgen)


In theorie komt de praktijk overeen met de theorie
 
Ik bedoelde de quote van Delphi die een schrijfsel van Peet aanhaalt, maar volgens mij uit een ander topic vandaan, op de een of andere manier.


In theorie komt de praktijk overeen met de theorie
 
Ik bedoelde de quote van Delphi die een schrijfsel van Peet aanhaalt, maar volgens mij uit een ander topic vandaan, op de een of andere manier.
Ik vond het al zo'n overbodige vraag. ;)
 
Hoi,

Ik ben ook nieuw hier :).
Ik denk erover om een mavic air te kopen om mee te nemen op reis, zijn er mensen met ervaringen ? (ben erg benieuwd naar de daadwerkelijke batterij duur en bereik)
En om even aan te sluiten over de regels in het buitenland; is er ergens een site waar ik snel de regels voor bepaalde landen kan vinden ?

mvg
Frank
 
Ik weet niet uit welk draadje de quote komt, maar FR24 is als app om te kijken of er verkeer in de omgeving is waar je als drone vlieger rekening mee moet houden totaal ongeschikt. Juist het verkeer waar je rekening mee moet houden (General aviation, helicopters van MAA, politie, leger, etc.)

Maar gelukkig, heb jij een betere oplossing..Luisteren naar een scanner?
Zoals iedereen wel weet, kan je militaire vliegtuigen (op de DC-10 na) en politie helikopters nergens zien. Zou wel te makkelijk zijn.
Ik zal er niet bijvertellen, wat ik van deze reactie vind.
 
Ik bedoelde de quote van Delphi die een schrijfsel van Peet aanhaalt, maar volgens mij uit een ander topic vandaan, op de een of andere manier.


In theorie komt de praktijk overeen met de theorie
Ik had het van horen zeggen, dus wellicht niet een echt betrouwbare bron. Duidelijk is in ieder geval, dat je niet van deze app uit moet gaan.
 
Wat een zooi!! Gelukkig ben ik hier de "meest onnadenkend" persoon.