Droneverbod boven Kinderdijk mogelijk voor binnenkort

Reserveer de 4e editie van 'Dronefotografie'

wdejager

Administrator
Forumleiding
Lid geworden
4 jul 2016
Berichten
5.281
Waarderingsscore
2.919
Punten
113
Leeftijd
47
Locatie
Renkum
Website
www.dronewatch.nl

De inwoners van Kinderdijk waren het reeds lang zat dat er zowat dagelijks meerdere drones rond de historische windmolens vlogen. Nu gaan de gemeentes Molenwaard en Giessenlanden, waar Kinderdijk deel van uit maakt, onderzoeken of een droneverbod snel mogelijk is.

Tijdens een gemeenteraadsvergadering kregen de molenaars kans om hun standpunt te verdedigen.

Lees verder
 
Daar heb je het, jammer hoor..
De enige reden waarom ik nog geen mooie molen opnames heb is omdat ik verhalen heb gelezen van drones die bij mensen binnen loeren en þot last zijn.. dat is nou net niet mijn bedoeling. Kan de 50 meter regel niet gewoon wat harder gehandhaafd worden hier?
 
Dat is nou net het vervelende: die 50 meter regel geldt (nog) niet voor overenthousiaste recreanten. Dus valt er wat dat betreft niet veel te handhaven.
Aanspreken op gezond verstand kan altijd, natuurlijk. Maar voordat je alle 300.000 hobbyisten hebt aangesproken... En ieder vindt natuurlijk dat diegene zelf geen overlast veroorzaakt met die ene vlucht. Want: hoe erg kan dat nou zijn, één vluchtje?


In theorie komt de praktijk overeen met de theorie